آهنگ های آسان گیتار و آکوردهای ساده برای مبتدی ها

می دونیم که تازه یادگیری رو شروع کردید و کلی ذوق و شوق دارید که یه سری آهنگ آسان برای گیتار رو بزنید و باهاش بخونید. در این نوشته 6  آهنگ آسان برای گیتار را به همراه آکوردهای ساده هر آهنگ و ویدیوی آموزش ریتم و بخش آوازی هر ترانه برای شما آماده کرده ایم.

توجه کنید ویدیوهای آموزشی این مطلب از بخش آموزش سایت انتخاب شده است که برای مشاهده سایر ویدیوهای آموزشی مربوط به ترانه ها، می توانید از این لینک تمام دوره های آموزش آهنگ با گیتار را مشاهده کنید.

آهنگ های آسانی و آکوردهای ساده ای  که در این مطلب برای شما گیتاریست های تازه کار آماده کرده ایم عبارتند از: 

  1. آهنگ هدیه از سیاویش قمیشی با گیتار
  2. آهنگ زیبا و شاد تولدت مبارک (ورژن آسون)
  3. آهنگ خاطره انگیز گل گلدون
  4. آهنگ حسود (ورژن ساده)
  5. آهنگ شب طولانی از علی مولایی (با آکوردهای ساده شده)
  6. آهنگ خرچنگ های مردابی (با آکوردهای سردسته)

 

برای زدن هر آهنگی حتی ساده ترین آهنگ ها باید ریتم و آکوردهای آن آهنگ را بدانید.  نگران نباشید در تمام دوره های معرفی شده در این صفحه تمام ریتم و آکوردها به صورت ویدیویی(رایگان) آموزش داده شده است  ولی در صورتی که می خواهید درباره تئوری موسیقی آکوردها بیشتر بدانید پیشنهاد می کنیم بعد از مشاهده این بخش مطلب آکوردهای گیتار چگونه ساخته می شوند را نیز مطالعه کنید.
اکنون به صورت قدم به قدم درباره هر آهنگ و نحوه اجرای آن با شما صحبت می کنیم پس خودتون رو برای زدن آهنگ اول آماده کنید

آهنگ هدیه به همراه آکوردهای ساده

اولین آهنگ ساده، ترانه زیبای هدیه است که برای بسیاری از شماها آهنگ خاطره انگیز و دوست داشتنی است. ریتم دست راست آن یکی از انواع ریتم 6/8 سنگین به حساب می آید. اگر هنوز ریتم ها را نمی شناسید نگران نباشید ما در ویدیوی آموزش این آهنگ، ریتم را به شکل ساده و از ابتدا توضیح داده ایم. قبل از اینکه شما رو به به صحفه آموزش این آهنگ هدایت کنیم بیاید درباره آکوردهای آن و شکل هر کدام صحبت کنیم.

گامی که این ترانه در آن آموزش داده شده است گام D یا همان رِ ماژور هست. آکوردهای که دراین گام در این ترانه به کار رفته اند عبارتند از:

  1. D (رِ ماژور)
  2. A (لا ماژور)
  3. Em (می مینور)
  4. Gm (سل مینور)

برای آموزش آسان تر این آهنگ در ویدیوی آموزشی آکورد باره دار یعنی Gm تغییر کرده است تا هنرجویان مبتدی ساده تر آن را اجرا کنند.

اکنون می توانید به صفحه آموزش این ترانه بروید و یادگیری را شروع کنید. این دوره 5 اپیزود یا قسمت دارد. در قسمت اول تبزر معرفی را می بینید در قسمت دوم اجرای کامل توسط مدرس و در قسمت سوم اجرای ریتم که کار شما از اینجا شروع می شود.

با دقت ویدیوی کوتاه  اجرای ریتم را مشاهده کنید و با تقلید کردن و زدن همزمان با مدرس، آن را تمرین کنید تا در زدن ریتم مسلط شوید. قسمت های 4 و 5 به صورت دقیق و کلمه به کلمه نحوه خواندن شعر را روی آکوردهای این آهنگ توضیح می دهد.

مشاهده دوره آموزش آهنگ هدیه سیاوش با گیتار

 تیزر معرفی این دوره را می توانید در زیر مشاهده کنید.
 


توضیحات تکمیلی:

نکته اول: اگر در میانه راه یادگیری هستید و اطلاعات موسیقی مناسبی دارید، توجه داشته باشید که گام اصلی این ترانه دو ماژور یا همان C است و در صورتی که می خواهید این ترانه را در گام اصلی اجرا کنید می توانید صفحه آکورد آهنگ هدیه را مشاهده کنید. در صفحه آکورد می توانید با دکمه تغییر گام،  گام های دیگر را نیز انتخاب کنید و به سلیقه خود اقدام به اجرا کنید.

نکته دوم:  ویدیو آموزش فقط یک تنظیم ساده برای این آهنگ آسان است و به قصد آموزشی و  برای هنرجویان مبتدی گیتار ساده سازی شده است و اگر سطح شما بالاتر است به صورت مستقیم از صفحه آکورد یا نت و تبلچر آهنگ هدیه اقدام به یادگیری و زدن این ترانه کنید.
 

ورژن آسان آهنگ تولدت مبارک

آهنگ ساده دوم که به شما معرفی می کنیم ترانه تولدت مبارک است. این آهنگ به یادماندنی توسط جناب انوشیروان روحانی و در گام دو ماژور ساخته شده است. برای ساده تر شدن بخش آوازی و استفاده نکردن از آکورد باره دار F در ویدیو آموزشی  مدرس، ترانه را در گام سل ماژور (G) تنظیم کرده است.

آکوردهای این ترانه عبارتند از:

  • سل ماژور (G)
  • دو ماژور (C)
  • ر ماژور (D)

قبل از قرار دادن لینک دوره اجازه دهید تا کمی درباره نحوه استفاده از این آموزش با شما صحبت کنم. برای شروع سعی کنید آکوردهای  ترانه را یاد بگیرید. در این مرحله لازم نیست ریتم را درگیر کنید. فقط آکوردها و عوض کردن آنها را تمرین کنید تا به راحتی بتوانید آنها را عوض کنید و بعد از آن به سراغ ریتم بروید.

در بخش آموزش ریتم، نحوه زدن یکی از پرکاربردین ریتم های 6/8 ایرانی را یاد میگیرید. دقت کنید که با یادگرفتن این ریتم می توانید ترانه های 6/8 شاد زیادی را از بخش آکوردهای 6/8 شاد سایت لامینور انتخاب و اجرا کنید.

در قسمت انتهایی دوره، مدرس نحوه اجرای شعر روی آکوردها و ریتم را به شما آموزش می دهد. این بخش یکی از مهمترین قسمت های یادگیری یک ترانه است، چون شما باید بدانید که در کدام ضرب آکورد و میزان چه کلمه ای را ادا کنید.

برای مشاهده این ترانه از این لینک دوره آموزش آهنگ تولدت مبارک با گیتار را مشاهده کنید.

مشاهده تیزر آموزشی دوره تولدت مبارک

 

توضیحات تکمیلی: 
اگر می خواهید این ترانه را در گام اصلی اجرا کنید می توانید از صفحه آکورد گیتار تولدت مبارک اقدام کنید همچنین نت ملودی و تبلچر این ترانه را می توانید به صورت رایگان از صفحه  نت گیتار تولدت مبارک دانلود کنید.

 آهنگ گل گلدون من ،  دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیز

اگر می خواهید ترانه‌ای را با گیتار بزنید که کل جمع شما را همراهی کنند، حتما آهنگ گل گلدون را انتخاب کنید. این ترانه توسط خانم سیمین غانم اجرا شده است. ایشان هنوز در ایران و طبق قوانین فقط برای تماشاچیان خانم اجراهای زنده برگزار می‌کنند. این آهنگ، ملودی زیبا و آکوردهای آسانی برای گیتار دارد.
این ترانه که نام اصلی آن "از تو تنها شدم" است، توسط فریدون شهبازیان بزرگ سروده، تنظیم و آهنگسازی شده است. 
با توجه به اینکه اکثر آکوردهای آهنگ گل گلدون در سر دسته با آکوردهای دست باز (بدون باره) قابل اجرا هستند، این آهنگ در زمره محبوب ترین آهنگ های آسون برای اجرا با گیتار است و خبر خوب اینکه آموزش ریتم و آکورد گل گلدون در آکادمی لامینور نیز بارگزاری شده است و شما می‌توانید به شکل رایگان آن را مشاهده کنید.

مشاهده آموزش آهنگ گل گلدون من

آکوردهای گیتار ترانه گل گلدون را می توانید از طریق این لینک مشاهده و در صورت نیاز فایل PDF آن را دانلود کنید.

آکوردهای آهنگ گل گلدون من از خانم سیمین غانم

 

3. آهنگ حسود از اولین ترانه های 6/8 سنگین 

خیلی از مدرسین گیتار که در آموزشگاه های موسیقی فعالیت می کنند یا به شکل خصوصی به هنرجویان آموزش می‌دهند، از این آهنگ به عنوان اولین آهنگ ساده برای آموزش ریتم 6/8 سنگین استفاده می کنند. 
آکوردهای آهنگ حسود به راحتی با پوزسیون های سردسته قابل اجرا است و ریتم آن نیز به سادگی با متن شعر هماهنگ می شود و هنرجویان تازه کار می توانند خیلی ساده این ترانه را بنوازند.
اگر دوست دارید آموزش این آهنگ را ببینید، می‌توانید با مراجعه به  دوره آموزش آهنگ حسود آن را تهیه کنید. همچنین آکوردهای آهنگ حسود در بخش آکوردها قابل دسترسی هستند.

مشاهده آکورد ساده آهنگ حسود 

 

4. آهنگ شب طولانی از علی مولایی

شب یلدا برای ما ایرانی ها یه شب خیلی باحال و اغلب به یادماندنی است. شبی که با دوستان و فامیل دور هم جمع میشیم و حسابی خوش می گذرونیم . از قدیم خوندن و ساز زدن تو این شب بین خانواده های ایرانی مرسوم بوده و این شب یه فرصت خوب برای گیتاریست هاست که با خوندن و گیتار زدن حسابی بترکونند.
اگه به دنبال یه آهنگ خوب  با آکوردهای ساده برای این شب هستید آهنگ شب طولانی از علی مولایی رو بهتون معرفی می کنیم. شما می تونید آکوردهای آهنگ شب طولانی را در این لینک مشاهده کنید و با تغییر اون به گام دلخواهتون این ترانه را به شکل ساده اجرا کنید. در ضمن اگه می خواهید آموزش ورژن ساده آهنگ شب طولانی را مشاهده کنید می تونید در آکادمی لامینور و از طریق لینک زیر این آموزش را تهیه کنید.
آموزش آهنگ شب طولانی از علی مولایی با گیتار 

5. آهنگ خرچنگ های مردابی از حبیب 

داریم می رسیم به جاهای جذاب لیستمون از محبوب ترین آکوردها برای گیتار و نوبت معرفی یکی از ماندگارترین ترانه های پاپ است. آهنگ خرچنگ های مردابی از ماندگارترین های حبیب است. ما در بخش آکوردهای سایت لامینور همیشه از تعداد بازدیدهای صفحه آکورد خرچنگ های مردابی شگفت زده می شویم. برای مشاهده این آکوردها می توانید از طریق  زیر اقدام کنید.
آکوردهای گیتار آهنگ خرچنگ های مردابی 
در بخش آکادمی مهدی صفاتی عزیز یه آموزش ساده شده از این آهنگ ساده را برای دوستان لامینوری آماده کرده است. این آموزش که به ریتم و آکوردهای ساده شده آهنگ خرچنگ های مردابی می پردازد به شکل کوتاه و ساده به شما کمک می کند تا یک ورژن ساده از ترانه ماندگار خرچنگ های مردابی را با گیتار یاد بگیرید.
مشاهده آموزش ریتم و آکورد خرچنگ های مردابی با گیتار 

6. اگه یه روز بری سفر 

اجازه بدید دیگه درباره این آهنگ صحبت نکنیم. محبوبیت این آهنگ برای گیتاریست ها جای هیچ توضیحی را باقی نمی گذارد. پس خیلی سریع آکوردهای سفر رو بهتون معرفی می کنیم و البته باز خبر خوب یه آموزش رایگان از آهنگ سفر هم در آکادمی لامینور داریم که می تونید مشاهده کنید. 
آکوردهای آهنگ اگه یه روز بری سفر 
آموزش ترانه اگه یه روز بری سفر 


 
اگر این نوشته را دوست داشتید پیشنهاد می کنیم مطلب 6 آکورد عاشقانه برای گیتار را نیز در آکادمی لامینور مشاهده کنید.

دیدگاه ها(18 دیدگاه)

  1. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    من دنبال چند تا آکورد آهنگ هستم که بتونم اون ها رو بزنم به نظرتون با این آکوردها و اجراهایی که داره می تونم چند تا آهنگ رو یاد بگیرم؟

  2. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام تمرین آکورد گیری هم بذارین

  3. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سایتتون واقعا عالیه ♡♡♡ همه اهنگارو داره با تشکررر فراوان

  4. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام من چند وقت یه گیتار خریدم و تازه شروع کردم باید این آکوردها و زدنشون رو چطوری یادبگیرم به سوالم جواب بدید لطفا

  5. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سایتتون رای ما گیتاریست تکه واقعا ی منبعی قابل اعتماده که تقریبا همه گیتاریستای ایرانی میشناسنن.من از همین مطلب با سیت لامینور آشنا شدم و سایت لامینور یه منبع خوب برای یادگیری گیتار هست

  6. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    لطفا اگر امکانش هست نت اهنگ برگرد دوباره مسعود صادقلو هم بگذارید

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      تلاشمون این هست که نت های آهنگ های پاپ رو هم در سایت لامینور قرار بدیم ولی به این زودی نمی تونیم در باره این آهنگ قولی بدیم

  7. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام ممنون از سایت خوبتون ولی نمیدونم چرا میزنم روی اموزش اهنگ کجا باید برم میره تو اهنگ تو این زمونه لطفا راهنماییم کنید

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام مرسی که اطلاع دادید الان این لینک رو درست کردیم و شما می تونید دوره آموزشی آهنگ کجا باید برم (‌ورژن ساده رو ) در همون لینک مشاهده کنید

  8. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام مرسی از سایت خوبتون شما آکورد بهت قول میدم از محسن یگانه رو هم تو سایت دارید؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام صنم این آکورد زیبا در قسمت آکوردهای گیتار سایت لامینور هست که که می تونید اون رو از طریق لینک زیر دانلود کنید. آکورد آهنگ بهت فول میدم از محسن یگانه

  9. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    واقعااااااا مرسی که این امکان رو برامون قرار دادید که بتونیم آکورد این 10تا آهنگ با آکورد ساده رو به صورت یکجا داشته باشیم.واقعا سایت لامینور برای یادگیری گیتار تکه. فکر همه جا رو میکنید

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      درود خوشحالیم که با قرار گرفتن فایل دانلود این آکوردهای ساده برا گیتار شما تجربه بهتری رو داشتید.

  10. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    ببخشید امکانش هست همه ی این آکورد ها رو یکجا دریافت کنیم ؟ مثلا از طریق پی دی اف ؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام علی بله به زودی امکان دانلود یکجا از نت های پی دی اف این ترانه ها با آکورد ساده رو تو سایت میزاریم تا بتونید اون ها رو دانلود کنید

  11. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    سلام وقت بخیر ممنون از سایت بسیار خوبتون لطفا اگر امکانش هست همراه با بعضی از اهنگ ها که ویدو هم هست اموزش ریتم اون اهنگ رو هم بزارید تشکر

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      سلام ممنون از لطفتون. آموزش ریتم‌های ۴/۴، ۶/۸ و ۳/۴ رو می‌تونید در بخش ویدیوهای آموزشی گیتار به شکل رایگان مشاهده کنید. همینطور ریتم، آکوردها و اجرای تعدادی از آهنگ‌های ایرانی در همون بخش به شکل کامل آموزش داده شدن و به‌زودی آهنگ‌های بیشتری به این لیست اضافه میشن.

  12. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    آکورد گیتار تولدت مبارک هم آکورد ساده ایه. جاش تو این لیست خالی بود.