۵ علت که چرا موسیقی دان ها نیاز به عکاسی حرفه ای دارند؟


اگر کلمه موسیقی دان ها مناسب نیست جایگزین کنید. ترجمه عبارت musicians هست این عبارت.

خیلی ها بلد هستند گیتار بزنند، خیلی ها کلاس پیانو رفتند و واقعا در حد بتهوون پیانو می زنند و آهنگ می سازند، اما تعداد خیلی محدودی هستند که می تونند از این طریق درآمد مناسب داشته باشند. چه درآمد از اجرای کنسرت، چه از فروش موسیقی در اپلیکیشن های آنلاین، چه از آموزش!

چه شما یک گیتاریست باشی، پیانو بزنی یا یک خواننده باشی، در یک نقطه ای از مسیر کاریت به عکس هایی حرفه ای نیاز دارید که خودتون رو معرفی و promot کنید.

عکس ها اولین چیزی هستند که کسانیکه دنبال گوش کردن موسیقی، رزرو کردن بلیط کنسرت یا ایونت شما هستند می بینند. پس خیلی مهمه که چیز با کیفیتی به نمایش بگذارید.

اینجا بهتون ۵ نیاز اصلی که شما به عکس حرفه ای نیاز دارید رو معرفی می کنم:

۱- برندت رو بساز


عکس پروفایل شما،‌ اولین چیزیه که وقتی یک نفر اسم شما رو میشنوه یا آهنگ شما رو گوش میده، می بینه! 

این دیدن ممکنه در اینستاگرام اتفاق بیفته، پروفایل تلگرام شما رو ببینه، اگر توی توییتر فعال هستید، عکس پروفایل شما رو در توییتر ببینه، یا اصلا این حرف ها چیه، عکس شما رو روی کاور آلبوم تون ببینه!

اینکه شما در همه این جاها، چه حسی رو از خودتون و برندتون تو ذهن خواننده می سازید خیلی مهمه!

اینجاست که این عکس پرتره محشر سیاه و سفید Adele برای آلبوم 21 ش رو الان بچه های ۱۵ ساله تا آقایون ۳۵ ساله میشناسند و این عکس همه رو یاد اون قسمت موسیقی never mind I’ll find someone like you میندازه که Adele توش اوج میگیره!


شما هم به این فکر کنید که متناسب با موسیقی یا هنری که دارید ارائه میدید، عکس پرتره خودتون یا تیم تون چه حسی رو داره به بیینده و شنونده القا می کنه. 
مثال ایرانی براتون بزنم،
آهنگ قرص قمر ۲ی بهنام بانی رو شنیدید حتما، هر بار اسم بهنام بانی میاد، چه تصویری ازش توی ذهن تون شکل میگیره؟
غیر از اینه که یک تصویر شاد و پر انرژی به ذهن تون میاد؟ این دقیقا چیزیه که بهنام بانی دنبالش بوده و به درستی اجرا کرده و بهش هم رسیده.

این عکس رو ببینید، صرفا شامل یک عکاسی پرتره عادی و یکم کار گرافیکی متنی روی همون عکسه! 
به همین سادگی،
قرار هم نیست شما کلی هزینه کنید که بتونید چنین کاوری داشته باشید، با قیمت های عکاسی پرتره خیلی به صرفه می تونید برای هر موسیقی، رویداد یا کنسرتی عکاس بگیرید و همون برندی که میخواهید رو معرفی کنید.

۲- اجراها رو ثبت کن

چند شات عکس از اجراها ( کنسرت ها، دورهمی ها و رقابت های موسیقی) که خودتون توش در حال اجرا هستید مواد لازم برای تبلیغات شما هستند. موارد لازم و ضروری!وقتی یک نفر در حال وب گردی وارد پروفایل شما میشه و ( باز هم بگم، منظور از پروفایل می تونه سایت شخصی، اینستاگرام، توییتر یا هر جایی باشه) داره دنبال یک نوازده یا موسیقی دان میگرده که ازش دعوت کنه توی رویدادش بیاد و بنوازه، نیاز داره  یک سری عکس از شما در حال اجرا ببینه که بتونه مقایسه کنه آیا استایل شما به فضای رویداد اون می خورید یا نه!


حالا چرا عکاسی از کنسرت هامون خوبه؟
کنسرتها دقیقا جاهایی هستند که کلی اتفاق متنوع در هر لحظه و پشت سر هم داره اتفاق می افته و برای همین، معدنی از محتوای تبلیغاتی برای شما ایجاد میشه که فقط کافیه این معدن رو حفر کنید! مثلا چی ها؟
-    شما در حال نفس گیری برای خوندن قسمت بعدی موسیقی
-    استیج در حال آماده سازی
-    اعضا تیم شما روی استیج در حال نواختن
-    شما با چشمانی بسته در حال تمرکز روی صدا در حین اجرا
-    شرکت کننده ها در حال تکون دادن گوشی موبایل شون در نور کم سالن 
-    و …

و هیچ چیز غیر از یک عکاسی حرفه ای نمی تونه این محتوا رو برای شما بسازه! محتوایی که اتفاق می افته و تموم میشه و اگر درست در چند شات عکس ثبت نشه، سرمایه بالقوه ای به فنا میره!













حالا چه مهم تره که حتما توی عکس ها ثبت بشه؟
ثبت اتمسفر کنسرت شما، ارتباطی که شما با شنونده هاتون میگیرید و احساسات خام و خالصی که شنونده هاتون در اون لحظات دارن!
 

۳- عکسهای حرفه ای، یعنی نوازنده حرفه ای

مدیران رویداد ها و برگزار کنندگان قبل از انتخاب یک خواننده برای رویداد شون، معمولا چندین نمونه کار و سابقه کاری رو بررسی می کنند تا تصمیم نهایی رو بگیرند؛ لذا first impression خیلی مهمه !

در بازار پر رقابت موسیقی، یک عکس تار داغون معوجج که دوست تون وسط خیابون از شما گرفته طبیعتا نمی تونه frist impression خوبی بگذاره!
یک عکاسی حرفه ای پرتره به مخاطبین بالقوه شما می رسونه که شما در خصوص هنری که عرضه میکنید جدی هستید و می دونید ارزش معرفی خودتون به صورت visual یا تصویری چه اهمیتی داره!


 یک عکس یهویی در خیابون قطعا اون عکسی نیست که دل تون میخواد روی پروفایل تون بگذارید!

۴- “آنلاین” بدرخشید

وقتی صحبت از حضور آنلاین هست، اهمیت عکسهای حرفه ای متنوع و روتوش شده رو نمیشه دست کم گرفت. حالا این عکسها رو کجاها دقیقا می تونیم بصورت آنلاین قرار بدیم:
-    اکانت لینکداین ( پروفایل و کاور )
-    اکانت توییتر ( پروفایل و کاور )
-    پروفایل تگرام
-    کانال تلگرام
-    وب سایت شخصی ( صفحه اصلی، درباره ما، صفحات آلبوم ها و آهنگ ها)
-    اکانت pinterest
-    فیس بوک ( این مورد رو خیلی جدی بگیرید، کلی ایرانی خارج از کشور داریم که بخاطر روابط خارجی کاری شون، توی فیس بوک فعال هستند)
مخاطبین متنوعی شما رو در این بستر ها می بینند، به نظر خودتون، اولین جا و ثابت ترین جایی که توی این موارد دارید روی بیینده تاثیر می گذارید کجاست؟ 

اینو چند روز پیش توی سایت encoremusicians.com خوندم، 
The internet is saturated enough as it is with images – to cut across the noise, you need to make sure yours are top notch.
میگه که اینترنت اشباع شده از عکس ها! برای اینکه از این باتلاق عکس بیرون بیایم، باید عکسهایی عرضه کنیم که درجه یک باشند! تاپ ناچ باشن!

۵- خداحافظ دوران “بد عکسی”

رسوندن مطلب در این مورد خیلی سخته، چونکه کلمه ای در انگلیسی وجود داره که ترجمه فارسی ش بد میشه، و اون هم photogenic و در مقابلش unphotogenic هست.
خوش عکس یا بد عکس بودن اگر بگیم، دیگه از الان یکبار برای همیشه این تصمیم رو بگیرین که دیگه هیچ جا “بد عکس” نباشید و هیچ عکسی که توش photogenic نیستید منتشر نکنید!
شنونده ها و مشتریان بالقوه، هر دو دوست دارند حالت چهره، ایستادن و اجرای یک نوازنده رو روی صحنه خیلی واضح و شفاف ببینند و خلق چنین چیزی با دوربین غیر-حرفه ای ممکن نیست! حتی اگر آخرین مدل iphone باشه!
برای بعضی ها، جلوی دوربین بودن ممکنه تجربه راحتی نباشه، بخصوص اگر حس کنند عکاس شون نمی دونه که قراره چی کار کنن با این عکسها!
یک عکاس حرفه ای با تجربه، دقیقا می دونه چطور قبل از عکاسی استرس و اضطراب شما رو کنترل کنه، مدیریت کنه و شما رو برای شات های جذاب عکاسی  آماده کنه که شما و استایل و سبک موسیقی تون رو بطور منحصر معرفی کنه.
تا اینجا باید قانع شده باشید که عکاسی حرفه ای قدم بعدی شما برای تولید محتوای تبلیغاتیه، اما برای خیلی ها بودجه های تبلیغاتی محدوده، اینجا دقیقا جاییه که کادرو میاد وسط…
کادرو یک استارتاپ تخصصی عکاسی حرفه ای در ایرانه که مشابه اسنپ عمل میکنه ولی برای عکاسی، توی ۲۱ ژانر عکاسی از جمله عکاسی رویداد ها و کنسرت ها سرویس میده.
 قیمت عکاسی پرتره ش هم خیلی مناسبه و ما خودمون برای تبلیغات مدرسین مون ازشون استفاده کردیم، همه فایلها رو هم تحویل تون میدن و انتخاب عکاس هم با خودتونه.








 نمونه عکسهایی که برای محتوای سایت مون استفاده کردیم.
اگر در مورد تعرفه ها هم سوالی دارید، سوالات متداول و توضیحات تکمیلی رو در صفحه قیمت های عکاسی آورده اند.
حالا پیشنهاد ما چیه براتون؟
-    عکاسی پرتره فضای باز : مناسب تولید محتوای عکسی تبلیغاتی برای شبکه های اجتماعی و عکس های پروفایل تون
-    عکاسی پرتره در آتلیه : اگر نظرتون بیشتر سمت عکس های شیک، مدیریتی یا استایل جدی هست، عکسهای با زمینه های سفید و مشکی مناسبه تونه که بهتریه به آتلیه های کادرو مراجعه کنید.
از کادرو برای شما یک کد تخفیف ۱۰٪ برای سفارش اول هم گرفتیم که با وارد کردن laminor در مرحله اخر می تونید اون رو به فاکتورتون اعمال کنید.


 

دیدگاه ها(0 دیدگاه)

دیدگاهی برای این پست موجود نیست. اولین نفری باشید که نظر خود را در رابطه با این ویدئو بیان میکند!