بیوگرافی الویس پریسلی سلطان راک اند رول Elvis Presley

 

یکی از اولین نکاتی که درباره بیوگرافی الویس پریسلی باید بدانید تاریخ تولد اوست. الویس آرون پریسیلی در تاریخ 8 ژانویه 1935 در شهر توپلو ایالت می سی سی پی متولد شد . به دلیل مسائل اقتصادی خانواده الویس به شهر ممفیس در ایالت تنسی مهاجرت کرد .

الویس استعداد زیادی در موسیقی داشت و همه چیز را  می‌شنید و جذب می‌کرد و آن قدر آهنگ حفظ کرده بود که می‌توانست به هر سبکی آواز بخواند . الویس در کودکی بچه‌ای گوشه گیر بود.

برادر دوقلوی الویس، جسی در هنگام تولد مرد و شاید دلیل گوشه گیری او نیز همین بود. الویس هنوز نوجوان بود که سبک منحصر به فرد خود را در لباس پوشیدن انتخاب کرد . او بیش از همه رنگ سیاه و صورتی پر رنگ را میپسندید و موهایش همیشه بلند و به بالا شانه شده بود .

بیوگرافی الویس پریسلی و اولین آهنگ های ضبط شده

در ادامه بیوگرافی الویس پریسلی به اولین آهنگ های ضبط شده توسط او اشاره می کنیم. او در سن 18 سالگی قصد داشت دو آهنگ روی صفحه ضبط کند و آن را به مناسبت روز تولد به مادرش هدیه کند .

او به استودیوی Sun Records در ممفیس رفت، و در آن روز بود که سم فیلیپس و الویس پریسلی در کنار یکدیگر قرار گرفتند .

الویس آهنگ « My Happiness  » و « That’s When Your Heartaches Begin » را خواند. همان جا بود که فیلیپس به منحصر به فرد بودن صدای الویس پی برد. اما پیدا کردن سبک مخصوص به الویس دشوار بود.

سرانجام الویس با خواندن آهنگ That's All Right در سبک بلوز بود، که توانست فیلیپس را راضی کند. فیلیپس آهنگ‌ها را به ایستگاه‌های رادیویی محلی برد . آهنگ  That's All Right از رادیو پخش شد. خریداران نیز از آهنگ استقبال زیادی کردند و این اثر خیلی زود برای شرکت Sun Records  به یک آهنگ پرطرفدار محلی تبدیل شد .

سپس برنامه معروفی به نام  Louisiana Hayride با الویس قراردادی یک ساله منعقد کرد، هم چنین او در آن زمان  با نام مستعار  Hillbilly Cat The  در تمام شهر های جنوب آمریکا کنسرت اجرا کرد .

Elvis Presley - Heartbreak Hotel

Elvis Presley- You Were Always On My Mind

 

درباره اولین کنسرت‌های الویس پریسلی

اولین کنسرت بزرگ الویس در آگوست 1954 در سالن  Overton Park Shell در شهر ممفیس برگزار شد. اما پس از آن الویس به یک مدیری نیاز داشت تا او را از آن شهرستان بیرون بکشد تا بتواند معروف تر شود و آن شخص تام پارکر بود .

تام پارکر به عنوان اولین مدیر برنامه الویس پریسیلی طی چند ماه الویس را از یک چهره سرشناس محلی به یک ابر ستاره ملی تبدیل کرد. خبر استعداد فوق العاده الویس به شرکت های نیویورک هم رسید .

سرانجام شرکت RCA موفق شد قرار داد پریسلی را با 40000 دلار  بخرد که برای آن زمان قیمتی باور نکردنی بود. الویس با لباس مخصوص خود و موهای روغن زده همه را به وجد می آورد که تا آن زمان هیچ کس نتوانسته بود چنین  تاثیری بر بینندگان  بگذارد .

الویس در سال 1956 یعنی وقتی 21 سال داشت پس از اجرای ترانه معروف Heartbreak Hotel به لحاظ فروش کارهایش و بازی در برنامه‌های تلویزیونی به موفق‌ترین هنرمند زمان خود تبدیل شد. چندی بعد نخستین فیلم سینمایی او نیز بر پرده سینماها رفت و او در آن زمان  به یک ستاره بزرگ هنری تبدیل شده بود . با این حال شهرت او باعث نشد دولت آمریکا از سربازی او چشم پوشی کند و در تاریخ 24 مارس 1958 وارد ارتش ایالات متحده به مدت دو سال شد .

الویس پریسلی و گذراندن دوران خدمت سربازی

الویس تا سال 1960 در  فریدبرگ آلمان خدمت کرد. او موسیقی را نیز در این مدت فراموش نکرد و شب ها با گیتاری که با خود به پادگان برده بود برای همخدمتی‌ها گیتار می زد و می‌خواند. اما در این مدت اتفاقات مختلفی در زندگی او افتاد. او مادرش  را از دست داد  که اتفاقی بسیار دردناک برای او بود. هم چنین در این مدت با "پریسیلا بولیو" آشنا شد که بعدها او همسر الویس پریسلی شد.

گلادیس پریسلی، مادر الویس در روز 14 آگوست 1958 بر اثر حمله قلبی از دنیا رفت. این واقعه برای الویس بسیار دردناک و غیر قابل قبول بود.

به طوری که همیشه از فوت مادرش به عنوان دردناکترین حادثه زندگیش نام می برد. گلادیس ابتدا در آرامگاه عمومی شهر دفن شد، ولی بعد از فوت الویس و دفن او در گریسلند این مکان بصورت موزه و نیز آرامگاه خصوصی خانواده پریسلی در آمد و جسد گلادیس را هم به آرامگاه گریسلند منتقل کردند .

زمانی که الویس در خدمت سربازی بود، در 13 سپتامبر 1959 با پریسیلا در حالی که فقط 14 سال سن داشت آشنا شد. آن ها در سال 1967 ازدواج کردند و یک سال بعد تنها فرزندشان لیزا ماری به دنیا آمد. اما پریسیلا درسال 1973 از او جدا شد و الویس پس از آن دیگر ازدواج نکرد.

ویدیوی اجرای آهنگ  That's All Right  از الویس پریسلی

 

 

بیوگرافی الویس پریسلی و گرفتن جوایز متعدد

از نکات جالب در بیوگرافی الویس پریسلی می توان به جوایز متعدد او اشاره کرد. الویس چندین  بار نامزد دریافت جایزه ی گرمی شد و 3 بار این جایزه را دریافت کرد. همچنین کنسرت او در هاوایی ،رکورد اجرای بزرگ‌ ترین کنسرت در جهان را دارد .

الویس پریسلی اولین ابر ستاره راک اند رول و دنیای موسیقی بود. پریسلی نماد مردانگی زمان خودش بود. او برای زنان بسیار جذابیت داشت، هم چنین بسیاری از مردان از او تقلید می‌کردند و دخترها در کنسرت‌های او از هیجان جیغ می‌کشیدند. همه عظمت الویس را قبول داشتند ، او به طرز بی‌سابقه‌ای مشهور بود و این باعث شد لقب سلطان راک اند رول را به او بدهند .

الویس پریسلی در سینما و تلویزیون :

در ادامه ی بیوگرافی الویس پریسلی به حضور الویس در سینما و تلویزیون می‌پردازیم. الویس از سال 1956 به بعد با اجرای ترانه‌هایی که هر کدام از آنها بیش از یک میلیون نسخه به فروش رفت و با بازی در  فیلم های سینمایی و حضور در برنامه‌های تلویزیونی و کنسرت‌ها موفقیت اقتصادی رکوردشکنی را کسب کرد . الویس  104 تک‌آهنگ دارد که در لیست چهل‌تایی موسیقی‌های برتر قرار دارند، و 17 ترانه ی برتر که برترین آمار را در تعداد ترانه‌های برتر دارد . هم چنین 79 هفته را به‌عنوان بهترین خواننده گذراند . از سال 1956 تا 1972 بهترین رکورد را در ترانه‌های برتر با 36 ترانه داشت . الویس در سال 1969 توانست دو آلبوم  موفق به نام های from elvis in Memphis  و From Memphis to Vegas / From Vegas to Memphis ارائه دهد که این آلبوم ها  توانستند در انگلستان و آمریکا به درجات بالای جدول بهترین ها صعود کنند. همچنین الویس در تلویزیون نیز حضور بسیار موفقی داشت و در برنامه هایی مثل stage show  و the Steve Allen Show   و برنامه های دیگری نقش آفرینی کرد . اولین حضور او در سینما در فیلم  Love Me Tender  بود که فیلم بسیار موفقی بود . الویس در دهه 50 و 60  با حضور در  حدود 30 فیلم  به شهرت و موفقیت زیادی دست یافت :

1956 -Love Me Tender -

1957 -Loving You -

1957 – Jailhouse Rock -

1958 –King Creole -

1960 – Flaming Star -

1961 – Blue Hawaii -

1962 – Follow That Dream -

... 1962 – Kid Galahad -

دیدگاه ها(14 دیدگاه)

  1. حسین محمدی

    1 سال پیش

    عالی بود مرسی

    • حسین محمدی ( مدیریت )

      1 سال پیش

      سپاس

  2. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    من واقعا عاشق الویس هستم,آهنگاش,اوووف اون صداش,فیلماش,حرکاتش و بیشتر از همه لبخندش که آدمو میکشه :) من همه آهنگاشو گوش کردم و عاشق همشونم ولی بیشتر از همه اونایی رو که به سبک مکزیکی هستن رو دوست دارم مثل The Bullfighter Was A Lady,Marguerita,El Toro,You Can't Say No In Acapulco و چنتا دیگه,ممنون از مطالب و سایت خوبتون :))

  3. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    وای چقد این شخصیت جذاب و دوست داشتنیه. خیلی شبیه حسام نواب صفویه خخ

  4. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    یکی از چیزایی که من همیشه دربارش خوب نفهمیدم مرگ الویس بود من جایی خونده بودم که الویس آخرای زندگیش به مواد مخدر و مشروب رو اورده بوده ایا این درسته

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سیما جان الویس پریسلی در 42 سالگی در اثر حمله قلبی فوت شد.

  5. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام، لطفا آکورد آهنگ jailhouse rock رو هم بذارید.ممنون

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      حتما سعی می کنیم به زودی از آهنگ های الویس پریسلی آکورد بذاریم.

  6. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    خییلی مطلب جالبی بود.مخصوصا این که ویدئو و آهنگ هم گذاشته بودید.لطفا درباره ی گروه بیتلز هم مطلب بنویسید.مرسی از سایت خوبتون

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      مرسی نرگس جان از همراهیت، از گروه beatles هم حتما مطلب می نویسیم.

  7. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    من عاشقم الویسم و کلی از عکساشو دارم و اینکه آکورداشم گذاشتید عالی هست لطفا درباره فیلم هایی هم الویس بازی کرده مطلب بنویسید

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      مرسی سینا جان،حتما از فیلم های الویس هم مطلب می نویسیم.

  8. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    من عاشق الویس هستم مخصوصا میمیرم واسه ژستاش. لطفا باز هم درباره الویس پریسلی و جزئیات زندگیش بنویسید

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      مرسی مژده عزیز،به زودی مطالب جدیدی درباره ی الویس در سایت می گذاریم.