گریسلند، خانه ی رویایی الویس پریسلی

در ادامه ی بیوگرافی الویس  پریسلی ، اولین  ابر ستاره راک اند رول می خواهیم  خانه و عمارت معروف او ،  به نام «گریسلند» را به شما معرفی کنیم .این عمارت پس از مرگ الویس نیز بسیار مورد توجه همگان  بوده و هر ساله تعداد زیادی بازدید کننده از این عمارت بازدید می کنند .

 الویس پریسلی در تاریخ 8 ژانویه 1935 در شهر توپلو ایالت می سی سی پی متولد شد . الویس خواننده و هنرپیشه آمریکایی و یکی از موفق‌ترین شخصیت‌ها در هنر معاصر و موسیقی آمریکا در قرن 20 است . او در دوران شکوفا شدن موسیقی سبک راک اند رول به ویژه در نیمه دوم دهه 1950 به چنان شهرتی رسید که او را به «سلطان راک اند رول» ملقب کردند .

او از سال 1956 به بعد با اجرای 45 ترانه که از هرکدام از آنها بیش از یک میلیون نسخه به فروش رفت و با بازی در 33 فیلم سینمایی و حضور در برنامه‌های تلویزیونی و کنسرت‌ها، موفقیت اقتصادی رکوردشکنی را کسب کرد و مرگ او در سن 42 سالگی به محبوبیت وی در بین هوادارانش و به فروش موفق کارهای او خاتمه نبخشید . بعد از مرگش فروش آثارش زیاد شد و حتی بازدید از خانه و آرامگاه او جزء یکی از نمادهای صنعت گردشگری آمریکا به‌شمار می‌رود .

گریسلند، عمارت بزرگ الویس پریسلی

الویس پریسلی دوران کودکی بسیار سختی را پشت سر گذاشت اما توانست با موفقیت های روزافزون خود در دنیای موسیقی، زندگی بهتری برای خود رقم بزند. الویس پس از پیشرفت های بسیار زیاد در 25 مارچ 1957 با این که 22 سال بیش تر نداشت ، یک عمارت به نام گریسلند را با قیمت 102500 دلار خریداری کرد و به مدت دو دهه در آن جا اقامت داشت. در حال حاضر این عمارت به موزه تبدیل شده و از 27 مارس سال 2006 به عنوان یک ساختمان باستانی ملی شناخته می شود. مادر و پدر الویس پریسلی و مادربزرگش ، برای اولین بار در 16 می 1957 به گریسلند نقل مکان کردند.در آن زمان الویس مشغول بازی در فیلم JailHouse Rock بود.

الویس در 26 ژوئن 1957 به گریسلند آمد. پدر و مادر الویس بودند که ایده ی خرید آن خانه را به الویس دادند . عمارت گریسلند در سال 1939 در ممفیس ایالت متحده آمریکا ساخته شد . هر ساله تعداد 600,000 نفر از این عمارت بازدید می کنند . و پس از کاخ سفید با تعداد 650,000 نفر بازدید کننده در هر سال، گریسلند دومین مقام را دارد. کسانی که قصد بازدید از این عمارت را دارند از سایت graceland.com بلیط تهیه می کنند و در روز مشخص شده از این عمارت بازدید می کنند .  در این عمارت امکان اقامت در هتل گریسلند نیز وجود دارد و بلیط های هتل را نیز از سایت می توان تهیه کرد . در این عمارت نمایشگاه ،رستوران و فروشگاه های متعددی وجود دارد که تمام آثار الویس در آن جا به نمایش گذاشته شده است. برای آشنایی بیش تر با زندگی الویس می توانید بخش بیوگرافی الویس پریسلی را نیز مطالعه کنید . "بیوگرافی الویس پریسلی"

دیدگاه ها(4 دیدگاه)

  1. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    من عاشق الویس و زندگیش هستم بازم از این اسطوره موسیقی پاپ مطلب بزارید

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      مرسی مژده جان،حتما در ادامه بازم درباره ی الویس پریسلی مطلب میزاریم.

  2. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    وایییی چه مطلب جالبی بود.عکساشم خیلی باحال بود.

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      مرسی رومینا جان از همراهیت