بیوگرافی گروه بیتلز

بیتلز – The Beatles

بیتلز (The Beatles) گروه راک انگلیسی اهل لیورپول بودند.اعضای گروه آنها شامل شامل جان لنون (نوازنده گیتار الکتریک، خواننده)، پل مک‌کارتنی(نوازنده گیتاربیس،خواننده)،جورج هریسون(نوازنده درام،خواننده) و رینگواستار (نوازنده درام، خواننده ) می‌شد و در دهه ۱۹۶۰ فعالیت موسیقی خود را آغاز کردند. بیتلز پر فروش‌ترین و بزرگترین گروه موسیقی در جهان با فروشی بیش از ششصد میلیون دلار می‌باشند.

آنها تنها در کشور بریتانیا بیش از چهل تک‌آهنگ و آلبوم به بازار ارائه دادند که در رتبهٔ ۱ جدول موسیقی انگلستان قرار گرفتند. بیتلز با فروش جهانی ۶۰۰ میلیون نسخه از آثار، پرفروش‌ترین گروه موسیقی جهان و یکی از پرفروش‌ترین‌های موسیقی جهان هستند.

در سال ۱۹۹۹، بیتل ها با فروش بیش از ۱۰۶ میلیون نسخه از آثار، پرفروش‌ترین گروه موسیقی قرن ۲۰ در آمریکا توسط انجمن ضبط آمریکا اعلام شده اند. کمتر گروهی توانسته حتی نیمی از موفقیت گروه بیتلز را تجربه کنند.

از جمله کسانی که ترانه‌های بیتلز را کاور کرده‌اند می‌توان به Aerosmith ،Bee Gees، Bob Dylan، James Marshal Hendrix، David Bowie و حتی خوانندگان فارسی‌زبان مثل فرهاد مهراد و صدها خواننده و گروه از زبان‌های مختلف اشاره کرد. همچنین نام آن‌ها در فهرست ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار قرن ۲۰ مجله تایم نیز آمده ‌است.


 

بیوگرافی گروه بیتلز

پرفروش‌ترین گروه موسیقی جهان در ابتدا کار خود را با اجرا در سالن های کوچک شهر هامبورگ آلمان شروع کردند تا شروعی بر آغاز تاریخ سازیشان باشد.

در سال 1961 آنها نخستین قرارداد ضبط موسیقی‌شان را در هامبورگ و با شرکت آلمانی پولیدور امضا کردند. در مارس 1961، جان لنون 16 ساله گروه اسکیفلی را به نام گروه کواریمن (که با نام بلک‌جکس هم شناخته می‌شوند) تشکیل داد.

ر ۶ ژوئیه همان سال جان لنون، پل مک‌کارتنی 15 ساله را ملاقات کرد و پل 14 روز بعد یعنی در 20 ژوئیه به گروه پیوست. در ۶ فوریه ۱۹۵۸، گیتاریست جوانی به نام جورج هریسون این گروه را ملاقات کرد و عضو این گروه شد.

افراد متعددی به این گروه اضافه و کم می‌شدند اما تنها جان لنون و پل مک‌کارتنی و جورج هریسون اعضای ثابت آن بودند.

روه کواریمن به‌نام‌های مختلفی تغییر یافت که در این میان می‌توان به جانی و مونداگز، جان بزرگ و بیتلز، بیتلز نقره‌ای، برادران بیت اشاره کرد که سرانجام نام بیتلز (The Beatles) را که نگارش اشتباه کلمه The Beetles (به معنی سوسکها) است را برگزیدند.

در سال ۱۹۶۲ رینگو استار (نام اصلی: ریچارد استارکی) به این گروه پیوست. به این ترتیب می‌توان گفت که فعالیت بیتلز رسماً آغاز شد

دیدگاه ها(4 دیدگاه)

  1. حسین محمدی

    1 سال پیش

    عالی بود مرسی

    • حسین محمدی ( مدیریت )

      1 سال پیش

      سپاس

  2. جلال برآبادی ( مدیریت )

    4 سال پیش

    سلام . به نظرم متن خوبی هست

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      خواهش میکنم