تراویس پیکینگ چیست و چگونه باید آن را در گیتار تمرین کنیم؟

بدون شک عمومی ترین و پرکاربردترین تکنیک در سبک فینگر استایل تکنیک تراویس پیکینگ است. یادگیری این تکنیک پیک زدن  کمک خوبی به ارتقاء مهارت های شما در یادگیری گیتار می کند. پس این چند تمرین ساده در این درس را انجام دهید تا با این تکنیک زیبا بیشتر آشنا شوید.

تکنیک تراویس پیکینگ توسط نوازنده اسطوره ای گیتار، مرلی تراویس Merle Travis  در سال های 1940 به اوج خود رسید.

تراویس پیکنیگ چیست؟

 در واقع تکینک تراویس پیکینگ اجرای نت های بیس توسط شست ( یا استفاده از پیک) در هنگام نواختن نت‌های تریبل است. در این حالت صدا بیس و تریبل به شکل جداگانه و با ریتم‌های مختلف صدای بسیار زیبا و پری را به گوش شنونده می‌رساند.

استفاده از تکنیک تراویس پیکینگ را به شکل بسیار کامل و البته گاها با الگوهای بسیار پیچیده در سبک‌هایی مانند کانتری و بلوز می توان مشاهده کرد.

این تکینک هیجان زیبایی را به شنونده منتقل می کند و نقش بسیار مهمی در پردازش واریاسیون های ملودیک در سبک های آمریکانا دارد.

نمونه ای از اجرای تکنیک تراویس پیکینگ


 
توجه کنید در این مثال نام گذاری انگشت های دست راست به شکل زیر است. 

تمرین دوم تراویس پیکینگ

در این تمرین حرکت های مشخصی را در بین نت های سیم های بم مشاهده می کنید. حرکت بین نت سل G و نت دو C کاملا مشخص است و باید سعی کنید صدای پیوسته ای را بین این دو نت خلق کنید.

برای اینکه گوشتان به این موضوع عادت کند می توانید در ابتدا از زدن صدای نت های تریبل منصرف شوید و با مترونوم فقط سیم های بم را با شصت به صدا در آورید.

نکته دیگر در این تمرین دامنه حرکت بیشتر انگشت شست است. در تمرین اول انگشت شست فقط بین سیم های 5  و 6 جابجا می شد ولی در این تمرین حرکات دامنه بیشتری دارد و بین سیم های 6 و 4 نیز جابجا می شود.

امیدواریم که این مطلب کوتاه یادگیری گیتار در مورد تراویس پیکینگ در وب سایت لامینور برای شما دوستان لامینوری مفید واقع شود

در ادامه یک سری تمرین بیشتر و پیشرفته تر درمورد این تکنیک می آوریم که با انجام این تمرین‌ها می‍توانید مهارت‌های خود را در زمینه اجرای این تکنیک زیبا ارتقاء دهید.

دقت کنید هر کدام از تمرین ها که با نام های A  تا F نامگذاری شده‌اند به واریاسیون و حرکت مختلفی اشاره می‌کنند و برای اجرای هر یک وقت بزارید و با مترونوم سرعت خود را بالا ببرید.

در ادامه در مورد این تکنیک زیبا و سایر تکینک های استفاده شده در استایل فینگر استایل بیشتر با شما عزیزان صحبت می کنیم.





منبع premierguitar.com

دیدگاه ها(8 دیدگاه)

  1. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    اقا خواهشا یه فیلم آموزشی درباره این تکینک بزارید خیلی برام جذاب

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      بله در کامنت های قبلی هم که در مورد تراویس پیکینگ بود گفتیم که به زودی یه فیلم آموزشی در این باره میزاریم

  2. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    عالی بود یک مطلب جدید یاد گرفتیم تشکر اگر فیلم آموزشیش را قرار بدید که ممنون میشیم.

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      مرسی دوست عزیز سعی می کنیم به زودی فیلم آموزشی هم درباره تراویس پیکینگ در سایت قرار بدیم

  3. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    امکانش هست فیلم آموزشی در مورد تراویس پیکینگ هم بزارید؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      با سلام حتما فیلم های آموزشی هم در مورد تراویس پیکینگ در سایت قرار می دیم

  4. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    سلام دوست گرامی ممنون از توضیح مختصر ولی مفیدی که درمورد "تراویس پیکینگ" داده بودی ... مدتی بود دنبال معنیش بودم و چیزی پیدا نمیکردم . اگه لطف کنی و درمورد خود "فینگر استایل" هم توضیحی بدی خیلی عالی میشه ... آیا منظور نواختن با ناخن و هر پنج انگشته؟ در اینصورت چه فرقی با مثلآ نوازندگی گیتار کلاسیک یا فلامنکو داره این "فینگر استایل"؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      سلام رضا عزیز حتما در ادامه در این مورد هم مطالبی رو در بلاگ در مورد تفاوت سبک فینگر استایل با کلاسیک یا فلامنکو هم قرار میدیم