گیتار پرو، نرم افزار ادیت و نوشتن نت و تبلچر

امروز رشد تکنولوژی‌های نرم افزاری تاثیر غیر قابل انکاری در زندگی ما ایجاد کرده است و این تغییر و تحولات روز به روز نقش برجسته‌تری را ایفا می‌کند. بی شک یکی از تاثیرگذارترین نرم افزارهایی که انقلاب بزرگی در یادگیری گیتارایجاد کرده است نرم افزار گیتار پرو بوده است.

دامنه این تغییرات به حدی گسترده شده است که در زمینه‌های هنری و نوازندگی گیتار هم شاهد این پیشرفت‌ها هستیم. در این نوشته مروری بر نرم افزار گیتار پرو و مزایای استفاده از آن برای گیتاریست‌ها داریم.

گیتار پرو چیست ؟

گیتار پرو یک نرم افزار نت و تبلچر ادیتور است که به شما کمک می‌کند نت و تبلچر‌های گیتار را به صورت اینتراکتیو ادیت، پلی و تولید کنید.

این نرم افزار قابلیت‌های بسیاری دارد که از آنها می‌توان برای نوشتن آهنگ‌ها، تمرین کردن، تنظیم و سایر نیازهای تولید و تدوین موسیقی استفاده کرد.

فرمت‌های فایل های گیتار پرو GP, GPX, GP5, GP4 and GP3  هستند و علاوه براین این نرم افزار از فرمت MIDI نیز پشتیبانی می‌کند.

افرادی که با سایر نرم افزارهای آهنگسازی کار می‌کنند براحتی می‌توانند فرمت MIDI از کارهای خود را خروجی گرفته و در گیتار پرو اجرا کنند ( یا برعکس خروجی MIDI گیتار پرو رو در سایر نرم افزارها باز کرده و ادیت کنند).

این نرم افزار که تا لحظه نوشتن این مطلب آخرین ورژن منتشر شده آن 7.5 هست برای سیستم  عامل های ویندوز، مک و سیستم عامل‌های موبایل اندورید و IOS در دسترس است.

اگه علاقمند به دانلود فایل های گیتار پرو هستید پیشنهاد می کنیم بخش تبلچرها و فایل های گیتار پرو آهنگ های ایرانی را مشاهده کنید.

برای استفاده از ویژگی‌های کامل گیتار پرو باید هزینه خرید آن را پرداخت کنید و خرید به صورت یکبار برای همیشه است.

البته نسخه‌های کرک شده این نرم افزار در سایت‌های ایرانی هم وجود داره که توصیه می‌کنیم برای حفظ قانون کپی رایت و استفاده کامل از آپدیت‌ها از نسخه پولی استفاده کنید ( خرید نسخه پولی از طریق پرداخت‌های موبایل و توسط گوگل پلی و اپل استور و با استفاده از گیفت کارت‌ها یا سایر کارت‌ها مقدور است).

برخی از ویژگی‌های نرم افزار گیتار پرو

در ادامه ی مطلب معرفی نرم افزار گیتار پرو به بررسی برخی از ویژگی‌های نرم افزار گیتار پرو می‌پردازیم:
  • قابلیت نوشتن و ادیت تبلچر.
  • خروجی و ورودی فرمت‌های کاربردی MIDI & ASCII.
  • قابلیت استفاده از پلی بک صوتی با ویژگی تنظیم سرعت.
  • دیاگرام تمام آکوردها با انگشت گذاری وقابلیت شخصی سازی آکوردها.
  • قابلیت نمایش فرت بود و نمایش محل قرارگیری نت‌ها روی فرت برد در هنگام پخش.
  • ابزار گام ها با قابلیت ادیت و شخصی سازی.
  • تیونر دیجیتال.
  • مترونوم با قابلیت‌های پیشرفته تنظیم ریتم مثل حالت‌های مختلف ریتم‌های سوئینگ و ...
  • ابزار تمرینی سرعت نوازی.
  • و خیلی قابلیت‌های دیگه که به شما کمک می‌کند تعامل بسیار جذاب و کاربردی را در مسیر آموزش موسیقی داشته باشید.

 

گیتار پرو

 

چرا باید نرم افزار گیتار پرو را داشته باشید؟

دلایل زیادی وجود داره که هر گیتاریست باید از این نرم افزار استفاده کند. و ما هم به شدت توصیه می‌کنیم که اگر شما هم می‌خواهید در نوازندگی گیتار پیشرفت کنید حتما حتما این نرم افزار رو نصب کنید ( قابلیت های نسخه دسکتاپ بسیار کامل تر از نسخه موبایل است).

در زیر برخی از ویژگی‌های استفاده از گیتار پرو را مرور می‌کنیم:

1.لوپ کردن بخش‌های تمرینی

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های گیتار پرو قابلیت لوپ کردن بخش‌ها و میزان‌های مختلف هست. این ویژگی برای آموزش گیتار در تمام سبک‌های بی‌نظیر است.

فکر کنید که شما نوازنده گیتار کلاسیک هستید و می‌خواهید یک قطعه معرف گیتار کلاسیک را اجرا کنید.

به‌راحتی می‌توانید  از سایت‌های معتبری مثل classclef.com نت مورد نظرتون را در فرمت گیتار پرو دانلود کنید و شروع به تمرین کردن کنید. حتی می‌توانید پارت‌های مختلف و بخش‌های صدایی را از هم جدا کنید و با بی‌صدا کردن بخش‌های مختلف صداها را کامل بشونید و همراه با مترونوم بخش مورد نظر را اجرا کنید یا حتی میزانی را که در خواندن ریتم یا هماهنگی دست ها مشکل دارید لوپ کنید و با مترونوم سفارشی خودتان آن را پلی کنید.

یا جذاب‌تر اینکه وقتی می‌خواهید دوئت (دونوازی) تمرین کنید به‌راحتی بخشی که باید پارتنر شما بزند را با گیتار پرو اجرا و خودتان بخش دوم را بزنید و تمرین کنید و برای تمرین گروهی آماده شوید.

مزایای گیتار پرو برای تمرین کردن و لوپ کردن و استفاده از مترونوم به‌قدری زیاد است که باید ساعت‌ها درباره آن نوشت و توضیح داد.

2.قابلیت تغییر گام آهنگ‌ها، میزان بندی‌ها و سرعت

با گیتار پرو به‌راحتی می‌توانید گام آهنگی که دارید روش کار می‌کنید عوض کنید بدون اینکه خیلی بخواهید وقت بزارید و مطالعه تئوری موسیقی داشته باشید.

براحتی و با چند تا کلیک موس گام آهنگتون رو عوض می‌کنید و حتی می‌توانید وزن میزان‌ها رو عوض کنید و با میزان‌های مختلف تمرین کنید و با اضافه کردن قابلیت سفارشی کردن سرعت به یک پکیج عالی برای تمرین دست پیدا می‌کنید.

3.قابلیت اضافه کردن سازهای دیگر برای ملودی و همراهی

یکی دیگر از قابلیت‌های گیتار پرو بخش اضافه کردن سازهای دیگر به پارت موسیقی شماست. با چند تا کلیک ساده می‌توانید بخش‌های سازی دیگر مثل خط درام، سازهای زهی و سازهای بادی رو به پارت موسیقی خودتون اضافه کنید و از تمرین کردن یک ارکستر کوچک که می‌توانید همه چیزش رو کنترل کنید لذت ببرید.

توصیه می‌کنیم که حتما بانک صدا مخصوص گیتار پرو رو هم دانلود کنید چون در حالت نرمال بانک صدایی کیفیت متوسطی داره ولی با استفاده از بانک‌های اختصاصی صدا که به‌راحتی هم روی سیستم نصب میشه می‌توانید به صداهای طبیعی‌تری در ارکستر خودتون دست پیدا کنید.

4.استفاده از افکت‌ها و تکنیک‌های گیتار متنوع

خب این قابلیت دیگه جای هیچ حرفی رو باقی نمیزاره!!

با گیتار پرو می تونید تمام تکنیک‌ها مثل انواع لگاتو، اسلاید کردن، میوت کردن‌های مختلف، استکاتوها، پدال‌ها و حتی افکت‌های صدایی مثل افکت‌های مختلف گیتارالکترونیک، صدادهی با امپ‌های مختلف با قابلیت‌های اکولایزر تخصصی و خیلی چیزهای باورکردنی دیگر را تجربه کنید و از تاثیرات مثبت استفاده از تکنولوژی روی آموزش گیتار حداکثر استفاده را بکنید.

5.قابلیت خروجی گرفتن نت و تبلچر با فرمت‌های مختلف

به‌راحتی و با چند تا کلیک ساده می‌توانید نت و تبلچرهای خود را در فرمت‌های عکسی و پی دی اف خروجی بگیرید و آنها را چاپ کنید و در جاهای مختلف استفاده کنید.

علاوه بر این خروجی‌های صدایی مختلف و استاندارد مثل midi, mp3, ASCII, wav, flac,ogg و aiff هم قابل دسترس هست که دوستانی که تجربه کار با این فرمت‌های صدایی را دارند به خوبی از معجزه گیتار پرو و کارآیی‌های استفاده از این نرم افزارها خبر دارند.

6.ویژگی تغییر کوک و کاپو در گیتار پرو

اگه سطح نوازندگی شما کمی حرفه‌ای باشه با قطعات و آهنگ‌های مواجهه می‌شوید که در کوک‌های غیر استاندارد نوشته می‌شوند و آهنگساز با عوض کردن کوک گیتار اقدام به نوشتن قطعه کرده است.

نگران نباشید گیتار پرو باز هم در کنار شماست. در گیتار پرو براحتی می‌توانید این قطعات را آنالیز کنید و بنوازید یا حتی خودتان با عوض کردن کوک گیتار آهنگسازی کنید و صداهای اختصاصی خودتان را خلق کنید.

همچنین در گیتار پرو براحتی می‌توانید کاپو را به هر فرتی که می‌خواهید منتقل کنید و صدادهی یک آهنگ یا سیکل آکوردی را در گام های مختلف تجربه کنید.

منابع و سایت‌های رایگان برای استفاده از فرمت‌های گیتار پرو

با رواج پیدا کردن استفاده از برنامه گیتار پرو تغییرات بزرگی در فضای آموزش گیتار در دنیا پدیدار شده است.

در حال حاضر سایت های معتبری از جمله خود سایت گیتارپرو بانک بسیار کاملی از نمونه تمرین‌ها، قطعات و پارتیتورهای موسیقی را در فرمت گیتار پرو ارائه می‌کنند و فقط کافی است که آهنگ مورد نظرتون رو جستجو کنید و با دانلود کردن آن و باز کردن آن در گیتار پرو از ویژگی های جذاب و شگفت انگیز این نرم افزار استفاده کنید.همچنین با مراجعه به لینک های زیر نیز می تونید نرم افزار گیتار پرو را تهیه کنید:

امیدواریم که از این مطلب کوتاه و کاربردی یادگیری گیتار استفاده کافی را کرده باشید.  

دیدگاه ها(9 دیدگاه)

  1. Younes Panahi

    3 سال پیش

    سلام چجوری میتونیم از فایل تبلچر گیتارپرو که دانلود کردیم رو تو گوشی های ایفون اجرا کنیم؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      باید برنامه گیتار پرو رو نصب کنید رو گوشی برای آیفون هم پولی هست باید بخریدش

  2. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    ببخشید چطوری میتونم اهنگی رو از خود برنامه انلاین پیدا کنم ؟ و این که صدا نداره (لپ تاپ)

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      سلام برنامه گیتار در حالت دیفالت احتیاج به نصب بانک صدایی داره و از سایت رسمی خود گیتار پرو می تونید فایل های زیادی رو دانلود کنید و استفاده کنید

  3. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    ببخشید چجوری تبدیل ب پی دی اف میشه

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      اگه فایلی رو با نرم افزار گیتار پرو باز کنید به راحتی می تونید با انتخاب گزینه export فایل مدنظرتون رو به صورت پی دی اف داشته باشید

  4. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    گیتار پرو برنانه خوب و کاربردی و اموزش شما هم متوسط رو به خوب هست

  5. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام .مرسی از سایت خوبتون. مطلب جالبی درباره نرم افزار گیتار پرو بود.

  6. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    مرسی مطلب خوبی بود. من از گیتارپرو استفاده کردم .خیلی برنامه خوبیه