تدریس خصوصی گیتار بصورت حضوری بهتر است یا آنلاین ؟

 در حال حاضر ساز گیتار جز سازهای پرطرفدار در تمام دنیا است، به همین دلیل دانشپذیران زیادی به دنبال آموزش آن هستند. لذت گیتار زدن یکی از بهترین راه های است که با علاقه و پشتکار به راحتی آن را می توان فرا گرفت.
در کشور ما تدریس گیتار به دو شکل تدریس خصوصی گیتار و یا تدریس در آموزشگاه موسیقی توسط اساتید مختلف انجام می شود. البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توان از تدریس خصوصی آنلاین بهره  برد و کلاس های آموزش گیتار بصورت آنلاین با اساتید در هر نقطه از دنیا برگزار کرد. این که به کدام روش علاقمند باشید بستگی به زمان، سلیقه و شرایطتان دارد و در نحوه یادگیری تفاوت و تاثیر چندانی ندارد. البته بر اساس آمار تدریس خصوصی گیتار بیشترین بازه را می توان گرفت.

در زمینه آموزش گیتار به چند سوال مهم می پردازیم تا بتوان بهترین تصمیم را برای برگزاری کلاس خود گرفت:

تدریس خصوصی گیتار به زبان ساده

باید گفت که فراگیری هیچ سازی ساده نیست و همه سازها برای فراگیری نیاز به علاقه ، تمرین و پشتکار دارند. اما گیتار نیاز به زمان و انرژی بیشتری دارد تا بتوان روی آن تسلط پیدا نمود به دلیل تعداد سیمها و آکورد گیری.

بهترین راه برای پیدا کردن کلاس برای تدریس خصوصی 

به یاد داشته باشید در آغاز باید سازتان را با کمک استاد مجرب تهیه نمایید. سپس بین سه سیستم آموزشیه تدریس خصوصی گیتار آنلاین و حضوری و یا مراجعه به آموزشگاه موسیقی یکی را انتخاب نموده و کلاستان را شروع کنید. هر سه روش نتیجه خوبی دارند و انتخاب هر یک بستگی به سلیقه و وقت آزاد شما دارد. البته بر اساس آمار از تدریس خصوصی گیتار حضوری بیشترین بازه را می توان گرفت.

در چه سنی آموزش را شروع کنیم؟
می توان بعد از گذراندن یک دوره ارف (البته به صورت دلخواه هنرجو) کلاس گیتار را آغاز نمود. 6 سالگی سن مناسب برای آغاز آموزش گیتار می باشد. هنرجو در این سن به توانایی خواندن نتها و از مهار گیتار در دست رسیده باشد. بهتر است برای هنرجویان با سن پایین تدریس به نوعی برگزار شود که باعث دلزدگی و خستگی هنرجو نشود که استاد می تواند به کمک آموزش آهنگ و نت خوانی و تمرین برای هنرجویان انجام دهد.
 
ملزوماتی که برای آموزش گیتار نیاز داریم
1- علاقمندی 
2- خرید ساز گیتار
3- دفتر نت و کتاب آموزشی
4- انتخاب یک مدرس خصوصی گیتار حرفه ای
5- تمرینات مداوم و مستمر 

 
آیا برای آموختن گیتار آموزش آفلاین به کمک دی وی دی آموزشی یا کلاس آنلاین وجود دارد؟

 بله، امکان آن وجود دارد. اما یادگیری بهتر ساز گیتار علاوه بر مطالب کمک آموزشی نیاز به یادگیری تکنیک و اصول مهمی دارد که فقط بصورت حضوری و در کنار مدرس گیتار امکان پذیر است. دلیل آن هم، ممکن است هنرجو مشکلاتی در مورد دست گرفتن ساز گیتار یا آکورد گیری داشته باشد که برطرف کردن آن بصورت کلاس حضوری بسیار راحت تر می باشد. ضمن اینکه یک مدرس حرفه ای و مجرب می تواند الگوی مناسبی چه از لحاظ نواختن ساز و چه از لحاظ  اخلاقی برای هنرجو باشد.
 
کلاس حضوری گیتار چند جلسه در هفته تشکیل شود؟
 عموما کلاسهای حضوری با آنلاین گیتار بصورت هفته ای یک یا دو جلسه 30 تا 45 دقیقه برگزار می شود. هنرجو لازم است که در طول هفته  تمرینات خود را به صورت منظم انجام داده و تا شروع جلسه بعدی خود را آماده کند. حداقل 2 ساعت در روز زمان برای تمرین گیتار مناسب است.

 
آیا فراگیری گیتار باعث لطمه زدن به دروس مدرسه دانش آموزان می شود؟
خیر. فراگیری گیتار و به طور کلی  آموزش موسیقی موجب باز شدن ذهن و پویاتر شدن آن می شود و به فراگیری کمک می کند تا دروس خود را بهتر متوجه شوند. این موضوع توسط دانشمندان اثبات شده است و اکنون در اکثر کشورهای پیشرفته جهان، موسیقی و درس در کنار هم در مدارس تدریس می شود. بنابراین آموزش گیتار نه تنها به دروس دانش آموزان لطمه نخواهد زد بلکه طبق تایید دانشمندان حوزه موسیقی موجب بهبود و بالا رفات نمرات آنها خواهد شد.

 
یاد گیری گیتار چقدر زمان می برد ؟
جواب به این سوال پاسخ روشنی ندارد. چون این موضوع بستگی به میزان تمرین هنرجو و همچنین استعداد موسیقی آن دارد. به ویژه در مورد سازی مانند گیتار که دارای سبکهای مختلفی از جمله گیتار پاپ، گیتار کلاسیک، گیتار راک، گیتارمتال،گیتار برقی و ... می باشد. اما تقریبا بصورت حضوری یا آنلاین حدود 2 سال زمان لازم است تا هنرجو بتواند روی گیتار خود و روی یکی از سبکهای ذکر شده تسلط پیدا کند.

 
یک ساز گیتار مناسب را از کجا خریداری کنیم؟

امروزه مراکز مختلفی اقدام به فروش گيتار می کنند، روش های مختلفی هم وجود دارد از جمله، بصورت اینترنتی و یا حضوری . شما می توانید با مراجعه به سایت های معتبر اینترنتی و یا فروشگاههای سطح شهر گیتار مناسب خود را تهیه نمایید. البته بهتر است خرید شما زیر نظر یک مدرس گیتار انجام شود تا بتوانید یک ساز مناسب و خوش صدا تهیه نمود.

 
چه متدیهایی برای فراگیری گیتار مناسب است؟
عموما برای فراگیری و تدریس گیتار از کتابهای آموزش گیتار و یا جزوات ترکیبی مدرس استفاده می شود که شما پس از ثبت نام در کلاسهای مربوطه می توانید با راهنمایی مدرس گیتار خود، آنها را تهیه نمایید.


 

دیدگاه ها(0 دیدگاه)

دیدگاهی برای این پست موجود نیست. اولین نفری باشید که نظر خود را در رابطه با این ویدئو بیان میکند!