معرفی انواع گیتار و بهترین گیتار ها برای شروع (راهنمای کامل تازه کارها)

بسیاری از علاقه‌مندان به یادگیری گیتار، درباره‌ی بهترین گیتار برای شروع به یادگیری سوال می‌کنند. انتخاب  گیتار اول بسیار مهم است. زیرا اولین برخورد شما با ساز گیتار خواهد بود و در علاقه‌ی هنرجویان به ادامه‌ی یادگیری تاثیر زیادی دارد. در این مقاله سعی می‌کنیم مسیر انتخاب را برای شما ساده‌تر کنیم. 

پیش از این و در بخش آموزش گیتار سایت لامینور ما درباره بهترین گیتار کلاسیک برای شروع ، بهترین گیتار آگوستیک برای شروع  و بهترین گیتارهای الکترونیک برای شروع یادگیری صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم بیشتر به انواع گیتار و معرفی آنها بپردازیم.

بهترین گیتار برای شروع

بسیاری از هنرجویان می‌پرسند که بهترین گیتار برای شروع کدام است. جواب ساده این است که بهترین گیتار، گیتاری است که نوازندگی را ساده‌تر کند و شما به آن علاقه داشته باشید.

بهترین گیتار برای یک شخص، ممکن است برای نوازنده‌ای دیگر آزاردهنده و خسته‌کننده باشد. مشخصات بدنی و سلیقه‌ی موسیقایی هر نوازنده تاثیر زیادی در انتخاب گیتار او دارد. در ادامه سعی می‌کنیم این تفاوت‌ها را بهتر توضیح دهیم و این انتخاب را ساده‌تر کنیم.
 

معرفی انواع گیتار

در حالت کلی، گیتارها به دو دسته‌ی الکتریک و آکوستیک تقسیم می‌شوند. هرچند انواع مختلفی از گیتارهای آکوستیک و الکتریک وجود دارند.

بهترین گیتار برای شروع

گیتارهای آکوستیک دو دسته هستند:

۱. گیتار کلاسیک و فلامنکو، که از سیم‌های نایلون استفاده می‌کنند. در سمت راست تصویر پایین گیتار کلاسیک را مشاهده می‌کنید.

۲. گیتارهای با سیم فلزی، که به آن‌ها گیتارهای آکوستیک نیز می‌گویند. این گیتارها در خارج از ایران رایج‌تر هستند و در سبک‌های از جمله راک، بلوز و کانتری استفاده می‌شوند. گیتار آکوستیک در سمت چپ تصویر مشخص است.

بهترین گیتار برای شروع 

تشخیص تفاوت‌های این دو گیتار ممکن است برای بسیاری از نوازندگان تازه‌کار مشکل باشد.

چگونه با یک نگاه گیتار آکوستیک و کلاسیک را تشخیص دهیم؟

۱. گیتار آکوستیک از سیم‌های فلزی استفاده می‌کند و با لمس سیم‌ها می‌توانید فلزی بودن آن‌ها را تشخیص دهید. در مقابل گیتار کلاسیک از سیم‌های نایلون استفاده می‌کند که جنسی شبیه به پلاستیک و سطحی صاف‌تر دارند.

۲. بریج (خرک) گیتار را بررسی کنید، سیم‌های گیتار کلاسیک معمولا با گره به خرک وصل می‌شوند. هرچند سیم‌های گیتار آکوستیک به داخل بدنه می‌روند و با یک میخ کوچک محکم می‌شوند.

بهترین گیتار برای شروع

سیم‌های فلزی کشش زیادی دارند و به همین دلیل باید با میخ محکم شوند. در پایین خرک گیتار کلاسیک را می‌بینید.

بهترین گیتار برای شروع 

 

 تفاوت گیتارهای الکترو آکوستیک و نیمه آکوستیک (semi acoustic)

گیتار الکترو آکوستیک یک گیتار آکوستیک عادی است که می‌توانید برای بلندتر کردن صدا یا اضافه‌کردن افکت آن را به امپلیفایر وصل کنید. این گیتارها مانند گیتارهای آکوستیک عادی هستند اما یک ورودی کوچک در پایین خود دارند.

بهترین گیتار برای شروع 

 

گیتارهای نیمه آکوستیک (که به الکتریک hallow-body نیز معروف هستند) مشابه گیتارهای الکتریک هستند هرچند در کنار پیکاپ گیتار الکتریک، بدنه‌ای توخالی و حفره‌ی صدا دارند. در بخش بعدی این گیتار را معرفی می‌کنیم.

معرفی انواع گیتار الکتریک

گیتار الکتریک نمونه‌ی هیجان‌انگیزتر گیتارهای آکوستیک است. وسیله‌ای که برای اجرای صحنه و ایجاد افکت تجهیز شده. گیتارهای الکتریک برای تولید صدا نیازمند امپلیفایر هستند. می‌توانید گیتار الکتریک را بدون امپ نیز اجرا کنید هرچند صدایی بسیار کم خواند داشت.

گیتارهای الکتریک به سه دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند:

۱/ گیتار الکتریک استاندارد

بسیاری از طرفداران موسیقی با این گیتارها آشنایی دارند. تصویری از گیتار الکتریک استاندارد را در پایین می‌بینید:

بهترین گیتار برای شروع

۲/ گیتار نیمه آکوستیک (Hallow-body)

این گیتارها همزمان از حفره‌ی صدا و پیکاپ‌های گیتار الکتریک بهره‌مند هستند. در ادامه تصویر یک گیتار نیمه آکوستیک را می‌بینید.

بهترین گیتار برای شروع

۳/ گیتار بیس

گیتارها در حالت عادی ۶ سیم دارند. هرچند گیتار بیس تنها ۴ سیم دارد و صداهای بسیار بم و عمیق ایجاد می‌کند. این گیتارها سنگین و بلند هستند و مانند سایر گیتارهای الکتریک برای اجرا نیاز به امپلیفایر دارند.

بهترین گیتار برای شروع

گیتارهای بیس برای اجرای نت‌های یکتا و همراهی با یک گیتار اصلی طراحی شده‌اند. بسیاری از گیتاریست‌ها در زندگی کاری خود گیتار بیس را امتحان می‌کنند. هرچند بهتر است کار خود را با گیتار بیس آغاز نکنید. برای یادگیری مناسب گیتار، بهتر است روش آکورد گرفتن را نیز یاد بگیرید. و برای این کار بهتر است اول گیتارهای عادی را یاد بگیرید و سپس به سراغ بیس بروید. (مگر اینکه از همین حالا تصمیم خود را گرفته باشید و بخواهید نوازنده‌ی بیس شوید.)

چه گیتاری برای تمرین در خانه مناسب است؟

صدای یک گیتار تمرین خوب بیش از حد بلند نیست و می‌توان آن را در محیط خانه استفاده کرد. این نکته را مخصوصا در زمان خرید گیتار الکتریک به خاطر داشته باشید.

بسیاری از امپ‌های جدید دارای خروجی هدفون هستند و می‌توانید در سکوت از آن‌ها استفاده کنید. هرچند لذت اصلی نواختن گیتار در شنیدن صدای گیتار در محیط اتاق است.  اکثر امپ‌های گیتار نیز بهترین صدای خود را در میزان ولوم بالاتر نشان می‌دهند.

پس اگر به دنبال خرید امپلیفایر گیتار هستید بلندی صدای آن را به شکلی انتخاب کنید که در محیط خانه کاربردی باشد.

راز موفقیت در یادگیری گیتار چیست؟

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در یادگیری گیتار،‌ لذت بردن از آن است. اگر تمرین و یادگیری را برای خود دشوار کنید خیلی زود خسته خواهید شد و گیتار را کنار می‌گذارید. پس در انتخاب گیتار هم به لذت بردن از آن بیش از هرچیزی توجه کنید.

چرا با گیتار الکتریک شروع نکنیم؟

برای یک نوازنده‌ی مبتدی، ایجاد صدای مناسب با گیتار آکوستیک ساده‌تر از ایجاد آن با گیتار الکتریک است. در شروع کار این مسئله تاثیر زیادی در یادگیری شما خواهد گذاشت. گیتارهای الکتریک صدا و تن‌های متفاوتی دارند. بجز تنظیمات امپ و کانال‌های آن، هر گیتار الکتریک دارای ۳ تا ۵ موقعیت پیکاپ، کنترل‌های ولوم و تن و افکت‌های مختلف است.

گیتاریست‌های با تجربه‌تر از تنوع انتخاب در گیتارهای الکتریک لذت می‌برند. هرچند برای نوازنده‌های تازه کار این انتخاب‌ها ممکن است سردرگم کننده باشند. پس بهتر است گیتار اول خود را از بین گزینه‌های آکوستیک و کلاسیک انتخاب کنید.

با گیتار کلاسیک شروع کنیم یا آکوستیک؟

بسیاری از اساتید، گیتار کلاسیک را به عنوان گزینه‌ی شروع پیشنهاد می‌کنند. هرچند برخی از اساتید نیز گیتار آکوستیک (با سیم‌های فلزی) را ترجیح می‌دهند. گیتارهای کلاسیک دسته‌ی پهن‌تری دارند. به همین دلیل دقت انگشت‌گذاری را بالا می‌برند، اما فرآیند کلی گرفتن آکوردها را سخت‌تر می‌کنند.

پهنای دسته‌ی گیتارهای آکوستیک معمولا در حدود ۱۲۰ میلی‌متر است. هرچند پنهای دسته‌ی گیتارهای کلاسیک به ۲۱۰ میلی‌متر می‌رسد که در شروع به یادگیری تاثیر زیادی در عملکرد نوازنده دارد. پس اگر دست‌های کوچکی دارید کار با گیتارهای آکوستیک کمی ساده‌تر خواهد بود. از طرف دیگر کار با سیم‌های نایلون (گیتار کلاسیک) برای بسیاری ساده‌تر از سیم‌های فلزی است.

بهترین کار این است که این گیتارها را قبل از خرید امتحان کنید و از راحتی کار با آن‌ها مطمئن شوید. هرچند نوازندگان در طول دوران حرفه‌ای بارها گیتار خود را تغییر می‌دهند. پس اگر بهترین گزینه را انتخاب نکردید، پس از مدتی می‌توانید نظرتان را عوض کنید و به سراغ یک گزینه‌ی بهتر بروید.

اندازه و طراحی بدنه گیتار

اگر بدنه‌ی گیتار بیش از حد بزرگ باشد، دسترسی به اجزای آن سخت‌تر می‌شود. پس بهتر است گیتاری را انتخاب کنید که با اندازه‌ی بدن شما سازگار باشد. در ادامه طراحی‌های مختلف بدنه گیتار را می‌بینید.

جامبو

بهترین گیتار برای شروع

جامبو بزرگ‌ترین بدنه در گیتار است. این سازها صدای بسیار بلندی نیز دارند. چنین گیتارهایی برای شروع مناسب نیستند.

دردنات (Dreadnought)

بهترین گیتار برای شروع

پیش از این در مطلب معرفی شرکت مارتین به طراحی گیتارهای دِرِدنات (Dreadnought) توسط این شرکت اشاره کردیم. این گیتارها، به طرح استاندارد گیتارهای آکوستیک تبدیل شده‌اند و بسیار محبوب هستند. گیتارهای دردنات برای شروع مناسب هستند. هرچند بهتر است پیش از خرید، گیتار را امتحان کنید و از مناسب بودن آن مطمئن شوید.

ادیتوریوم

بهترین گیتار برای شروع

گیتارهای ادیتوریوم (Auditorium) در مقایسه با دردنات خمیدگی‌های عمیق‌تری دارند. به همین دلیل ساده‌تر روی پا قرار می‌گیرند و کار با آن‌ها آسان‌تر است.

پرلور (Parlour)

بهترین گیتار برای شروع

این گیتارها کوچک‌تر از گیتارهای قبلی هستند. خانم‌ها معمولا این اندازه از گیتار را به مدل‌های جامبو و دردنات ترجیح می‌دهند.

Small Body

بهترین گیتار برای شروع

گیتارهای اسمال بادی توسط هنرمندانی از جمله اد شیرن استفاده می‌شوند و به همین دلیل به تازگی محبوبیت دوباره‌ای پیدا کرده‌اند. چنین گیتارهایی مشابه دردنات هستند اما اندازه‌ی بسیار کوچکی دارند. سفر کردن با آن‌ها نیز آسان‌تر است.

بهترین گیتار برای کودکان

بهتر است برای شروع یادگیری کودکان،‌ از گیتارهای فول سایز (4/4) استفاده نکنید. حتی اگر بزرگسال هستید اما با اندازه‌ی گیتارهای بزرگسال مشکل دارید، بهتر است به سراغ گیتارهایی با سایز 3/4 بروید.

بهترین گیتار برای شروع 

در حالت کلی گیتارهای 1/4 برای سنین ۲ تا ۵، گیتارهای 1/2 برای سنین ۵ تا ۸، گیتارهای 3/4 برای سنین ۸ تا ۱۲ و گیتارهای کامل برای افراد بالاتر از ۱۲ سال مناسب هستند. هرچند همانطور که اشاره کردیم شرایط هرشخص با دیگری متفاوت است و بهتر است بهترین گیتار را با توجه به شرایط بدنی خود انتخاب کنید.

سه نکته‌ای که باید در خرید گیتار درنظر بگیریم

در مجموع سه فاکتور مهم در خرید گیتار وجود دارد: بودجه، راحتی کار با گیتار، صدای گیتار.

قدم اول: بودجه

بهتر است بودجه‌ی خود را مشخص کنید و دیگر به آن دست نزنید. با این کار تعداد زیادی از گزینه‌ها حذف می‌شوند. بهتر است بیشتر از ۱ میلیون تومان بر روی گیتار اول خود سرمایه‌گذاری نکنید. اول شرایط را بسنجید بعد دست به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ بزنید.

همچنین به دلیل پیشنهادهای مداوم فروشنده، بودجه‌ی مد نظر خود را بیشتر نکنید. بهتر است اولین گیتار را بدون دردسر بخرید و سپس به دنبال خریدهای بزرگ‌تر بروید. با این کار معمولا به ۵ گزینه می‌رسید. پس زمان آن فرارسیده که شخصا این گزینه‌ها را امتحان کنید.

قدم دوم: راحتی کار با گیتار

 

یادگیری ۱۰ آکورد مهم برای شروع به نواختن گیتار

پس از اینکه گیتار را به صدا در آوردید راحتی کار با آن را (در مقایسه با سایر گزینه‌ها) ارزیابی کنید. پس از امتحان ۵ گیتار،‌ یک یا دوتا از آن‌ها حس بهتری در زمان اجرا خواهند داشت.

قدم سوم: صدای گیتار

به یاد داشته باشید که برای یک نوازنده‌ی مبتدی، راحتی کار با گیتار مهم‌تر از صدای آن است. صدای نخستین گیتار باید درحد استاندارد باشد. همچنین به یاد داشته باشید که سیم‌های قدیمی تاثیر منفی در صدای گیتار دارند. پس ممکن است یک گیتار متوسط با تعویض سیم‌های قدیمی به یک گیتار خوب تبدیل شود.

[scroll_to title="استفاده از گیتارهای قدیمی و گیتارهای دیگران" link="#scrolltothis12"]

بهتر است پس از خرید گیتار، سیم‌های آن را نیز تغییر دهید.

استفاده از گیتارهای قدیمی و گیتارهای دیگران

بسیاری از هنرجویان کار خود را با استفاده از یک گیتار قدیمی (که معمولا در انباری خانه پیدا می‌کنند) یا گیتار یکی از دوستان خود آغاز می‌کنند. قبل از شروع کار با این گیتارها مطمئن شوید که کیفیت مناسبی دارند. به یاد داشته باشید که در اکثر اوقات این گیتار به این دلیل به دست شما رسیده که افراد دیگر در یادگیری با آن شکست خورده‌اند.

بهترین گیتار برای شروع

پس اگر با گیتار راحت نیستید، یک گیتار بهتر تهیه کنید و یادگیری خود را با آن شروع کنید. هرچند اگر دسترسی به گیتارهای استاندارد ندارید، تمرین با یک گیتار ارزان‌قیمت بهتر از کنار گذاشتن گیتار است. پس تا زمان تهیه‌ی گیتار جدید از نوازندگی با آن لذت ببرید.

تعویض سیم گیتار برای نخستین بار

آموزش تعویض سیم گیتار را می‌توانید در بخش آموزش‌های سایت پیدا کنید. اگر گیتار را دست دوم گرفته‌اید، بهتر است در اولین قدم سیم‌های آن را عوض کنید. به یاد داشته باشید که سیم گیتار باید براق باشد. اگر رنگ و روکش سیم‌ها از آن‌ها جدا شده‌اند بهتر است سیم‌ها را عوض کنید. کیفیت سیم تاثیر مستقیمی در صدای گیتار دارد و بهتر است هر چندماه سیم‌ها را تعویض کنید.

 

اگر سوالی دارید یا می‌خواهید نکته‌ای را به متن بالا اضافه کنید، آن را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: National Guitar Academy

    

دیدگاه ها(383 دیدگاه)

  1. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    سلام من 21سالمه میخوام گیتارو شروع کنم داخل سایت دیجی کالا گیتار سفارش دادم مدل کلاسیک یاهاما c45 میخواستم بدونم خوبه و فرقش با یاماها c45 چی هست؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام بله این گیتار برای شروع مناسب هست

  2. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    با سلام به من گفتن گیتار میخواهی بخری گیتار یاماها c40,c70,پارسی بخر من ۳ملیون و نیم بودجه دارم کدوم رو بخرم بهتره برای سن ۱۵سال

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام عرفان بهت پیشنهاد می کنم که گیتار یاماها سی چهل رو بخری

  3. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    سلام خسته نباشید . من میخوام گیتار رو شرو کنم ب یاد گیری اگه ممکنه لطف کنید بگید ک چه مدل گیتاری ب درد من میخوره چون مبتدی هستم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام وقت به خیر بستگی به بودجه شما هم داره ولی گیتارای سری استارتر برند الحمرا یا یاماها رو می تونید بخرید

  4. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    سلام وقتتون بخیر.من ۱۷ سالمه و به گیتار خیلی علاقه دارم ولی تا حالا گیتار نداشتم و اصلا نزدم.نهایت یک میلیون و دویست میتونم هزینه کنم و فکر نمیکنم فعلا بتونم عوضش کنم.سبکارو نمیشناسم ولی علاقم به اینه که همینطوری که میزنم همین آهنگای ایرانی رو باهاش بخونیم.شما چه برند و چه مدلی پیشنهاد میکنید؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام می تونید از گیتارهای برند متاع پور استفاده کنید

  5. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    سلام وقت بخیر خواستم بپرسم واسه دخترم که ۱۲ سالش هست گیتار مت ۲ گرفتم البته هم خیلی علاقه نشون میده مناسب هست واسه استارت و یادگیری؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      بله برای شروع گیتارهای متاپور اکی هستن

  6. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    سلام دستهای من عرق میکنه و تقریبا همیشه خیسه میخوام بدونم با این شرایط دستام میتونم کلا گیتار یاد بگیرم یا اون خیسی دستم مشکل ایجاد میکنه واسه بدنه و سیم یا حتی صدای گیتار؟ لطفا راهنماییم کنین.

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام وقت به خیر با دست عرق کرده خیلی کار سختی هست گیتار زدن حتما به یه دکتر مراجعه کنید و ازشون راهنمایی بخواهید که راهی برای کم کردن عرق دستتون هست یا نه - اگه دستتون خیلی عرق کنه دست چپتون برای گرفتن سیم ها دچار مشکل میشه و گیتار زدن براتون کمی سخت خواهد شد

  7. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    سلام خسته نباشید من بین گیتار c80 یاماها و ak80 اریا گیر کردم نمیدونم کدومشون بهتره برای سبک پاپ میشه راهنمایی کنید ممنون

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      هر دوشون برای یادگیری مناسب هستند

  8. امیر محمد راسخ محرابی

    3 سال پیش

    با سلام خدمت شما بین گیتار Benberg و Yamaha کدوم بهتره؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      یاماها رو پیشنهاد می کنیم

  9. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    سلام خیلی ممنون بابت اطلاعاتی که دادین....من 16 سالمه و برای اولین بار میخوام گیتار بخرم تا خودم باهاش تمرین کنم و یاد بگیرم...بودجه م هم نهایتش 1 میلیون تومان هستش..میخکاستم ببینم برای شروع گیتار دیاموند خوب هستش یا کلا ارزشش رو نداره؟اگه خوب نیست میشه راهنمایی کنین من چی کار کنم.

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام پیشنهاد می کنیم برای شروع از یکی از برندهای شناخته شده مثل یاماها، آریا یا الحمرا خرید کنید ولی اگه بودجه ندارید .و می خواهید گیتار ارزون تری بخرید بدونید که باید بعد از مدتی گیتارتون رو عوض کنید یا ممکن استاندارد نبودن گیتار باعث میشه یادگیریتون دجار مشکل بشه

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام پیشنهاد می کنیم برای شروع از یکی از برندهای شناخته شده مثل یاماها، آریا یا الحمرا خرید کنید ولی اگه بودجه ندارید .و می خواهید گیتار ارزون تری بخرید بدونید که باید بعد از مدتی گیتارتون رو عوض کنید یا ممکن استاندارد نبودن گیتار باعث میشه یادگیریتون دجار مشکل بشه

  10. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    سلام توضیحاتتون عالی بود⁦❤️⁩من به گیتار الکتریک خیلی علاقه دارم منتهی برای شروع مثل اینکه خوب نیس واس همین می‌خوام الکترو آکوستیک بگیرم لطفا یه مدل خوبو معرفی کنید🙏و اینکه چه سیم های باید بگیرم با چه قیمتی

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      اگه می خواهید گیتار آگوستیک بخرید بدونید برند آیبانز رو پیشنهاد می کنیم

  11. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    سلام من تازه میخوام شروع کنم به گیتار زدن ولی میخوام ی گیتاری بگیرم که دیگه داشته باشم و عوض نکنم و اینکه میخوام سبک پاپ انگلیسی و بعضی سیک های دیگه کار کنم چه گیتاری پیشنهاد میدین ؟ آکوستیک سیم فلزی مناسبه؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      بله برای سبکی که دوست دارید گیتار آگوستیک مناسب هست

  12. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    سلام با گیتار c40 میتونم پاپ زدن را شردع کنم ؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام بله این گیتار برای شروع گیتار پاپ ایرانی مناسب هست

  13. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    عالی بود واقعا ممنون از توضیحاتتون راسش من می خواستم تازه شروع کنم ویه گیتاری می خوام بهم معرفی گنید که بتونم همون طوری که میزنم باهاش بخونم واز اون گیتار هایی که باهاشون اهنگ راک میزنن هم بدم میاد ممنون میشم اگر یه گیتار خیلی خوب بهم معرفی کنید🙏❤️❤️

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام آرتمیس برای شروع می تونی با یه گیتار یاماها سی هفتاد شروع کنی

  14. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    سلام استاد من الان چند سالی هست با گیتار هایه مختلف کار میکنم اما چون از اول خودم نتوستم گیتار بخرم با گیتار دوستم شروع کردم. الان که را افتادم دیگه اون حس قشنگ صدای ساز رو نمیتونم بفهمم دنبال ساز بهتر هستم 10ملیون بودجه هم دارم. علاقه هم دارم و تا حدودی را افتادم شما چه پیشنهادی واسم دارید؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام بیژن می تونی از گیتارهای برند الحمرا یا آلمانز انتخاب بکنی

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام بیژن می تونی از گیتارهای برند الحمرا یا آلمانز انتخاب بکنی

  15. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    سلام خسته نباشید من14سالمه و برای اولین بار میخوام ساز زدن رو امتحان کنم میخواستم ببینم دوروبر مبلغ ۱میلیون چه گیتاریو میشه خریداری کرد که برای سطح مبتدی کمکم کنه ممنون میشم جوابم رو بدین🌺🌹

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام مهسا با یک میلیون برات پیشنهادی نداریم و برای شروع یاماها سی چهل رو توصیه می کنیم

  16. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    گیتاری که دکمه ولوم داشته باشه و خروجی هم داشته باشه مه به بلندگو وصل کرداسمش چیه و اینکه یاما c70 این ویژگی رو داره؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      نه یاماها سی چهل پیکاپ نداره

  17. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    سلام استاد خسته نباشید . من علاقه زیادی به گیتار دارم و دوست دارم فقط برای خودم نوازندگی کنم یعنی به دنبال پیگیری سر سخت و تلاش بی وقفه نیستم . تا الان چند پیشنهاد دادن برای خرید گیتار . ولی چون سر رشته ندارم زیاد و قیمت های نجومی . با نظرتون گیتار های متاع پور خوبه یا نه و اگه بشه یه توضیح مختصری بفرمایید . با تشکر از شما . 🌹

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام علی وقت به خیر بستگی به بودجه تو داره همه چی . ما پیشنهاد می کنیم برای شروع حداقل یکی از گیتارهای استارتر برندهای شناخته شده مثل کورت، یاماها یا آریا رو خریداری کنید.

  18. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    با درود و سپاس از پاسخهای با حوضله ای که داده اید من 32 سالمه و علاقه دارم که ساز بزنم ؛ میخواستم بدونم تو این شرایط کرونا کدوم آموزشگاه خوبی هست که هم راهنماییم کنه هم بتونم آموزشم رو شروع کنم؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام وقت خوش بستگی به محل زندگیتون داره اگه در مرکز تهران هستید آموزشگاه آوای سپهر در امیرآباد و اگه در شرق تهران هستید آموزشگاه غوغا در میدان نارمک رو بهتون پیشنهاد می کنیم

  19. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    عالی بود ممنون از توضیحاتتون❤🌸. من ۱۴ سالمه و برای اولین بار میخوام شروع کنم میخوام بدونم چه گیتاری بخرم در حدود ۱ ملیون که هر آوازی خواستم بتونم باهاش بزنم و آکوستیک باشه یعنی یکم اطلاعات بهم بدین برای خرید ممنون میشم ❤🌸

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام ساحل برای شروع حداقل یه گیتار استاندارد مثل یاماهای سی چهل رو بهت پیشنهاد می کنیم برای خرید

  20. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    سلام خسته نباشید 🙂 ممنون از اطلاعات ارزشمندی که در اختیار ما قرار دادید راستش میخواستم یه سوال بپرسم من ۱۳ سالمه و به گیتار علاقه زیادی دارم اما تا الان به سراغش نرفتم و تازه می‌خوام شروع کنم خواستم اگه میشه راهنمایی کنید که چه بودجه ای رو در نظر بگیرم و چه سایزی ؟ و اینکه برای شروع گیتار به نظرتون چه مدلی رو بگیرم که هم خوب باشه هم بتونم باهاش یاد بگیرم ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید 🌺

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام وقت به خیر برای شروع یه گیتار یاماها سی چهل یا هفتاد بگیرید اکی هست که بودجش با دلار فعل احتمالا بین 3.5 تا 4.5 باید باشه و برای اندازه هم اندازه استاندارد گیتار رو بگیرید

  21. مصطفی نوری م

    3 سال پیش

    سلام وقت بخیر من چند سالی هست گیتار میزنم یک یاماها c40 و یک c70 دارم و دیگه صداشون راضیم نمیکنه با بودجه حدود ۱۰ میلیون تومان چه سازی رو پیشنهاد میدید که صدای رضایت بخشی بهم بده برخی آلمانزا ۴۰۱ و ۴۰۳ رو پیشنهاد کردن،آیا شما پیشنهاد بهتری دارید؟ سپاسگزارم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام همین دو مدل آلمانز با توجه به بودجه ای که در نظر گرفتید پیشنهادهای خوبی هست البته از برند الحمرا هم می تونید انتخاب کنید

  22. مینا آبان

    3 سال پیش

    سلام اولا تشکر میکنم بابت سایت بینطیر و کاملتون سوال اینه که برای دوره پیشرفته تر نوازندگی پاپ چه برند و مدلی رو با بودجه حدود۸تا۱۰میلیون پیشنهاد میدید؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام می تونید از برندهای کورت و الحمرا و یا حتی مدل های بالاتر یاماها تو این رنج استفاده کنید

  23. junko Vill

    3 سال پیش

    سلام استاد من اببتدا فکر میکردم که گیتار aria و area یکی هستند میشه بگید گیتار area ak30 مناسب برای خریداری یا نه؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام وقت به خیر ّبله این گیتار برای شروع گیتار مناسبی هست

  24. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    سلام گیتار وفایی توی گیتار های ایرانی خوبه یا نه به نظرتون خارجی بخرم یا ایرانی لطفا سریع بگید امروز اولین جلسه گیتارنه کدومو بخرم؟به نظرتون پاپ بهتره یا فلامینگو یا آکوستیک؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      اگه بودجه کافی دارید پیشنهاد می کنیم که یک گیتار یاماها سی هفتاد رو برای شروع تهیه کنید

  25. کاربر مهمان

    3 سال پیش

    سلام من یه گیتار خریدم الان میخوام بسته اموزشی با قیمت خییییلی مناسب بگیرم و این که الان نمیدونم گیتارم از چه نوعی هست ؛ میشه راهنماییم کنین

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام وقت به خیر گیتارتون چه مارکی هست و اینکه از قسمت ویدیوهای آموزشی سایت می تونید بسته های آموزشی رو مشاهده کنید

  26. محمدحسین مرادی

    3 سال پیش

    سلام استاد وقت بخیر برای شروع گیتار f310 چطوره بنظرتون

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام وقت به خیر برای گیتار آگوستیک توی این لول قیمت پیشنهاد می کنم مدل های استارتر برند آیبانز رو هم جستجو کنید و در نظر داشته باشید بهتره برای شروع گیتار آگوستیکی که تهیه می کنید پیکاپ هم داشته باشه که برای وصل کردن به آمپلی فایر به اون احتیاج خواهید داشت

  27. hossein Kiani

    3 سال پیش

    سلام خسته نباشید.میخوام گتار رو شروع کنم و به دو سبک پاپ و فلامنکو علاقه دارم سوالم اینه که چه گیتاری تهیه کنم که بتونم هر دو سبک رو یاد بگیرم.پرس و جو کردم گیتار یاماهاc70 رو پیشنهاد دادن.به نظر شما در همین محدوده قیمت چه گیتاری رو بگیرم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام وقت به خیر همین گیتار یاماه سی هفتاد برای شروع مناسب هست و می تونید خریداری و استفاده کنید

  28. ali Shamshiri

    3 سال پیش

    سلام خسته نباشید. یه گیتار کلاسیک دیدم که روی بدنه اش امپ وجودداشت آیا ما گیتار الکترو کلاسیک هم داریم که به امپ وصلش کرد؟لطفا اسم برندش رو بگین؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام وقت به خیر این گیتار ها رایج نیستند ولی خب ممکنه بشه روی بدنه گیتار هم یک آمپلیفایر وصل کرد معمولا گیتار پیکاب دارند که از اون به آمپلیفایر وصل میشن

  29. hsm Masomi

    3 سال پیش

    سلام من ۱۹ سالمه و تازه میخام گیتارو شروع کنم و از قبل تجربه ای نداشتم ، بنظرتون چه گیتاری بخرم برای شروع و بودجه ۲ تا ۳ تومن کفایت میکنه برای گیتار خوب ؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      با این قسمت یا کورت AC200 یا یاماهای C40 رو الان که آذر 99 هست می تونید بخرید

  30. امیر رحیمی

    3 سال پیش

    سلام من 15 سالمه و علاقه خاصی به موسیقی و گیتار دارم ولی هنوز شروع نکردم. خاستم بپرسم بهترین گیتاری که میتونم باهاش کارمو شروع کنم چه مدل گیتاری هست؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام امیر برای شروع گیتارههای استارتار برندهای یاماها، آریا، الحمرا و کورت رو بهت پیشنهاد میدم

  31. blue Sky

    3 سال پیش

    سلان من میخوام که تازه شروع به یادگیری کنم و دیدم تو نظرات هم c70 رو پیشنهاد کردید خواستم نظرتونو درباره گیتار والنسیا هم بدونم آیا خوبه؟ چون ظاهرش بیشتر از c70 به دلم میشینه ولی خب قطعا کارایی گیتار که مهمه لطفا کمکم کنید

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام درباره این گیتار و ارجینال بودنش اطلاعی نداریم بهتون برای شروع مدل های AC از برند کورت یا گیتار یاماها سی هفتاد رو پیشنهاد می کنیم

  32. amir MUSIC

    3 سال پیش

    سلام . من ۱۳سالمه به خوانندگی علاقه دارم و می‌خوام با گیتار بخونم و تا به حال اصلا گیتار نزدم و می‌خوام شروع کنم . من پولم ۳۰۰,۰۰۰ تومنه و می‌خوام گیتاری بخرم که بتونم باهاش خوانندگی بکنم و یادگیریش هم آسون باشه چون اولین بارمه و می‌خوام حرفه ای بشم و میان مردم بخونم مثلاً مانند آهنگ های علی منتظری اگه آهنگ جان دلم رو از علی منتظری گوش بدید می‌خوام مثل اون بخونم . چه پیشنهادی میکنید ؟لطفا زودتر جواب بدهید خواهش میکنم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      امیر جان سلام متاسفانه با قیمت 300 هزار تومان الان سیم گیتار هم نمیشه تهیه کرد و در حال حاضر یعنی آبان 99 حداقل 3-5 میلیون بودچه برای تهیه گیتار باید داشته باشید

  33. meysam Sepehri

    3 سال پیش

    سلام من ۳۶ سالمه علاقه خیلی زیاد به تار دارم ولی از اونجایی که نواختن تار سخت تره میشه از گیتار شروع کنم بعدا سازم رو به تار تغییر بدم??

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام وقت به خیر بله می تونید این کار رو بکنید و مشکلی در ادامه نخواهید داشت

  34. mohsen Asghari

    3 سال پیش

    سلام من 15 سال دارم و تازه شروع به گیتار زدن کردم و جز خانوادم کسی از این موضوع با خبر نیست. میخواستم بدونم حدود یادگیری کامل گیتار چه مدت هست که بتونم یه گیتاریست نسبتا خوب باشم؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام وقت به خیر مسیر آموزش و یادگیری موسیقی و البته گیتار چیز زمان داری نیست که بشه براش زمان خاصی تعریف کرد همه چی به علاقه شما، زمانی که برای تمرین میزارید مدرس و سبک تدریس و .. بستگی داره ولی در کل برای اینکه بتونید یسری ترانه یا آهنگ ساده رو یادگیرید و از گیتارزدنتون لذت ببرید بین 6ماه تا یک سال رو در نظر داشته باشید

  35. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام من میخام تازه شروع به یادگیری گیتار کنم و یک گیتار دسته دوم پیدا کردم با قیمت 1 و هشتصد، اسمش الکالین هستش ،، یه نظرتون بخرم یا اینکه جیز ارزون تر پیدا کنم. ممنون میشم کمکم کنید...

  36. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    واقعا کاربردی بود. خیلی ممنون😘😍

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      تشکر از شما

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      خوشحالیم که کاربران رضایت دارن از مقالات

  37. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    خیلی خیلی سپاس گذارم . اطلاعت کامل و دقیقی در اختیار مان گذاشتید.

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      درود بر شما خوشحالیم که مطلب "انواع گیتار" براتون مفید بوده

  38. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام خسته نباشید . بنظرتون گیتار دلشاد مدل dm1 گیتار خوبیه ؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام این گیتار رو نمی شناسیم و پیشنهاد می کنم اصلا از گیتارهای مارک متفرقه برای شروع یادگیری استفاده نکنید

  39. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام ببخشید من نمی دونم چه سازی برم و تا حالا موسیقی نرفتم شما چی پیشنهاد می کنید .

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام هانا همه چی بستگی به علاقه شما داره اگه می خوای آواز بخونی داشتن یه گیتار بهت کمک می کنه که با ریتم و کوک صدای مناسب تری موسیقی پاپ رو شروع کنی

  40. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام من خودم نوازنده ساز های زهی هستم و میخوام در حد معمولی گیتار هم یاد بگیرم میشه یک مدل گیتار که خوب باشه و قیمت مناسب هم داشته باشه معرفی کنید

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام وقت به خیر برای شروع می تونید گیتارهای استارتر یاماها و کورت رو انتخاب کنید

  41. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام.ببخشید.بنده دو سال هست که دارم گیتار کلاسیک می زنم و فکر می کنم چیزی نمونده که یاد نگرفته باشم و الگوی من که حبیب هستش که امیدوارم بشناسیدش(پدر گیتار ایران و خواننده) میخواستم مثل اون گیتار آکوستیک دوازده سیمFG820-12رو تهیه کنم به نظرتون کجا می تونم توی تهران گیرش بیارم؟ لطفا هرچه زودتر پاسخ بنده رو بدهید!!ممنون و یک سوال دیگر... آیا زدن گیتار دوازده سیم سختره و نت هاش فرق می کنه؟؟ و آیا صدای بهتری دارد؟؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام وقت به خیر خب زدن گیتار آگوستیک 12 سیمه سختی های خودش رو داره ولی قطعا با تمرین و داشتن یک استاد خوب می تونید اون رو هم یاد بگیرید برای خرید گیتار هم پیشنهاد می کنم سایت تهران ملودی یا دی جی کالا رو مشاهده کنید

  42. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    مقاله مناسبی بود بهره بردم ممنون

  43. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام و ارض ادب خدت آقای روزبه من هنوز گیتار نخریدم و میخوام شروع کنم و از سبک کلاسیک خوشم میاد و چند جا گشتم و با انواع گیتار:مثلاm01.c40.و .... روبه رو شدم میخواستم منو راهنمایی کنید که دقیقا چه نوع گیتاری و با چه اسمی خریداری کنم،ممنون.

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام وقت به خیر قبل از همه چیز باید بودجه تونه رو مشخص کنید تا بتونیم بهتر راهنماییتون کنیم

  44. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام من بیشتر از ۲ تومن پول ندارم و میخواهم کلاس گیتاره تازه شروع کنم بنظر تون چه گیتاری بگیرم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام وقت به خیر 2 تومان برای حال حاضر عدد کمی هست و باید کمی بودجتون رو بیشتر کنید تا حداقل یک گیتار مثل یاماهای سی هفتاد رو خریداری کنید

  45. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    با سلام قیمت گیتار دست چپ کات وی اکوستیک و گیتار کلاسیک پیکاپ دار دست چپ سوالم اینه این گیتار چه قیمته و در چه سطحیه برای یک ادم مبتدی

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام و قت به خیر با قیمت دلار فعلی در آبان 99 حداقل بین 4-5 تومان برای خرید یه گیتار استاندارد در نظر داشته باشید

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام و قت به خیر با قیمت دلار فعلی در آبان 99 حداقل بین 4-5 تومان برای خرید یه گیتار استاندارد در نظر داشته باشید

  46. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام من چیزی از گیتار نمیدونم ولی خیلی بهش علاقع دارم میخاسم راهنماییم کنیدو بگید چه مقدار بودجه رو جمع کنم چه گیتاریو انتخاب کنم نمیدونم سبک پاپ و کلاسیک چجوریع و ازش چیزی نمیفهمم برا همین خیلی سردر گمم میشع راهنماییم کنید

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام وقت به خیر با قیمت فعلی دلار در آبان 99 بین 4-5 میلیون رو حداقل در نظر بگیرید در مورد سبک هم همه چی بستگی به علاقه شما داره و با توجه به سبکی که انتخاب می کنید گیتارتون رو هم می گیرید به طور کلی اگه علاقه به موسیقی های نوستالوژی و پاپ ایرانی دارید سبک پاپ برای شما مناسب هست که پیشنهاد می کنیم برای شروع این سبک از گیتارهای کلاسیک استفاده کنید

  47. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    میخواستم بگم که با مبلغ حدودا 700 تومن چه گیتاری برای شروع خوبه که هم استاندارد های لازمو داشته باشه.هی هر لحظه نخوام سیموشو عوض کنم و دم به دیقه از کوک در نره.خلاسه یه گیتار خوب برای شروع با 700 تومن میخواستم .

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام وقت به خیر به هیچ عنوان با این مبلغ گیتاری رو بهتون پیشنهاد نمی کنیم چون گیتارهای غیر استاندار شما رو از مسیر نوازندگی باز می دارند

  48. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام من می خوام گیتار اگوستیک یاد بگیرم اما اموزشگاه ها پاپ و کلاسیک یاد میدن و اساتید متخصص این زمینه رو ندارن چه اموزشگاهی باید ثبت نام کنم?

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام پیشنهاد میکنم در تهران آموزشگاه رنگارنگ که اساتید خوبی در زمینه گیتار آگوستیک دارن

  49. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام خسته نباشید من به علت کمبود موجودی و علاقه شدیدم به ساز گیتار سازی ارزون قیمت در حد ۴۰۰ تومان مد نظرم هست یک مدل به نام b05 دیدم که تو همین قیمت ها بود نظرتون چیه؟؟ مدل b05

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام امیرحسین همونطور که بارها هم در این پست به بچه ها گفتیم به هیچ وجه توصیه نمی کنیم که از گیتارهای ارزون قیمت استفاده کنید چون این گیتارها استاندارد نیستند و در ادامه مانع بزرگی بر سر راه یادگیری شما خواهند بود و شوق و ذوق اولیه شما رو برای یادگیری از بین خواهند برد کمترین گیتاری که پیشنهاد می کنیم یاماها سی هفتاد هست

  50. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام من میخوام گیتار کلاسیک بخرم ۱۲ سالمه و نمیدونم چه سایزی برام مناسبه و میخواستم ببینم برای اینکه یک گیتار کلاسیک خوب بخرم باید در شکل گیتار چه ویژگی هایی رو در نظر بگیرم که گیتاره خوبی را بگیرم خواهشن بگین

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      برای شروع که تجربه ندارید به برندها اعتماد کنید و از برندهای معتبر خرید کنید مثل : الحمرا، یاماها، آلمانز ، کورت و آریا

  51. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام. من یه دختر 13 ساله دارم که حدود سه سال کلاس رفته و پیشرفت خوبی هم به گفته استادش داشته. گیتارش یاماها مدل CGS104A بود که الان شکسته. دنبال یه گیتار خوب ولی نه خیلی گرون هستم. ممکنه چند مدل مناسب تو رنج زیر پنج میلیون بهم معرفی کنین؟ ممنونم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام افشین تو این رنج قیمت و با قیمت فعلی دلار یعنی در آبان 99 گیتار یاماها سی هفتاد یا گیتار کورت سری AC رو بهتون پیشنهاد می کنیم

  52. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام من 15سالمه تازه آموزشگاه ثبت نام کردم و برای خرید گیتار بهم c40یاماها پیشنهاد دادن ولی فروشگاهی که مسولش گیتاریست بود مدل بنبرگ 491 رو پیشنهاد داد و گفت از لحاظ کیفیت و صدا بهتر از یاماها هست و قیمتش هم کمتر می شه راهنمایی کنین

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام پیشنهاد می کنیم همون گیتار یاماها سی چهل رو بخرید

  53. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام من 16سالمه و عاشق گیتار و موسیقی هستم ولی هیچ اطلاعاتی درباره مدل گیتار و استفاده از اون رو ندارم میخواستم ببینم برای شروع باید چ مدل گیتاری رو تهیه کنم؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام ملیکا  خیلی چیزها بستگی به سبکی که دوست داری داره برای شروع بهت پیشنهاد می کنیم مطلب راهنمای  شروع آموزش گیتار  رو در سایت لامینور مشاهده

  54. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    واقعا عالی بود کلی گشتم ولی اینجا خیلی کامل و واضح توضیح داده بودن واقعا ممنون 👌

  55. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    با عرض سلام و دعاي خير ممنون از مطالب مفيديتون

  56. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام وقت بخیر، من راجب سبک های گیتار یکم تحقیق کردم در گوگل، از سبک پاپ خوشم اومد و سبک کلاسیک رو دوست نداشتم... و نظرات رو که خوندم پیشنهاد کردید که واسه تازه کار ها مدل C40 و C70 مناسب هستش، من سوالم این هستش که این مدل C40 وC70 واسه سبک پاپ هم هستش یا هر سبکی گیتار مخصوص خودش رو داره؟ من زیاد جست جو کردم تو اینترنت، ولی جواب سوالمو نگرفتم، ممنون میشم کمکم کنید ممنون

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      سلام وقت به خیر برای سبک گیتار پاپ می تونید از همین مدل های یاماها مثل سی چهل یا سی هفتاد برای شروع استفاده کنید و درمراحل بعدی گیتارهای تخصصی تر برای این سبک رو خریداری کنید

  57. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام و عرض ادب ببخشید میشه راک رو با گیتار کلاسیک زد یا حتما باید برقی باشه

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      سلام بهتون پیشنهاد می کنیم حتما از گیتارهای نوع الکترونیک و یا آگوستیک برای سبک راک استفاده کنید

  58. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام ببخشید من تازه میخوام شروع کنم و یکی از اشناها c80داره ومیخواستم خریداری کنم و میشه بگید ایا خوب هست برای شروع و این که این سازو چند ساله داره میخواستم ببینم قدیمه طوری نیس ؟؟؟؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      سلام اره گیتارهای سی هشتاد گیتارهای خوبی هستند و اگر خوب ازش مراقبت شده و درجای مناسبی نگهداری شده می تونه مناسب باشه دقت کنید که گیتار در جای مرطوب نگهداری نشده یا خیلی دمای مستقیم بهش برخورد نکره گیتار رو همی می تونید به فردی که کمی وارد هست نشون بدید تا تایید کنه

  59. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    درود به تیم گرامی لامینور، برای هنرجوی مبتدی (که نمیخواهد سبک کلاسیک را ادامه دهد) کدامیک از دو گیتار زیر را پیشنهاد می‌کنید. اگر پیشنهاد دیگری (بدون در نظر گرفتن قیمت) هم داشته باشید خوشحال می‌شوم بدانم (البته همه‌ی نوشته‌های مرتبط سایتتان و نظرات ذیل آنها را خوانده ام): ‏Taylor GS Mini ‏Taylor Academy 12e

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      -سلام سپید تو گیتارهای آگوستیک گیتارهای تیلور گیتارهای مناسبی هستند من بهت گیتار PRS SE Angelus رو هم پیشنهاد می کنم تا بین 9-10 میلیون می تونی اون رو بخری (البته با قیمت فعلی دلار)

  60. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام اول اینکه ممنون از این مطلب خوبتون من می خوام تازه می خوام شروع کنم به یادگیری گیتار به نظرتون با بودجه ۷۰۰تومن می تونم یه گیتار خوب بخرم؟اگه که آره پیشنهادتون چه گیتاریه؟ ممنون

  61. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام من علاقه زیادی به سازهای زهی مخصوصا گیتار دارم، اما با توجه به اینکه چهل سالمه میترسم برای شروع یادگیری موسیقی دیر باشه، لطفا توضیح بدید آیا برای شروع محدودیت سنی وجود داره؟ و همچنین من هم به گیتار کلاسیک علاقه‌مندم و هم به گیتار پاپ، برای شروع کدوم بهتره؟ ممنون.

  62. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام ممنون از مطالب آموزندتون شدیدا علاقمند شدم به یادگیری گیتار کلاسیک و بودجم تا حدود 4 میلیون هست. جستجویی که کردم مدل z nature الحمبرا رو تو سایت دی جی کالا دیدم. امکانش هست نظرتون رو بدونم که گیتار مناسبی برای شروع هست یا نه؟ و با این قیمت توصیه بهتری دارین برای خرید؟ تفاوت چندانی بین مدل z nature با مدل 1c وجود داره با توجه به اختلاف قیمت کمی که دارن؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      سلام شهاب عزیز گیتارهای الحمرا مدل nature گیتارهای مناسبی برای شروع هستند و اگر با پرداخت هزینه اون اکی هستید پیشنهاد می کنم همون مدل رو از دیجی کالا خریداری کنید

  63. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام من مدت کوتاهیه ک گیتار زدن رو شروع کردم و برای شروع ی گیتار متوسط از دوستم قرض کردم ولی الان ب پیشنهاد استادم باید ی گیتار پیکاپ دار تهیه کنم ولی با مشکل بودجه روبه رو هستم میخواستم ببینم برند ها و قیمت های گیتار های پیکاپ دار ب چ صورته یا اینکه میشه ی گیتار با کیفیت با قیمت مناسب بهم پیشنهاد بدید؟...ممنون

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      سلام شیما همه چی بستگی به بودجه شما داره و باید بودجه تون رو مشخص کنیم تا بهتون پیشنهاد بهتری بدید ولی با قیمت های فعلی به نظر میاد حداقل 5 میلیون رو باید هزینه کنید

  64. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام و عرض ادب خدمت اساتید گرامی من با توجه به بودجه ای که برای خرید ساز جدید دارم بین 2 مدل Cort AC120CE OPW و یاماها مدل C70 مردد هستم .در مقایسه با هم ، شما کدوم رو پیشنهاد میدید؟ با تشکر فراوان از داهنمایی های شما .

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      بین این دو تا گیتار سی هفتاد رو پیشنهاد می کنیم

  65. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    برای اولین بار مطالب شما را خواندم آموزنده بود و ممنونم 9 سال دارم و آموزش گیتار را دوست دارم برای شروع آیا سنم مناسب است یا نه و از کجا ویا چطور شروع کنم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      بله با این سن هم می تونید گیتار زدن رو شروع کنید ولی با توجه به جثه ممکنه که از گیتار های سایز 3/4 استفاده کنید که اندازه کوچک تری دارند

  66. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    با درود، من حدودا بیست ساله گیتار میزنم البته برای دل خودم. حرفه ای نیستم البته. ایا برای سبک کوچه و بازاری که کورد میگیرن و روش میخونن گیتار فلامنکو رو پیشنهاد میکنید؟ یا اینکه همون گیتار کلاسیک مناسب تره؟ در ضمن خیلی دوست دارم در سایت شما ثبت نام کنم و یه سری از نتها رو بخرم ولی متاسفانه چون خارج از ایران هستم شماره تلفن ایران رو ندارم. خیلی خوب میشد اگه سرویس پی پال یا ویزا رو هم قبول میکردید.

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      سلام و درود برای سبک های پاپ که بیشتر آکورد گرفته میشه و ریتم گیتارهای فلامینکو گیتارهای خوبی هستند برای خرید هم تلاش می کنیم به زودی امکان خرید برای دوستان خارج از کشور رو فراهم کنیم

  67. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام خسته نباشید میخواستم ببینم گیتار آوا برای شروع کار خوبه؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      در مورد این گیتار شناخت زیادی نداریم

  68. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام میخواستم ببینم نظرتون درباره خرید گیتار دست دوم چیه آیا مشکلی نداره اگه بخوام مدل یاماها c70 دسته دو بگیرم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      سلام علیرضا نه مشکلی نداره و اتقاقا خیلی هم کار خوبی هست چون خیلی ها سازی رو که می خرن برای شروع زیاد استفاده نمی کنند و اگه یدونه ساز دست دوم مناسب پیدا کردی حتما تهیه کن . یه نکته ای هم که حتما برای خرید یه فرد با تجربه تر رو هم همراهت ببر یا از فروشنده ساز یک هفته مهلت تعویض بگیر و بعدش ساز رو به یه فرد مناسب نشون بده راهنمای خرید گیتار دسته دوم

  69. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام من میخوام گیتار یاد بگیرم و در خریدش نیاز به راهنمایی دارم کدوم مدل بهترهc40 یا c70 یا سایر مدل ها در زمن کلاسیک بهتره یا اکوستیک

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      سلام بین این دو مدل c70 گیتار بهتری است بعد خرید گیتارتون و در کنار کلاس هایی که میرید می تونید از دوره های آموزشی آکادمی لامینور هم برای آموزش استفاده کنید موفق و پیروز باشید

  70. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام من 15سالمه و از عید میخوام شروع به یادگیری گیتار کنم بودجم خیلی کمه وحتی نمیتونم کلاس برم و میخوام توخونه از طریق اموزش ویدیویی گیتار یادبگیرم به موسیقی خیلی علاقه دارم دلم میخواد یه روز بتونم به خوبی گیتار بزنم میخوام گیتار دست دوم بخرم ولی واقعا گیج شدم نمیدونم چه گیتاری برام مناسبه جثم متوسطه میترسم اگه گیتاری که میخرم مناسب نباشه نتونم خوب یادبگیرمو ازش زده بشم ولی نمیخوام اینطوری بشه من عاشق موسیقی ام دلم میخواد یاد بگیرم شما چه گیتاریو پیشنهاد میکنید

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      سلام شادی بهت تبریک می گیم که تصمیم گرفتی تو این سن گیتار زدن رو شروع کنی! بابت جثه که پرسیدی ؟ با توجه به سنتون باید همون گیتارهای استاندارد رو بخری که همه بزرگسالان استفاده می کنند. بابت گیتار هم یکی از مدل های زیر رو بهت پیشنهاد می کنیم که بین 1.500 تا 2 میلیون هست - یاماهی سی چهل - یاماها سی هفتاد - آریا ak80 یا ak30 - کورت acc100 برای دست دوم هم اگه می خوای بین همین گیتارها انتخاب کن و حتما حواست باشه که موقع خرید از یک فرد با تجربه تر کمک بگیری بهت پیشنهاد می کنیم که از خرید گیتارهای متفرقه به دلیل ارزون تر بودن خودداری کنی و در آخر امیدواریم زودتر گیتارت رو بخری و با دوره های ویدیویی سایت ما یادگیری گیتار رو شروع کنی.

  71. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام.وقتتان بخیرو انشاالله همیشه موفق باشید.ببخشید من میخام گیتار c70 بخرم وقیمت 1400 بهم دادن!چطوربفهمم اصل یا فیک؟وگیتاری که واسه حرفه ای شدن مناسبه مارکش چی باشه!اگه یاماها اصل بودخوبه بااین قیمت؟ممنون میشم جواب بدیذ

  72. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام خسته نباشید میخواستم ببینم برای شروع و با توجه به اینکه اطلاعاتی راجب گیتار ندارم شما کدوم رو پیشنهاد میدید؟ s10.مارتین.c40yamaha?

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      سلام زهرا ما همون یاماها رو پیشنهاد می کنیم

  73. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام وقت بخیر خیلی وقته گیتار کلاسیک میزنم با گیتار c40 میخواستم گیتار خیلی خوب بگیرم/کوئینکا مد نظرم بود منتها فراوانی نداره و کمه بحث اصل بودنشم هست/ صدای الحمبرا 3c زیاد دلچسب نبود برام/ یاماها cg182c مد نظرم است منتها پیکاپ نداره...؟نظر شما چیه...چرا بعضی از نسخه های حرفه ای گیتار پیکاپ نداره؟آیا تاثیر منفی داره در کیفیت صدا؟قصد ضبط هم دارم مهمه کمی واسم از طرفی فروشگاهای گیتار اغلب اجازه نواختن با ساز های گران را نمیدهند/ممنون از راهنمایی

  74. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام و عرض ادب خدمت اساتید گرامی من با توجه به بودجه ای که برای خرید ساز جدید دارم بین 2 مدل کورت مردد هستم و اولین بار هست که از این برند میخوام ساز بگیرم اگر لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم .... قبلا هم از محصولات یاماها و ایبانز داشتم و آلمانزا 401 هم داشتم و فروختم از این 2 مدل پیشنهاد بدید cort ac120 ce op با قیمت 3500 ساخت اندونزی پیکاپ کورت +تیونر cort ac250cf nat با قیمت 4600 ساخت چین پیکاپ فیشمن +تیونر سوالی که هست اینه که آیا کیفیت مدل پایینی که ساخت چین هست خیلی فرق میکنه با بالایی که ساخت اندونزی هست ؟ چون دیدم یه سری از گیتارای مدل بالای یاماها هم ساخت چین زده داخل کاسه ... هر کدوم که صدای بهتری داره و تست کردین رو بگید لطفا از نظر پیکاپ و صدای پری آمپ مطمئنا ac250 صدای بهتری میده ممنون از لطف شما

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      سلام علیرضا صرف چینی بودن گیتار دلیل بر بد بودن اون نیست و مدل های زیادی از برندهای مختلف با ساخت چین وجود داره که کیفیت قابل قبولی هم دارن در مورد این دو گیتاری که گفتید خب مدل ac250 گیتار بهتری هست و اگه ساخت چین بودن اون رو در نظر نگیرید پیکاپ های فیشمن هم کیفیت بالایی دارند پیشنهاد می کنیم برای خرید از فروشگاه های معتبر خرید کنید یا فرد کاربلدی ر و با خودتون ببرید

  75. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    عالی بود کامل و جامع پنج ستاره داری

  76. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام. وقت بخیر. استاد من تازه می خوام کلاس گیتار برم و هیچ آشنایی ندارم، با توجه به اطلاعاتی که دادید و کامنتا که خوندم یک سری اطلاعات ب دست آوردم. ممنون میشم اگر راهنمایی کنید بین مدل‌های زیر که تقریبا توی یک قیمت هستن کدوم یک از لحاظ کیفیت برای شروع بهتره و چه سایزی؟ C45m Yamaha C45 Yamaha Hc06 honor Fst_200 aria ضمن اینکه دختری هستم با جثه متوسط. تا حالا گیتار هم دست نگرفتم و قدرت تشخیص صدای بهتر رو فکر نمیکنم داشته باشم. سپاس 🌹

    • کاربر مهمان

      5 سال پیش

      سلام و قت به خیر با توجه به گیتارهایی که گفتید و بودجه احتمالی که در نظر گرفتید همین مدل C45m Yamaha رو بهتون پیشنهاد می کنیم و اینکه این گیتار ها ابعاد استانداردی دارند و جثه استفاده کنند در اونها در نظر گرفته نشده و همه می تونن از اونها استفاده کنند اگه بخواهید فاکتور فیزیک بدنتون رو هم در خرید گیتار در نظر بگیرید پیشنهاد می کنیم این مورد رو در گیتارههای بعدی و حرفه ای تری که می خواهید بخرید در نظر داشته باشید

  77. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام ممنون از مطالب خوبتون ببخشید من تازه میخوام گیتار بخرم و چپ دستم یعنی گیتاری که میخرم چجوری باید باشه اخه دست دوم میخوام بخرم یعنی گیتارش فرق داره با گیتار معمولی نمیتونم بزنم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام الهام خب بهترین حالت برای دست چپ ها این هست که گیتار های مخصوص دست چپ ها رو بخرند ولی خب خیلی از بچه ها بودجه محدودی برای خرید گیتار دارند و با توجه به کمیاب بودن گیتار های دست چپ و قیمت بالای اونها تهیه این گیتار ها سخت هست . گزینه بعدی خرید یه گیتار معمولی و جابجا کردن سیم هاست که اگه بخواهید این گزنیه رو انتخاب کنید شما در واقع یه گیتار معمولی دارید می خرید و می تونید حالا دست دوم یا نو خرید کنید بهتون پیشنهاد می کنم مطلب بلاگ ما درباره چپ دست ها رو نیز بخونید گیتار زدن دست چپ ها

  78. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام بین گیتار سی40 با قیمت 1450000 تومان و گیتار هونر hc06 باقیمت ۱۶۰۰۰۰۰ تومان واینکه تو بخش نظرات در دیجی کالا که گفتن هونر صداش بهتر از سی ۴۰هست میخواستم نظر شما رو در این مورد بدونم که کدوم بهتره ؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام مهدی ما هر دوی این گیتارها رو تست کردیم و به نظرمون گیتار سی چهل مناسب تر هست برای شروع

  79. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام خسته نباشید من نزدیک چهار ساله ک گیتار کلاسیک میزنم.خواستم بدونم الان میتونم گیتار الکتریک بخرم ؟ برای شروع شما چه مدلی رو پیشنهاد میدید؟

    • کاربر مهمان

      5 سال پیش

      سلام و درود با توجه به اینکه چند سال گیتار کلاسیک زدید خب به مفاهیم آشنا هستید پس می تونید با خیال راحت گیتار الکتریک هم بخرید و شروع کنید فقط در نظر داشته باشید که ساختار گیتار زدن در الکتریک متفاوت هست و احتیاج داره که تمرین داشته باشید براش

  80. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام گیتار من سه تا سیم فلزی و سه تا سیم پلاستیکی داره ، الان من نمیدونم دقیقاچه مدلی هست ، در واقع به عنوان مبتدی خریداری کردم و می‌خوام خودم یاد بگیرم راهنمایی کنید ممنون میشم✨

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام آناهیتا خب تمام گیتارهای کلاسیک همین ویژگی رو داره یعنی سه تا سیم نایلونی داره و سه تا سیم فلزی و این اکی هست. برای شروع دوره های آموزشی هم پیشنهادی می کنیم مسیر آموزشی زیر رو ببینی و از اولین دوره شروع به یادگیری کنی و قدم به قدم بری جلو مشاهده مسیر آموزشی گام به گام به سوی گیتار پاپ

  81. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    باسلام . گیتار کلاسیک یاماها C40M هم برای افراد مبتدی کار امد هست یا خیر . و اگر فرقی با C40 دارد لطفا بگید . متشکرم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام گیتار c40m یک مدل بهبود یافته از گیتار سی چهل است و طبق اعلان شرکت یاماها در مدل m یکسری بهبود از نظر جنس بدنه و طراحی دسته گیتار انجام شده

  82. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام من میخوام گیتار زدن رو شروع کنم و به سطح های بالاتر برسم و برای خوانندگانی مثلا شادمهر یا محسن یگانه در کنسرت هاشون نوازندگی کنم ولی نمیدونم باید برای نوازندگی این نوع موسیقی کدوم سبک گیتار رو انتخاب کنم ؟؟؟؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      سلام سروش شما سبک پاپ رو باید به شکل حرفه ای ادامه بدی برای اینکه بتونی تو این سطح پیشرفت کنی کلاس های آقای بنیامین بیانی مهر رو بهت پیشنهاد می کنیم

  83. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام من میخوام گیتار زدن رو شروع کنم و به سطح های بالاتر برسم و برای خوانندگانی مثلا شادمهر یا محسن یگانه در کنسرت هاشون نوازندگی کنم ولی نمیدونم باید برای نوازندگی این نوع موسیقی کدوم سبک گیتار رو انتخاب کنم ؟؟؟؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام سروش خیلی عالی و ما هم برات بهترین ها رو آرزو می کنیم و امیدواریم تو مسیر گیتار زدنت حسابی پیشرفت کنی و تو کنسرت های بزرگ ساز بزنی. اگه تازه شروع کردی بهت پیشنهاد می کنیم که اولین دوره از مسیر آموزش گام به گام به سوی گیتار پاپ رو که توسط مسعود درس داده شده شروع کنی لینکشو میزاریم تا بتونی اون رو ببینی آموزش گام به گام به سوی گیتار پاپ

  84. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام خسته نباشید. من یک ماهه گیتار زدن شروع کردم و گیتار (پویا ج3) دوستما برا شروع استفاده میکنم. استادم گیتارا از نظر استاندارد و یادگیری تایید کرده و گفته با همین کار کن نیاز به خرید نیس اما دوست دارم یه گیتار از خودم داشته باشم نظرمم رو یاماها c80 چون اختلافش تا c70 یه مبلغ جزییه c80 مناسب تر به نظر میرسه. نظرتون چیه؟ تا چند سال بکارم میاد این مدل(حداقل سه سال جواب گو باشه)؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام سعید همون گیتار سی هشتاد رو می تونی خرید کنی و کلا یه موضوع رو در نظر بگیر که این مدل های سی چهل ، سی هفتاد یا هشتاد در مجموع مدل های استارتر هستند و بعد از مدتی باید ساز بهتری بخری پس خیلی روی مدل ها این سری سازهای استارتر حساس نباش و سعی کن یه سازی رو بگیری که استانداردهای لازم برای تمرین رو داشته باشه تا در ادامه سازت رو عوض کنی و یه ساز بهتر و حرفه ای تر خرید کنی

  85. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام ببخشید من علاقه زیادی به یاد گرفتن و گیتار زدن دارن و چند وقته میخوام شروع کنم،بهم پیشنهاد دادن برای شروع یاماها سی۴۰ بگیرم،نظر شما چیه استاد عزیز،واینکه چون قیمت دست دومش مناسب تره و شنیدم ک گیتار دست دو چون نواخته شده صداش بهتره،بنظرتون دیت دوم یاماها سی ۴۰ بگیرم خوبه؟مشکلی نداره؟به من ۱ تومن قیمت دست دومشو دادن، و اینکه چجوری خوب و بد رو تشخیص بدم و گیتار خوبیو بگیرم؟ممنون میشم کمکم کنید.

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام رضا اول که خوشحالیم که می خوای گیتار زدن رو شروع کنی و بهت تبریک می گیم گیتاریاماها سی چهل برای شروع گیتار مناسبی هست . در مورد دست دوم بودن هم مشکلی نیست به شرط اینکه گیتار رو بدید فردی که کمی با تجربه تر هست تست کنه که مشکل اساسی مثل تاب داشتن دسته، تنظیم نبودن اکشن یا شکستگی در محل اتصالات نداشته باشه

  86. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام اول از همه ممنون بابت راهنمایی هاتون میخواستم گیتار هدیه بدم تا حدودای ی تومن، گیتار اوله بهترین جنس و صدا با این بودجه چی پیشنهاد میدین ؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام وقت به خیر با مبلغ یک میلون تومان با گیتار هوهنر HC06 رو پیشنهاد می دیم و می تونید از سایت های معتبری مثل دیجی کالا اون رو خریداری کنید

  87. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    با سلام، آیا محل جغرافیایی زندگی در خرید گیتار تاثیری داره؟! منظورم اینه که اگه سازی مثلا از تهران خریداری بشه به شمال که منطقه مرطوبه ای برده بشه تاثیری در کیفیت ساز داره!؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام سهیل سوال خوبی پرسیدی! بله محل جغرافیایی تاثیر مستقیم داره روی این قضیه به طور مثال در شمال ایران به خاطر مرطوب بودن زیاد هوا باید گیتار رو در شرایط خاص تری مراقبت کنی در غیر این صورت خیلی زود گیتارت دفرمه میشه. در مورد نوع گیتار مخصوصی که بخوای برای این شرایط بگیری باید بگم که تو ایران با محدودیت هایی که داریم تقریبا گیتاری مخصوصی برای این نواحی نداریم ولی می تونی با کشیدن روکش های مناسب رو بدنه گیتار و شرایط نگهداری دقیقتر از گیتارت حفاظت بیشتری کنی

  88. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام وقتتون بخیر باشه اقای بر ابادی سایت جامعی دارین بعد از چند ساعت گشتن تو اینترنت اینجا پیدا کردم. سوالی داشتم من میخواهم گیتار زدن شروع کنم با گیتار کلاسیک و گیتارم تا 1500 میلیون شروع کنم. به نظر شما کدام گیتار کلاسیک خیلی خیلی خوب باش از نظر صدا؟! . ی چیز خوب میخوام :) لطفا اگه بتونین راهنماییم کنید ممنون میشم.

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام سارا مرسی از لطفت با بودجه 1.5 میلیون که شما در نظر گرفتی ما گیتار یاماها سی چهل رو بهت پیشنهاد می دیم این گیتار برای شروع مناسب هست و می تونید تا وقتی که حرفه ای تر بشید از این گیتار برای تمرین کردن استفاده کنید

  89. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام من حدود چهار میلیون بودجه دارم به نظرتون آلمانزا 400nature بهتره یا الحمرا مدل کالج؟؟؟؟؟؟..؟.؟؟؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام امیر هر دو گیتار گیتارهای خوبی هستند و فقط خودت باید بری صداشون رو از نزدیک ببینی و با هرکدوم اکی تر بودی اون رو انتخاب کنی

  90. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام یک گیتارمعرفی کنید ک هم برا سبک پاپ اوکی باشه هم فلامنکو... ممنون میشم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام و وقت به خیر این روزها بودجه 1 میلیون برای خرید گیتار شروع خیلی مناسب نیست ولی اگه همین بودجه رو در نظر گرفتید گیتار هوهنر مدل HC06 رو بهتون پیشنهاد می کنیم این گیتار رو می تونید از سایت های معتبری مثل دیجی کالا خریداری کنید

  91. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام ممنون میشم یه راهنمایی به من بکنید . یاماها c70 بهتره یا c80؟؟؟؟ بعد تو کرج از کجا اصلشو پیدا کنم؟؟؟؟

  92. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    با سلام استاد بین گیتار yamaha c-70 و smijer CG-210 شما کدوم رو پیشنهاد میدین ؟ یکی رو میخوام که صداش و جنسش خوب باشه ممنون

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام بهنام ما گتیار یاماها سی هفتاد رو در این مورد پیشنهاد می کنیم

  93. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام وقت بخیر من خعلی به گیتار علاقه دارم خعلی زیاد اما الان بخاطر یک سری مشکلات نمیتونم کلاس برم میخوام یه گیتار تهیه کنم با قیمت مناسب و برای شروع اما نمیدونم از کجا و چه مدلی تهیه کنم تو جواب کامنت های دیدم مدل یاماها c40 رو معرفی کردین میشه جای معتبر و مناسب رو هم معرفی کنین درضم قیمت یاماها که زیر یک ملیون نیست من بودجه ندارم متاسفه پیشاپیش از رهنماییتون ممنونم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام محسن خب متاسفانه با قیمت فعلی دلار باید به همون اندازه یاماها سی چهل بودجه داشته باشید برای خرید و خرید گیتارهای ارزون تر یه جورایی ریسک محسوب میشه و برای خرید پیشنهاد می کنیم از سایت دی جی کالا خرید کنید

  94. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    تفاوت بین گیتار یاماها 40, c10وc70چی هست؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام برای جواب این سوال می تونید مطلب تفاوت یاماها سی چهل و هفتاد رو در سایت مطالعه کنید

  95. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام ممنون میشم پاسخ منُ بدید من ۶ ماهه ک شروع ب فراگیری گیتار کلاسیک کردم ولی حالا که بیشتر با دنیای گیتار آشنا شدم میبینم علاقه‌م ب سبک راک خ بیشتره و ب گیتار الکتریک تمایل دارم با بودجه بین ۳ تا ۴ میلیون گیتار الکتریک مناسبی میشه تهیه کرد؟ دوم اینکه تجهیزات جانبی ک برای این گیتار لازمه چیا هستن؟و اون تجهیزات چ قیمتی دارن؟ سوم اینکه گیتار الکتریک رُ بصورت خودآموز میشه فراگرفت؟ چون بخاطر مشغله کاری و نداشتن تایم مشخص برای کلاس رفتن مشکل دارم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام احسان بین 3-4 میلیون شما می تونی از گیتارهای استارت برند آیبانز خرید بکنی و تجهیزاتی هم که می خوای با توجه به پیشرفتی که می کنی فرق می کنه برای شروع یه گیتار می خوای یه آمپلیفایر، و احتمالا یه افکت ساده و در ادامه کارت صدا و مانیتور و یه میکسر کوچیک و ... سایر چیزها که قیمت های خیلی مختلفی داره احتمالا برای شروع علاوه بر گیتارت باید 2-3 میلیون هم برای خرید یه آمپلی فایر مناسب و یه پدال افکت ساده هزینه کنی و در مورد اینکه میشه خود آموز یاد گرفت یا نه بستگی به شرایط یادگیری هر شخصی فرق می کنه ولی در مجموع ما توصیه مون این هست که اصول اولیه رو برای چند ماهی از کلاس های حضوری و مدرس استفاده کنید و بعد از اون شروع کنید به یادگیری در اینترنت و منابع آنلاین و آفالاینی که وجود داره

  96. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام خسته نباشید من مبخوام گیتار برای هدیه بخرم هیچ اشنایی ندارم برای اونی هم‌ک‌مبخوام بخرم اشنایی نداره مبخواد یاد بگیره و همراش بخونه.. تو سایتای مختلف گشتم یاماها.pico اریا معرفی کرده بودن من زیریک تومن میخوام تا میشه بخرم.میشه معرفی کنید واینکه پیکاب خور یعنی مبخوام یه گیتارباشه ک بشه بروزش کرد برا ی مبتدی هم خوب باشه. واینکه چجوری سرم کلاه نره !

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام محمد پیشنهاد میدم برای خرید آنلاین از سایت های معتبری مثل دیجی کالا استفاده کنی و اینکه با زیر یک میلیون گیتار پیکاب داری مناسبی نمی تونی خرید کنی و پیشنهاد ما برای این قیمت خرید گیتار یاماها سی چهل هست

  97. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام من 11 سال پیش گیتار خریدم الوارز اسپانیا میخواستم ببینم گیتار خوبی هست یا خارج شده اگه هست حدودا چقدر می ارزه سالمه لطفا جواب بدین

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام دنیا واقعا با این آشفته بازار این روزها نمیشه درباره قیمت قطعی گیتارصحبت کنیم بهترین راهی که بهت پیشنهاد می کنیم اینه که مدل رو تو نت به انگلیسی سرچ کنی و قیمت نو رو به دلار پیدا کنی و بعد تبدیلش به تومان بین 20-30 درصد ارزون تر می تونی پیشنهاد بدی

  98. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام من میخوام یک گیتار بخرم چون از لحاظ مالی مشکلی ندارم میخوام گیتار خوب بگیرم میشه راهنمایی کنید

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام عرفان خب اگه می خوای گیتار کلاسیک بگیری برای شروع بهت گیتارهای مدل الحمرا یا حتی گودین رو پیشنهاد می دیم

  99. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام من تقریبا 10،9 ماهه که گیتار میزنم و میخوام گیتارمو عوض کنم ولی خیلی مطمئن نیستم اول از همه میخوام چنتا نکته ی مثبت گیتارهای حرفه ای رو بدونم یعنی تفاوت بارز گیتار های ساده با گیتارهای حرفه ای تر چیه و ی گیتار خوب چه تاثیری در نوازندگی داره؟

  100. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام. ببخشید به عنوان اولین گیتار (برای شروع سبک پاپ) بین این سه تا مدل موندم. 1. اسمیجر 640 2. گریپ بدنه باریک 330 3. آریا ak80 گیتار آریا اونجوری که خوندم برای شروع مناسب هست، فقط میخواستم بدونم فرق گیتار بدنه باریک با گیتارای معمولی چیه؟ و پیشنهاد شما برای شروع بین این سه تا کدومش هست؟ ممنون از شما

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام پویان بین این سه تا گیتاری که گفتی پیشنهاد من بهت گیتار aria ak80 هست. و در مورد گیتارهای با بدنه باریک هم این نکته هست که با توجه به حجم کمتر که این گیتارها دارند چرخش صدا و شکل گیری صدا در این گیتارها متفاوت از گیتارهای با بدنه کامل هست و شاید بشه اینطوری تعریف کرد که صدای زیر تری رو میشنوی . این گیتارها برای سبک پاپ مناسب تر هستند و صدای پاپ تری میدند پیشنهاد می کنم مطلب گیتارهای مدل آریا رو هم درسایت ما بخون

    • کاربر مهمان

      5 سال پیش

      من در مورد گبتار اک 80 تحقیق کردم و متوجه شدم کلا برند اریا برند خوبیه از نظر من اریا بگیر بازم خودت میدونی

  101. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام. برای شروع یادگیری میخواستم ببینم که کدوم یک از مدلهای زیر برای سبک پاپ مناسبند و کدوم از همه خوش صداتره.اخه صداش از همه برام مهمتره.نسبت به قیمت ارزش کدوم بیشتره؟ یاماها c70 آریا ak30 دست دوم.قیمت 1/550/000 کورت ac11 دست دوم.قیمت 1/500/000 هونر hc06 ممنون از راهنماییتون.

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام حمزه خب گیتار هوهنر hc06 که قیمتش یکم پایین تر هست ولی بین مدل آریا و کورت پیشنهاد ما مدل کورت هست

  102. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام خسته نباشین میخوام بدونم برای شروع بهتره گیتار یاماها تهیه کنم یا کورت؟ کدوم مناسب تره؟ بودجه هم تا ۲ میلیون دارم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام برای شروع ما و در یک رنج قیمت ما گیتارهای مدل کورت رو پیشنهاد می کنیم

  103. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    وقت بخیر؛ برای سبک پاپ، با قیمت حداکثر 2 میلیون چه گیتاری پیشنهاد میکنین؟

  104. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام استاد من چند سالی هست گیتار دارم الان یه گیتار دارم به اسم پایو چیا پیکاپدار و کات اوی وچون چپ دستم هستم میخام عوضش کنم چون وقتی دستم میگیرم جالب به نظر نمیاد وکات اوی گیتار به سمت بالا میاد میخواستم بپرسم که شما میدونی قیمتش چنده این گیتار که اگه بخوام عوضش کنم میتونم یه گیتار ساده بخرم به جاش یا اصلا ساز خوبی هست؟؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام متاسفانه برای این گیتار قیمتی نداریم و اینکه گیتارهای دست چپ هم خریدار کمتری دارند الن

  105. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام من تقریبا 2 هست که میرم کلاس و با گیتار یاماها c40شروع کردم اما حالا می خوام یه گیتار بهتر بگیرم و برای خرید دو میلیون در نظر گرفته ام . به نظر شما چه گیتاری برای خرید مناسبه

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام با توجه به قیمت های فعلی گیتار پیشنهاد می کنیم برای اینکه تفاوت درستی بین گیتار فعلی و گیتار جدیدتون مشاهده کنید حداقل گیتار 3 میلیون به بالا رو انتخاب کنید که در این رنج می تونید گیتارهای کورت یا آلمانز رو چک کنید

  106. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    من تصمیم به شروع به کار با گیتار گرفتم چه گیتار کلاسیکی رو بهتره برای شروع انتخاب کنم بودجه:حداکثر ۴۰۰۰۰۰

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام علیرضا گیتارهای برند کورت و آلمانز رو بهتون پیشنهاد می کنیم برای شروع

  107. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام وقتتون بخیر من حدود دوسال هس ک درحال آموزش گیتار کلاسیک هستم و میخوام ب صورت کاملا حرفه ای آموزشم رو ادامه بدم بنظر شما چه مدل سازی بگیرم عالیه؟ ی ساز حرفه ای میخوام قیمتشم اصلا مهم نیس فقط نوع ساز مهمه ک کاملا حرفه ای باشه! اگه لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم!

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام وقت به خیر گیتارهای مدل الحمرا مثل مدل 4p گیتارهای خوبی هستند با این قیمت

  108. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام و تشکر از مطالب خیلی مفیدتون استاد. من به تازگی تصمیم دارم گیتار به سبک پاپ رو شروع کنم و به دنبال یه گیتار با قیمت زیر دو میلیون تومن هستم. که به با این رنج قیمت به نظر میاد باید سراغ برند یاماها برم. اما وقتی داشتم نظرات دوستان و پاسخ های شما رو میخوندم به این نتیجه رسیدم که گویا این گیتار رو باید بعد یک سال عوض کرد درسته؟ من به دنبال گیتار مناسبی هستم که کارمو سالیان سال باهاش جلو ببرم!

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام سیما خب با توجه به قیمت دلار با حدود دو میلیون انتخاب ها در همین سطح هست و اینکه تو بخوای بعد از یک مدتی گیتارت و عوض کنی اصلا چیز بدی نیست چون در یکی و دو سال اول از شروع یادگیری شما تازه با ساختار گیتارهای مختلف و سبک ها و استفاده گیتارها در هر سبک استفاده میشی و احتمالا خیلی زیاد بخوای سبک یا گیتارت رو بعد از مدت عوض کنی یا حتی به هر دلیلی نخوای گیتار زدن رو ادامه بدی. برای همین پیشنهاد این هست که برای شروع از گیتارهای مدل استارتر استفاده شه که البته استاندارد هم هستن و بعد از مدتی که هنرجو تصمیم جدی تری گرفت بره سراغ خرید گیتارهای گرون تر و اینکه اینطوری فکر نکنید که یه گیتار و سال های سال داشته باشید. چون براحتی می تونید هر چند وقت یک بار با پرداخت مبلغی اضافه ساز خودتون رو عوض و بروز کنید

  109. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام.من تازه میخواستم شروع به یاد گیری کنم و الان واسه خرید گیتار سردرگم هستم راستش چند مدل گیتار دسته دو پیدا کردم واسه خرید رنج قیمت 800 تومن مدل های آریا ak15 یا cs-02 شما چه گیتاری رو پیشنهاد میدید؟ممنون میشم اگه پاسخ بدید.با تشکر از سایت خوبتون

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام حمید اول که بهت تبریک می گیم که تازه می خوای گیتار رو شروع کنی و بعدش اینکه با توجه به بودجت باید انتخاب کنی به عنوان مثال همین گیتار آریا که گفتی برای شروع گیتار مدل مناسبی هست و می تونی استارت رو با اون بزنی و در ادامه برای گرفتن یک ساز حرفه ای تر تصمیم بگیری

  110. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام. ببخشید من دوتا سوال داشتم یکی اینکه من بخاطر علاقم به موزیک خارجی میخوام گیتار یادبگیرم و اونطور که از گفته های شما فهمیدم گیتار آکوستیک مناسبه اما میترسم برا شروع، کارکردن باهاش سخت باشه.الان بنظرتون من کلاسیک بخرم یا آکوستیک؟ سوال دوم هم اینکه این فروشگاهای معتبرو از کجا پیدا کنیم؟ ازکجا بفهمیم معتبر هستن و جنس اصل میدن بهمون؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام مژگان بله برای سبک های مثل بلوز، راک و فانک و سبک های موسیقی پاپ غربی بهتر هست که گیتار آگوستیک بگیرید. که برای اطلاعات بیشتر در این باره هم می تونید مطلب بهترین گیتار آگوستیک برای شروع رو هم مطالعه کنید در مورد سختی هم که گفتید اینطوری نیست و گه گیتار آگوستیک مناسب تهیه کنید براحتی می تونید باهاش تمرین کنید. و البته باید مدرس مناسب برای این سبک رو هم پیدا کنید. برای خرید هم اگه در شهرهایی هستید که دسترسی به نمایندگی ها دارید می تونید با مراجعه به اونها خرید کنید یا در نهایت از فروشگاه های اینترنتی معتبر مثل دی کالا خرید کنید و در مورد خرید از فروشگاه های اینترنتی بهتر هست که قبلش مدل خودتون رو مطمئن بشید و از افراد واردتر درباره نوع گیتاری که می خواهید تهیه کنید اطمینان حاصل کنید.

  111. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    گیتار زمرد کجایی

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام متاسفانه اطلاعی درباره این مارک گیتار نداریم

  112. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام گیتار پارسی برای شروع استاندارده؟ علاقه دارم سریع یاد بگیرم‌بودجم به یاماها نمیرسه

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام ما درباره این گیتار چیز خاصی نمی دونیم و هنوز اون رو تست نکردیم عرفان جان

  113. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    پرویز سلام استاد خوبی من می خوام با ۱/۵یک ونیم میلیون ی گیتار c70 بخرم البته با استفاده از مطالب بالاتون برای شروع یاماها c70رو ترجیح داده اید ممنونم از مطالبتون ولی میخواهم از یه فروشگاه معتبر از طریق اینترنت خریداری کنم لطفا راهنماییم کن استاد ممنونم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام پرویز می تونی از سایت دیجی کالا گیتار خودت رو سفارش بدی

  114. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام خدمت شما از لحاظ دلنشین بودن صدای گیتار برای کلاسیک یا فلامنکو مارک مارتینز بهتره یا آلتامیرا یا آدمیرا لطفا به ترتیب بفرمایید خیلی ممنونم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      هر دو تا این مارک های گیتار، گیتارهای خوبی هستند ولی خود بنده صدای گیتاره مارتینز رو بیشتر می پسندم

  115. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام .ببخشید نظرتون راجب گیتارهای پارسی ک حدود 800 هستن چیه؟ من قبلا گیتار ساده داشتم حالا میخوام عوض کنم و خیلی نمیتونم هزینه کنم براش.بهم گیتار های پارسی و گیتارهای یوزینگ رو معرفی کردن که1650000 بود . ب نظرتون اینا کدومش بهترن؟

  116. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام خسته نباشید من اهنگ انگلیسی می نویسم ومی خونم می خوام اهنگ سازیو با گیتار شروع کنم و بین کلاسیک و اکوستیک موندم سبکی که میخوام کار کنم هم تو سبکه تیلور سویفته یعنی هم کانتری هم پاپ میشه به نظر شما کدوم مناسب تره؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام آسایش با توجه به سبکی که دوست داری پیشنهادمون برات خرید گیتار آگوستیک هست

  117. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام خسته نباشید. 1.ببخشید برای کسی که تا به حال گیتار دستش نگرفته و هنوز شروع نکرده، گیتاری که کات اوی و پیکاپ داره رو میتونه برای شروع انتخاب کنه؟ اخه یکی از دوستام میگفت گیتار کات اوی و پیکاپ دار برای شروع خوب نیست و نوع دسته اون به شکلی هست که آکورد گرفتنش برای تازه کارا سخته و بهتره از یه گیتار ساده شروع کنی. میشه راهنمایی کنید؟ 2. یه مدل از گیتار توی دیجیکالا دیدم که اسمیجر 640 بود که قیمتش حدود 2.2 میلیون بود و نظرات مثبتی دربارش نوشته بودن. میخواستم بدونم برای شروع این مدل چطوره؟ 3. نظر شما درباره یه مدل گرون قیمت دست ساز اسپانیایی پیکاپ دار و کات اوی دار چطوره؟ که برای سالیان برامون کار کنه (همون قضایای سوال اول) ببخشید خیلی طولانی شد.ممنون از شما

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام پویان خب قبل از همه باید به این سوال پاسخ بدی که می خوای چه سکبی رو بزنی. اگه بخوای سبک کلاسیک رو بزنی که از گیتارهای کات وی تو این سبک عموما استفاده نمیشه ولی اگه می خوای سبک پاپ و ... رو بزنی می تونی برای شروع هم گیتار کات وی رو بخری و هیچ مشکلی نیست و اینکه آکوردها سخت تر گرفته میشه یا نه بستگی به ساختار سازت و کیفیت اون داره و ربطی به کات وی بودن و پیکاب داربودنش نداره و در هر صورت اگه یه گیتار کات وی کلاسیک هم بگیری باهاش سبک کلاسیک رو هم می تونی تمرین کنی گیتارهای اسمیجر و این مدلی که گفتی از گیتارهای سبک استارتر هستند که برای شروع مناسب هست و ما پیشنهادمون این هست که برای شروع خیلی حساس نباشن بچه ها و فقط یه گیتار استاندارد بگیرن و اگه خواستن بعدن ادامه بدن یا سبک خاصی رو انتخاب کنند در خریدهای بعدیشون برای خرید گیتار حرفه ای تر اقدام کنند

  118. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    وقت بخیر، آیا از گیتار آکوستیک میشه برای فراگیری سبک کلاسیک استفاده کرد؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام با توجه به تفاوت های عمده ای که بین این دو تا ساز هست با گیتار آگوستیک خیلی خیلی سخت هست که بخواهید کلاسیک یادبگیرید و اصلا پیشنهاد نمی کنیم برای یادگیری سبک کلاسیک پیشنهاد می کنیم از گیتارهای کلاسیک که سیم نایلون هستند استفاده کنید

  119. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام نظر شما درباره ی گیتار های ایرانی مث گیتار پارسی چیه بره شروع ؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام محمد درباره گیتارهای ایرانی که برای مبتدی ها مناسب باشند ما خیلی بازخوردهای خوبی نمی بینم و به نظرمون اگه تازه می خواهید گیتار زدن رو شروع کنید از همون گیتارهای استانداری که برای شروع مناسب هست استفاده کنید

  120. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام...من میخوام از عید شروع به یادگیری گیتار کنم الان به هرکی بگی فکر میکنه به خاطر کلاسشه اما من علاقه خیلی زیادی به موسیقی و خصوصا گیتار دارم..حالا میخواستم ببینم بهترین مارک گیتار چیه بدون در نظر گرفتن بودجه و مبتدی بودنم اگه میشه کمکم کنید چون هیچ اطلاعاتی ندارم...گیتاری که صدای خیلی خوبی بده چون توی ویدئوهایی که دیدم یکسری گیتارها انگار هم به زور صدا ازشون بلند میشه و هم اینکه اصلا صدای خوبی نمیدن..ممنون میشم جواب بدید

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام نادیا خب بستگی به سبک هم دراه ولی در مجموع گیتارهای برند فندر و گیبسونسازهای بسیار خوبی هستند همچنین گیتارهای prs و آیبانز هم مدل های بسیار خوبی دارند و این 4 مدل که گفتم در ایران هم گیتارهای زیادی ازشون هست

  121. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام. عالی بود

  122. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام من حدود ۸ ماهی هست که گیتار یاد میگیرم و تا حدودی بلدم راستش گیتارم m2ایرانی هستش میخوام گیتارمو عوض کنم که یه صدای خیلی خوبی داشته باشه اگه ممکن هست راهنماییم کنین تا بفهمم چه گیتاری خوب هست تا بخرم اسم گیتارو بهم بگین که بخرم خیلی ممنون

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام رها این مورد بستگی به بودجه تو و سبکی که می خوای گیتار بزنی داره می تونی این مشخصات رو برام ریپلای کنی تو این کامنت تا بتونیم راهنماییت کنیم

  123. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام من ميخواهم گيتار بخرم چه برندي خيلي خوبه براي كلاسيك و اكواستيك

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام وقت به خیر این مورد کاملا به بودجه ای که برای خرید گیتارتون در نظر گرفتید داره اگه بودجتون رو بگید ما می تونیم در این مورد راهنماییتون کنیم

  124. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام و ممنون از سايت خوبتون در مورد گيتار هاي آلمانزا سوال داشتم كه آيا مدل ٤٠٠ نيچر با ٤٠١ و ٤٠٢ خيلي تفاوت دارند؟ همسرم چندين ساله كه گيتار ميزنه اما نه خيلي به صورت حرفه اي، من تا ٣ تومن ميخواستم براش يه گيتار هديه بگيرم و حالا نميدونم مدل ٤٠٠ رو بگيرم يا بيشتر هزينه كنم ٤٠١ رو بگيرم كه الان قيمتش ٤ ميليون و خرده اي هست. با سپاس

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام خانم سپیده این مدل های آلمانز که نام بردید از یک خانواده هستند و تفاوت در چوب روزتشون ست ولی همشون از گیتار های مدل study هستند که معمولا برای افرادی که تو مراحل اول یادگیری هستند استفاده میشه اما یکی از تفاوت های اصلی 401 این هست که سطحش لاک خورده و اگه تو آب و هوای مرطوب زندگی می کنید می تونه مناسب تر باشه واین رو هم در نظر بگیرید که قبل از گرونی دلار تفاوت قیمت این دو تا ساز نزدیک به 300 هزار تومان بود و کلا خیلی تفاوت عمده ای بین صداشون نیست و اگه تا سه تومن بودجه در نظر گرفتید همون مدل 400 رو می تونید بخرید پیشنهاد می کنیم حتما مطلب زیر رو هم در مورد این گیتار آلمانزا مطالعه کنید درباره گیتار آلمانزا

  125. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام وقتتون بخیر ممنونم از مقاله مفیدتون من میخوام برای اولین بار گیتار بخرم و یاد بگیرم، و سبک های جاز، بلوز، کانتری و ... رو خیلی دوست دارم. میخواستم بدونم با چه نوع گیتار آکوستیکی میشه این سبک ها رو زد و اینکه چه نوع گیتار آکوستیکی وجود داره که نیاز به آمپلی فایر نداشته باشه و میشه باهاش این سبک ها رو زد؟ ممنونم از شما

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام فریبا اره همونطور که از اسم گیتار آگوستیک مشخص هست گیتار آگوسیتک صدا رو به صورت طبیعی و از با انعکاس فرکانس در بدنه خودش درست می کنه پس گیتار آگوستیک به صورت دیفالت احتیاجی به امپلی فایر نداره و می تونید اون رو هر جایی ببرید و بزنید. حالا بعضی از مدل آمپلی فایر داره که یک آپشن اضافه داره و می تونید با وصل کردن گیتارتون به امپلی فایر و افکت ها رنگ های صدایی متفاوت تری رو هم تجربه کنید ولی برای سبک هایی که نام بردید و دوست دارید همین آگوستیک بهترین انتخاب برای شروع یادگیری هست

  126. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    استاد خوب برای آموزش حرفه ای گیتار معرفه ای میکنید

  127. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام خسته نباشید من گیتارم یاماها سی 80 میخوام عوض کنم گیتار حرفه ای چه مارکی پیشنهاد میدین قیمت دارین ممنون از جوابتون

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام مهدی می خوای چقدر بودجه برای خرید گیتار در نظر بگیری و سبکی که میزنی چی هست ؟

      • کاربر مهمان

        5 سال پیش

        پاپ فلامینکو تا ۵تومان

        • جلال برآبادی ( مدیریت )

          5 سال پیش

          با این قیمت مدل گیتار فلامنکو آلمانزا مدل 413 رو پیشنهاد می کنیم بهتون

  128. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام من تازه میخام گیتار یاد بگیرم ...بنظرتون مارک دیاموند خوبه واس شروع؟من نمیخام زیاد هزینه کنم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام لیلا در مورد این گیتار خیلی شناخت نداریم و بهتره برای تهیه این نوع گیتار با یک فردی که تجربه مناسب برای خرید گیتار رو داره مراجعه کنید

  129. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام ببخشید جایی رو میشناسید که گیتار های برند مارتینز رو برای فروش داشته باشند؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام مهدی جان نه متاسفانه جای خاصی رو برای این موضوع نمشناسیم مگر اینکه تو نت سرچ کنید واینکه اگر ساز گرون می خواهید بخرید خودتون برید یه کشوری مثل ترکیه بیارید هم خیالتون راحت هست هم به صرفه تر براتون تموم میشه

  130. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام چندتا سوال داشتم 1-گیتار زیر یک میلیون چه مارکی خوبه ؟ 2-بین c40 و c45 کدام بهتره؟ و آیا این گفتارها با برش کات اوی هم وجود داره؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام میثم اگر دنبال خرید یک گیتار برای شروع و زیر یک میلیون تومان هستی در حال حاضر می تونم فقط گیتار Hohner HC06 فعلن پیشنهاد بدم و اگه اشتباه نکنم دیجی کالا هم اون رو داره در حال حاضر. در ضن لینک مربوط به ویژگی های این ساز رو برات میزارم که می تونی یه نگاهی بکنی مشاهده مشخصات این گیتار در مورد سوال دومت که گفتی بودی فرق بین گیتار c40 و C45 هست ؟ باید بگم که مدل C45 ظاهرا همون مدل بهبود یافته C40 هست که یاماها هم قیمتش رو نگه داشته هم کمی کیفیت ساخت و چوب استفاده شده در بدنه رو ارتقا داده که با تست هایی که من خودم داشتم خیلی این موضوع برام مشخص نشد ولی این فرقشون هست و قرق دیگه ای ندارن و قیمتشون هم تقریبا یکی هست

  131. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام آقای جلال برابادی من میخوام گیتار دیاموند بخرم قیمتش ۴۵۰ هست اما خیلی شک دارم میشه راهنمایی کنید و مشخصاتشو بگید

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام رها متاسفانه من درباره این گیتار اطلاعاتی ندارم و تاحالا از نزدیک ندیدم و خب تستش هم نکردم و نمی تونم دربارش نظر بدم و پیشنهاد می کنم که حتما قبل از خرید از افرادی که اون رو داشتند سوال کن دربارش چون این روزها گیتارهای زیادی با برندهای مختلف که شناخته شده نیستند به فروش میرسه

  132. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام وقتتون بخیر ممنون از توضیحات کاملتون من هم می خوام تازه شروع کنم گیتار و با توجه به گرون شدن یاماها سی ۷۰ شما برای شروع ساز های ساخت ایرانی و پیشنهاد نمی کنین؟ فک مبکنم الان تا ۷۰۰ تومن هم نشه یک گیتار مناسب برای شروع خرید من که خیلی سر درگم شدم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام مهدیس همونطور که چند بار دیگه هم در جواب به بچه ها گفتیم ما هنوز گیتار ایرانی شرکتی که مناسب باشه ندیدیم ولی باز هم اگه مدلی رو سراغ دارید به یک مدرس گیتار یا فردی که کمی وارد هست نشون بدید و اگه تایید کردند اقدام به خرید کنید ولی اگه 700 تومان رو اکی کردید تا 200 تومن دیگه بزارید روش می تونید یه گیتاریاماهای سی چهل نو بخرید و با خیال راحت تر گیتار زدن رو شروع کنید

  133. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    عرض سلام و احترام خدمت شما من گیتار c 40 دارم میشه به امپی فایر وصل کرد به هر طریقی؟ چون بعضیا میگن باید پیکاب داشته باشه. من چن روز پیش یه میکروفون دایره ای کوچیک دیدم که روی حفره گیتار به صورت گیره نصب بود یارو وقتی گیتار میزد صداش از توی باند پخش میشد همچین چیزی هستش ایا؟ و سوال دوم اینکه من اگه پیکاب وصل کنم حتما باید امپی فایر هم باشه یا میشه به باند معمولی هم وصل کرد ؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام علی هم یسری پیکاپ ها هستند که روی بدنه گیتار می چسبند هم میکروفون هایی وچود داره که همونطور که گفتی به صورت گیره روی بدنه قرار می گیره در ضمن از mic های مخصوص هم می تونی استفاده کنی ولی در نظر بگیر که کیفیت وسایلی که می خوای استفاده کنی خیلی مهم هست و راستش اگه بخوای هر کدوم از این سه تایی رو که گفتم فقط از نوع متوسط خریداری کنی باید بیشتر از قیمت گیتارتون پول پرداخت کنید و یجورایی خیلی برای گیتاری که داری خریدن یک پیکاپ یا میکروفون به صرفه نیست و می تونی گیتار بعدی رو از نوع پیکاپ دار انتخاب کنی که به صورت شرکتی روی گیتار قرار گرفته برای اطلاعات بیشتر در این مورد می تونی مطلب زیر رو بخونی Choosing the Right Pickup For Your Acoustic Guitar در مور دسوال دومت : خروجی رو که از گیتار به هر شکل بگیری هم می تونی تو آمپلی فایر واردش کنی هم می تونی تو هر باند دیگه ای این کار رو بکنی و دیگه خیلی فرقی نداره که کجا می خوای پخش کنی وفقط بحث کیفیت صدا می مونه که خب باندهای معمولی برای پحش موسیقی دیجیتال طراحی شدندو ساختار باندها اصلا ظرفیت بحش صداهای آگوستیک رو به صورت دقیق ندارند در نهایت اگه برای یکی دو مورد احتیاج به ضبط صدا داری پیشنهاد می کنم یه استودیوی اطراف محل سکونتت پیدا کن و با یک هزینه خیلی کم می تونی اونجا یک ساعت خدمات بگیری و کار مورد نظرت رو رکورد کنی

  134. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلامممم من چندین ساله که یه گیتار دارم که هدیه بهم دادن و ازش هیچی نمیدونم سعی کردم تو مطالبتون مدلشو پیدا کنم اما نبود نفهمیدم اکوستیکه یا کلاسیکه اخه گیتاره سه تا سیم پایینیش نایلونه و سه تا سیم بالاییش فلزیه...نظر شما چیه؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام با این مشخصاتی که می گید یعنی سیم های پایین نایلون هست نوع گیتارتون کلاسیک هست و با این ساز می تونید سبک های متفاوت مثل سبک کلاسیک، سبک پاپ، فلامینکو و حتی سبک های دیگر رو هم بزنید و یه نکته ای هم اگه خیلی وقت هست از سازتون استفاده نمی کنید حتما از محل نگهداریش مطمئن باشید که یه وقت رطوبت یا سایر عوامل محیطی اون رو خراب نکنه در ضمن توصیه می کنیم مطلب نگهداری از گیتار رو هم بخونید. :)

  135. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    باسلام من می خوام گیتار یاد بگیرم ازشما سوال داشتم سبگ فلامنکو میگن کامل ترین سبک هست ایا باین سبک میشه اهنگ پاپ یا کلاسیک هم زد ودیگران که گیتار مناسب برای سیبک فلامنکو چی؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام امیر سوالی که پرسیدی خیلی کلی هست و از یک نظر می تونم بگم شاید سوال اشتباهی باشه سبک های موسیقی برای این شکل نگرفتند که نسبت به هم کاملتر باشند یا بخوان با هم مسابقه بدند برای برتری سبک های موسیقی با توجه به تاریخچه، محلی شکل گیری و تاثیراتی که در طول زمان در معرض اونها قرار گرفتند ایجاد شدند و به همین ترتیب در آینده هم در حال تغییر و دگرگونی هستند. کلا این نگاه که یک سبک از نوازندگی گیتار سبک برتری هست به نظر نگاه متعصبانه ای میاد چون اصلان اینجا بحث مسابقه یا برتری نیست. افراد با توجه به روحیات، علایق و محیطی و امکاناتی که در اون قرار می گیرند می تونند انتخاب کنند که به چه سبکی از موسیقی علاقه مند هستند. به عنوان مثال سبک گیتار پاپ رو خیلی از افراد به عنوان یک سبک رده پایین از نظر نوازندگی می دونند در حالی که همین سبک رو اگه بخواهید حرفه ای یاد بگیرید می تونه خیلی تکنیکی باشه و احتیاج به دانش تئوری موسیقی زیادی هم داره ، در مورد سبک های کلاسیک، فلامینکو، بلوز، جز یا خیلی از ژانرهای دیگه هم همینطور هست. پیشنهاد می کنم با این نگاه به سبک های نگاه نکنید و با تحقیق در مورد سبک های مختلف، گوش کردن آهنگ های این سبک ها، مشاهده نوازندگان مطرح، و پرس و جو درباره وجود مدرس مناسب درباره هر سبک در محل سکونت خودتون اقدام انتخاب سبک کنید.

  136. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام.با تشکر از توضیحات خوبتون..بنده حدود یک سال و نیم هست که با گیتار یاماهاc70 سبک پاپ رو شروع به یادگیری کردم.الان با توجه به علاقه ام به سبک کلاسیک با بودجه حدود 3 الی 4تومان شما چه مارکی رو پیشنهاد میدید

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام تکتم اگه کامنت های قبلی رو خونده باشی ما چندین با در این باره صحبت کردیم و اینکه با قیمت فعلی دلار گیتارهای بین 1-5 میلیون رو میشه گیتارهای برای شروع در نظر گرفت که حالا هر کدوم کیفیت متفاوتی دارند و حالا که می خوای 3-4 میلیون هم هزینه کنی بدون که قرار نیست بتونی با این قیمت یه گیتار رویایی بخری ولی خب گیتاری که با این قیمت می تونی بخری قطعا از گیتار یاماها سی هفتادت خیلی صدای بهتری میده و به مراتب خوش دست تر هم هست ما برای بچه هایی که می خوان انقدر هزینه برای گیتار کلاسیک کنند مدل های آلمانز 401 و 402 و گیتارهای الحمرا c2 و c3 و کوئینکا سری f رو پیشنهاد می کنیم البته قطعا مدل های دیگه ای هم هست که میشه اونها رو انتخاب کرد

  137. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    باتشکر از توضیحات خوبتون. اما من بودجه ی خوبی برای خرید ندارم. بودجم حداکثر در حد 1 تا 1/5 میلیون هست توی این رنج چه مارکی خوبه که هم برای کلاسیک و هم فلامنکو خوب باشه؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      برای یک گیتار برای شروع با این رنج قیمت گیتار یاماها سی هفتاد انتخاب بدی نیست اطلاعات بیشتر می تونید مطلب ویژگی ها و آخرین قیمت یاماها سی هفتاد رو در سایت لامینور مطالعه کنید.

      • کاربر مهمان

        5 سال پیش

        به نظر شما گیتار کات اوی بهتر است یا ساده؟(از نظر صدا و..)

        • جلال برآبادی ( مدیریت )

          5 سال پیش

          این هم بستگی به انتخاب هاتون داره و در واقع این رو بدونید که هر گیتاری کارایی و کاربردهای خاص خودش رو داره و نمیشه به طور مستقل بگیم که یک نوع گیتار از گیتار دیگه بهتر هست در مورد گیتار کات وی خب دسترسی بهتری به فرت های پایین رو میده و اگه دوست داشته باشید ملودی هم بزنید دستتون بازتر هست در مجموع اگه می خواهید سبک پاپ بزنید چه ملودی و چه ریتم پیشنهاد می کنم از گیتارهای کات وی استفاده کنید و اینکه اگه از مدل های بدنه thin هم انتخاب کنید صدای پاپ و رساتری رو خواهید داشت

  138. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    باسلام من به سبک فلامنکو بسیار علاقه دارم اما به دلیل قیمت بالای گیتار های فلامنکو قادر به خرید هیچ یک نیستم . آیا با گیتار کلاسیک هم میتوان به خوبی فلامنکو نواخت؟ اگر بله چه مارکی برای این منظور بهتر است و اکنون قیمت آن در بازار چند است؟ خواهشمندم راهنمایی فرمایید.

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام اونطوری نیست که گیتارهای فلامینکو عموما گرون تر از کلاسیک باشند و تقریبا قیمت های یکسانی دارند و با توجه به نوع سازی که انتخاب می کنید متفاوت هست ولی درباره اینکه با گیتار کلاسیک می تونید فلامینکو بزنید جواب بله هست و می تونید ولی خب اون صدای اصل فلامینکو رو بهتون نمی ده چون ساختار و چوب هایی که در گیتار فلامینکو به کار میره متفاوت با کلاسیک هست. برای گیتار کلاسیک هم با توجه به بودجه می تونید برندها و مدل های مختلفی رو انتخاب کنید مثل یاماها، آلمانز، کوئنیکا، سانچز و ....و اگه راهنمایی بیشتر می خواهید می تونید بودجه مدنظرتون رو بگید تا بتون گیتارهای مناسب تری رو برای خرید بهتون پیشنهاد بدیم

  139. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام. من میخوام گیتار الکتریک بگیرم (برای شروع) و می خوام 5-6 تومن هزینه کنم. چه گیتاری مناسبه؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام ستاره برای شروع هزینه خوبی رو در نظر گرفتی و می تونی بین چند تا مدل انتخاب کنی ولی یه نکته مهمی که وجود داره اینکه می خوای چه سبکی رو شروع کنی ؟ اگه هنوز به انتخاب سبک نرسیدی و فقط به این نتیجه رسیدی که می خوای گیتار الکترونیک بخری ما مدل های فندر Fender Squier Vintage Modified Stratocaster رو بهت پیشنهاد می کنیم ولی خب اگه می خوای با سبک های دیگه شروع کنی و مثلا متال یا .. رو انتخاب کنی می تونی انتخاب های دقیق تری هم داشته باشی

      • کاربر مهمان

        5 سال پیش

        متشکرم از پاسخگوییتون. متال و راک رو میپسندم و فکر می کنم در اون سبک ها کار کردن برام لذت بخش تر خواهد بود.

        • جلال برآبادی ( مدیریت )

          5 سال پیش

          دورد پس حتما در این مورد بیشتر تحقیق کنید و با توجه به سبک مورد علاقتون انتخاب گیتار رو انجام بدید و این نکته رو هم دقت کنید که در کنار گیتارتون باید افکت و امپ مناسب سبکتون هم خریداری کنید و مبلغ اون رو هم در بودجه در نظر داشته باشید

          • کاربر مهمان

            5 سال پیش

            سعی کردم تحقیق کنم ولی انتخاب ها زیاده و گیج کننده. پیشنهاد شما جز اونی ک فرمودید چیه؟

            • جلال برآبادی ( مدیریت )

              5 سال پیش

              اکی یه نکته ای رو باید در نظر بگیری ستاره! اینکه با یه گیتار قطعا نمی تونی همه سبک هایی رو که دوست داری بزنی پس در هر صورت هر گیتاری الان بخری ممکنه که فرصت هایی رو برای زدن سبک خاصی از دست بدی ( البته منظورم از از دست دادن فرصت، نوازندگی به شکل حرفه ای هست وگرنه با هر گیتاری که بخری می تونی هر سبکی رو بزنی ولی منظورم ریزه کاری ها و ... بود) گیتارهای prs خیلی گیتارهای خوبی هستند ولی قیمتاشون تقریبا از 10 میلیون به بالا شروع میشه ولی هم همون فندری که گفتم هم چند تا مدل استگ مثل گیتارهای سری L و نمون L400 Classic Rock یا مدل هایی از کورت مثل Cort KX هم میتونه انتخاب های خوبی برای رنج 4-5 تومان باشه در نهایت خرید گیتارهای مدل استارتر هم پیشنهاد خوبی هست چون یه هزینه ای مناسبی می کنی و وارد پروسه آموزش میشی و بعدش انتخاب های حرفه ای تر رو میزاری برای گیتارهای بعدیت در سال های آینده و در نظر داشته باش پروسه آموزش هم برات هزینه بر هست مثل هزینه کلاس، گرفتن جزوه ها آموزشی، خرید آمپلی فایرهای مناسب، خرید افکت ها و پدال ها یا حتی خرید کارت صدا برای ضبظ کردن صدای سازت کلا سازهای الکترونیک هزینه های جانبی بیشتری رو نسبت به سازهای آگوستیگ داره و این مواردی رو هم که گفتم در نظر داشته باش چون همه اینها بعد از یه مدت کوتاهی برات ضروری میشه مثل امپلی فایر و حداقل یه پدال افکت ساده که همین دو تا در ساده ترین حالتش بین 1.5- 2 تومان هزینه بر هست ولی باز هم اگه در نهایت مشکل بودجه ای نداری می تونی خیلی ریلکس تر انتخاب کنی و گیتار مورد نظرت رو بخری و در نهایت اگه دوست نداشتی می تونی عوضش کنی و فوقش کمی باعث عوض کردن سازت ضرر میدی باز هم اگه سوالی داری بپرس و خوشحال میشیم بتونیم در این مورد اگه کمکی از دستمون برمیاد انجام بدیم

  140. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام من گیتارم C70 هست 1 ساله دارم باهاش کار میکنم میخوام گیتارمو عوض کنم یه گیتار بهتر بگیرم که صداش دلنشین تر از صدای گیتار خودم باشه که این مورد خیلی برام مهمه. شما چه گیتار هایی رو توی رنج قیمت ۳ تا ۵ میلیون بهم پیشنهاد میکنید؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام سینا خب دیگه وقتشه که گیتاری رو که برای شروع گرفته بودی عوض کنی چون اگه مرتبط تمرین می کنی دیگه بعد از یک سال گیتار سی هفتاد نمی تونه برات خیلی مفید باشه من بهت گیتارهای آنجلولوپز، الحمرا و آلمانز و کوئینکا رو تو این رنج قیمت پیشنهاد می دم البته یاماهاها مدل های خوب وخوش دستی تو این رنج قیمت داره باز هم بستگی به سبک مورد علاقت و عدد دقیق بودجه می تونی انتخاب های متفاوت تری هم داشته باشی. این گیتار های که معرفی کردم هم هر کدوم ویژگی های خاص خودشون رو دارن و مدل های مختلفشون کارآیی های متفاوتی دارند مثلا آنجلو لوپز ها (اگه هنوز در بازار موجود باشند) مدل هایی که بدنه در اصطلاح thin هست و برش cutway رو هم دارن هم به خاطر کوچیک شدن صفحه هم به خاطر دسترسی به فرت های پایین تر دسته و هم قابلیت صدا گیری با پیکاپی که دارن انتخاب خوبی برای ملودی زدن در سبک های پاپ هست که می تونی یه نمونه از این گیتار رو تو این لینک ببینی :‌ مدل مناسب برای گیتار پاپ از آنجلو لوپز یا اگر می خوای صرفا با گیتارت ریتم بزنی گیتارهای مدل فلامینکو صدای آکوردی بازتر و رساتری دارند که مدل های آلمانز سری فلامینکو. و گیتارهای الحمرا هم گیتارهای مناسبی هستند که خوشبختانه برای هر بودجه یک یا دو مدل خوب ازشون موجود هست که می تونید اون ها رو هم انتخاب کنید که درباره گیتارهای آلمانز و گیتار های الحمرا هم می تونی از طریق این لینک ها اقدام کنی و اینکه اگه بخوای یه کیس گیتار خوب و یه دست سیم خوب هم برای گیتارت بخری باید نزدیک به 1 میلیون تومان (حداقل :(() کنار بزاری و این مورد رو هم در نظر داشته باش

      • کاربر مهمان

        5 سال پیش

        ممنون از پاسخ دهیتون ، خیلی کمکم کرد❤

  141. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام خسته نباشید من مشتاق یادگیری گیتار هستم ولی بودجه ی آن را ندارم خواستم بدونم با بودجه کم کمتر از 500 تومن و یا این گیتارهای ایرانی که زیاده تو بازار میشه موفق شد یا خیر این گیتارهایی که با قیمتهای سیصد تا چهارصد تومنه پیشنهاد میکنید یا خیر؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام احمد در مورد گیتارهای ایرانی با این قیمت ها خیلی شناخت خاصی نداریم و توصیه هم نمی کنیم پیشنهاد می کنیم که حداقل یه گیتار یاماها سی چهل برای شروع خریداری کنید حالا به به صورت دست دوم یا هم نو که خیالتون تا یک یا دو سال برای تمرین راحت باشه و خب طبیعتا بعدش و در صورتی که خواستید گیتار زدن رو ادامه بدید با توجه به انتخاب سبکتون باید گیتارتون روعوض کنیدو گیتار بهتری رو بخرید

  142. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    مرسی ازتون چه مطلب خوبی بود چون چند وقته می خوام گیتار بگیرم و همش گیج بودم که اصلن این گیتارها چه شکلی هستند و فرقاشون چیه هست دمتون گرم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      دورد سینا خوشحالیم ای مطلب انواع گیتار و شکل های آنها تونسته به شما کمک کنه پیشنهاد می کنیم سایر کامنت ها رو هم بخونید چون مطالب خوبی در اون ها نوشته شده

  143. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام، گیتار مناسب تا سقف قیمت دو و دویست چی میتونم بگیرم؟ ضمنا برای منی که هیچ پیش زمینه ای نسبت به گیتار ندارم چه گیتارهایی مناسبه؟ و چون پاپ دوست دارم باید سمت آکوستیک برم یا الکتریک، ضمن اینکه از لحاظ ظاهری خودم به الکتریک علاقه دارم ، میخوام برای منی که هیچ پیش زمینه ای در زمینه گیتار زدن ندارم راهنمایی بکنین، و فروشگاه معتبری رو هم برای همین مطلب در مشهد معرفی کنین، خیلی ممنونم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام محمد اینکه می خواهید گیتار پاپ یاد بگیرید علاوه بر الکترونیک می تونید از گیتار کلاسیک هم استفاده کنید و باید دقیق تر در این باره تحقیق کنید. اگه می خواهید با گیتارتون آواز بخونید و در واقع گیتار همراهی کننده آواز باشه برای شما گیتار کلاسیک انتخاب خوبی هست ولی اگه به ملودی زدن علاقه دارید یا سبک های غیر ایرانی مثل راک، بلوز و جز و ... می تونید گیتار الکتروینک رو انتخاب کنید برای اطلاع بیشتر از قیمت برای شروع خرید می تونید مطلب وبلاگ ما به نام بهترین گیتارهای الکترونیک برای شروع رو مطالعه کنید

  144. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام ودرود پسرم ۱۲ سالش و ورزشکار میباشد خیلی علاقه به خوانندگی هم داره به نظر شما اگر با گیتار خوانندگی شروع کنه چطوره؟ و چه گیتاری تهیه کنیم بودجه اش مهم نیست مهم کیفیت ویکبار خریدن گیتار شما چه پیشنهادی میکنید چی بخریم؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام به جناب امیر عزیز از اصفهان آرزوی موفقیت برای اقا پسر ورزشکار و موسیقی دوست شما رو دارم ما پیشنهاد می کنیم اگه واقعا علاقه سمت خوانندگی هست کلاس های سلفژ رو شروع کنند ایشون و روی مهارت های خوانندگی و صدا سازی کنند و خب در کنارش می تونید یه گیتار مناسب برای شروع بخرید براشون و از گیتار برای همراهی آوازشون هم استفاده کنند. در اینجا اولویت و تمرکز روی بخش آوازی بیشتر هست و پیشنهاد می کنیم به این مورد بیشتر توجه کنید

  145. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام خسته نباشید من گیتار کلاسیک کار میکنم و برای سبک پاپ و احتمالا بلوز میخوام آگوستیک بخرم سقف هزینم 2 تومن هست و مدل های آیبنز و یاماها و استگ رو دیدم میخواستم بپرسم پیشنهاد شما چیه

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام علیرضا هر سه تا برندی که گفتی گیتارهایی مخصوصی بچه هایی که تازه می خوان شروع کنند دارن و هر سه تا هم استاندارد و اکی هستند. و معمولا تو یه سطح قیمت هم هستد. خیلی سخته در موردشون پیشنهاد دقیقی داد ولی ما ی مطلب درباره قیمت و ویژگی های گیتار آگوستیک یاماها f310 داریم که می تونید مطالعه کنیدو امیدواریم تو انتخاب ها کمکتون کنه

  146. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام وقتتون بخیر همسرم فوق العاده گیتار دوست داره و من برای تولدش تصمیم گرفتم گیتار بهشون هدیه بدم.سبک پاپ و دوست داره (کارهای محسن یگانه و ......) حدودا 1500 میتونم هزینه کنم یا یکم بیشتر.اگر میشه راهنماییم کنید.ممنون میشم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام خانم شکیبا خب ما پیشاپیش تولد همسرتون رو تبریک می گیم و خوشحالیم که تصمیم که گرفتید براشون این هدیه زیبا رو خریداری کنید با این قیمتی که مدنظرتون هست ما پیشنهادمون خرید گیتار یاماها سی هفتاد هست قیمت این گیتار امروز که نزدیک به 1.200 تومان هست که با توجه به اینکه یک کیف هم برای گیتار احتمالا بخواهید بخرید با همون حدود 1.500 می تونید اون رو تهیه کنید. اگه می خواهید بیشتر درباره این مدل بدونید می تونید مطلب قیمت و مشخصات یاماها سی هفتاد رو در سایت ما بخونید.

  147. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام استاد. برای کسی که تازه میخواد گیتار رو شروع کنه یاماهای سی 80 رو توصیه می کنید یا آلمانزا نیچر 400 یا الحمرا 4 اف یا آلمانزا 403 سدرو رو ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید - ارادتمند شما - کیوان دهقان - رشت

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام کیوان یاماها سی هشتاد که از گیتارهای سری beginner یاماها هست و خب صدای بهتری و طبیعی تری نسبت به مدل های سی هفتاد و چهل داره. در مورد400 Nature : این گیتار در واقع پیشنهاد اولیه برند آلمانر برای افرادی هست که می خوان تازه گیتار رو شروع کنند و خب گیتار بسیار خوب و خوش صدا و البته خوش دستی هست به خصوص اگه بخواهید سبک کلاسیک رو ادامه بدید می تونید براتون تا موقعیت های intermediate کار کنه و مفید باشه. در مورد الحمرا مدل f هم که سوال داشتید باید بگیم که این مورد از سری فلامینکو الحمرا هست و جنس قسمت بالایی از اسپروس هست و صدای فلامینکو واضحی داره و این مورد رو باید دقت داشته باشید که بعد از شروع می خواهید چه سبکی رو ادامه بدید به عنوان مثال اگه می خواهید فلامینکو کار کنید یا پاپ به صورت ریتم و آکورد و ملودی بزنید این گیتار می تونه براتون مفید باشه گیتار آلمانزا 403 هم از همون سری کلاسیک آلمانز هست و کیفیت صدایی بهتر و دوام بهتری نسبت به مدل nature 400 داره که شما می تونید با توجه به بودجتون اگه محدودیت در این مورد ندارید این ساز خوش صدا رو هم انتخاب کنید. ولی چیز مهمی که باید بدونید این هست که شما می خواهید با گیتارتون چیکار کنید و چه سبکی رو ادامه بدید اگه هنوز این رو نمی دونید و می خواهید در ادامه انتخاب کنید حتی پیشنهاد می کنیم یه گیتار ارزون تر استاندارد بگیرید و در ادامه برای انتخاب یه گیتار دقیق تر و البته گران قیمت تر اقدام کنید شما می تونید برای مشاهده مطالب دیگر ما درباره خرید گیتار به قسمت راهنمای خرید گیتار در سایت لامینور مراجعه کنید.

  148. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    برای گیتار زدن کدوم ناخن ها باید بلند باشه؟؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      بستگی به سبک مورد نظرتون داره این مورد ولی برای مطالعه بیشتر در مورد اندازه ناخن ها می تونید مطلب اندازه ناخن ها در گیتار کلاسیک رو در سایت لامینور مشاهده کنید

  149. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    آیا خریدن گیتار یاماها سی چهل یا هفتاد دست دوم کار عاقلانه ای هست اگر هست چطوری میتونیم یه گیتار دست دوم ولی بی نقص تهیه کنیم که ایرادی نداشته باشه؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      با توجه به قیمت های فعلی گیتار خرید گیتار های دست دوم کار خوبی به نظر میاد. و اینکه گیتارهای یاماهای سی چهل یا هفتاد گیتارهای استانداردی هستند و فقط کافی هست که برای خرید با یک نفر از آشنایان یا دوستی که می تونه سلامت گیتار رو تست کنه برید که از خرید خودتون مطمئن باشید ولی در نهایت با توجه به قیمت این گیتارها و اینکه این گیتارها برای شروع مناسب هستد و در دامه باید اونها رو عوض کنید می تونید با حساسیت کمتری اقدام به خرید این گیتارهای دست دوم کنید. برای اطلاع بیشتر در باره خرید گیتار دست دوم پیشنهاد می کنیم مطلب راهنمای خرید گیتار دست دوم رو در وبلاگ لامینور مشاهده کنید.

  150. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    چطوری گیتار خوب و بد رو تشخیص بدیم؟ با هر گیتاری میتونیم آموزش رو شروع کنیم یا اینکه آموزشگاه گیتار مشخصی رو معرفی میکنه؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام اینکه بخواهید خوبی و بدی یه گیتار و تشخیص بدید خب کار ساده ای نیست و احتیاج به تجربه و دانش درباره اون ساز داره پیشنهاد می کنیم در این مواقع یا از اطرافیان و نزدیکان که مطلع هستند خرید کنید یا از فروشگاه های اینترنتی معتبر اقدام به خرید بکنید

  151. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    با قیمت هفت صد هزار تومان برای شروع چه گیتاری رو میشه خرید که خوب باشه؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      در حال حاضر با این قیمت احتمال اینکه بتونید گیتار نو بخرید خیلی کم هست به عنوان مثال شما برای خرید یه گیتار یاماها سی چهل هم الان باید نزدیک 1.200 پول پرداخت کنید اگه می خواهید از آخرین قیمت گیتار سی چهل مطلغ باشید می تونید مقاله قیمت یاماها سی چهل رو در سایت ما مطالعه کنید.

  152. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام .آيا ميشه با گيتار اكوستيك سبك پاپ كار كرد ؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام ریحانه خیلی از بچه ها مثل شما این سوال رو از ما پرسیده اند که آیا با گیتار آگوستیک هم میشه سبک پاپ کار کرد یا خیر ؟ بله میشه شما می تونید با گیتار آگوستیک هم سبک پاپ ایرانی رو بزنید هم سبک های پاپ و فولک و راک و بلوز کانتری که از موسیقی ها پاپ غربی هستند. اما دقت کنید گیتارهای کلاسیک یا پاپ یا منظورمون کلی گیتارهای با سیم های نایلونی برای ریتم وملودی زدن ها به سبک موسیقی پاپ ایرانی نزدیک تر هستند و صدای نزدیک تری به آهنگ های پاپ ایرانی دارند. در هر صورت شما می تونید با گیتار آگوستیک موسیقی پاپ ایرانی هم بزنید

  153. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام . ممنون از مطالب مفيدتون من تقريبا يك ساله كه شروع كردم به آموزش گيتار در سبك پاپ . با مشورت استادم گيتار اكوستيك f370 خريدم . الان چند وقته استادم و به دلايلى عوض كردم و استاد جديدم ميگه با اكوستيك نميتونى پاپ كار كنى . ميخواستم بدونم واقعا نميشه كار كرد ؟؟!!

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      خب در کامنت قبلی هم کمی در مورد این موضوع صحبت کردیم. این خیلی سلیقه ای هست ممکن هست استادی نظر داشته باشه که نمیشه با گیتار آگوستیک سبک پاپ رو زد ولی در هر صورت با این گیتار می تونید سبک پاپ رو بزنید همونطوری که خیلی از نوازنده های ایرانی نیز اینکار رو می کنند به عنوان مثال تو خیلی از کارهای بهنام بانی نوازنده با آگوستیک بخش همراهی گیتار رو میزنند یا کارهای سیروان و ...ا اما در مجموع اگر بخواهید با انگشتانتون ریتم بزنید و از پیک استفاده نکنید یکم کارتون سخت تر میشه چون نواختن ریتم به همراه تماس مستقیم دست روی سیم های فلزی در گیتارهای آگوستیک فراز و نشیب های خودش رو داره

  154. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام من میخام گیتار بخرم برا یادگیری و حدود یکو پنصد تومان میخام هزینه کنم چ نوع گیتاری بخرم ک بتونم برای حرفه ای شدن هم استفاده کنم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام با این قیمت می تونید گیتارهای یاماها مدل سی 70 یا 80 رو بخرید. گیتارهای استانداردی برای شروع هستند و معمولا طول عمر خوبی هم دارند برای اطلاع دقیق تر از وضعیت قیمت و مشخصات یاماها سی 70 می تونید مقاله خرید یاماها سی 70 رو مطالعه کنید و اگه سوالی داشتید در زیر اون پست برای ما کامنت کنید.

  155. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام میشه لطفا یه سایت معتبر برای خرید گیتار معرفی کنین .گیتار یاماهاc40 با قیمت چهارصد

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام در حال حاضر سایت های زیادی هستن که گیتار می فروشند اما با قیمت 400 هزارتومان به سختی می تونید یه گیتار یاماهای سی چهل بخرید برای اطلاع از آخرین قیمت گیتار یاما های سی چهل می تونید به لینک زیر در وب سایت ما مراجعه کنید. https://laminor.academy/blog/yamaha-c40-price/

  156. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام میشه بگید مارک گیتار ایرانی برای شروع کار چی هستش

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام هنوز ما مارک ایرانی خوبی که چندسال کارکرده باشه و خودش رو ثابت کرده باشه نمی شناسیم و امیدواریم که برندهای ایرانی هم مطرح بشند و گیتارهای خوب ایرانی هم ببینیم

  157. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    عرض سلام و خسته نباشید و تشکر بابت متن عالی تون.من خیلی به گیتار علاقه دارم و میخوام یه گیتار خوب خریداری کنم.قیمتش هرچقدر باشه واسم مهم نیس.فقط میخوام یه گیتار خوب با کیفیت مناسب باشه.لطفا راهنمایی کنید.سپاس گذارم...

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام وحید عزیز خب اگه برای خرید گیتار محدودیت بودجه ای ندارید پیشنهاد می کنیم که از برندهای خوب مثل برند گودین گیتارخودتون رو انتخاب کنید البته اگه می خواهید گیتارهای کلاسیک یا طرح کلاسیک بخرید

  158. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    با سلام و خسته نباشید..... دوست عزیز من با توجه به بودجه ای که دارم توانستم یه گیتار دیاموند بخرم... خیلی ها گفتن به درد نمیخوره و ضعیفه اما من تحمل کردم بیشتر کار کردم باهاش.. امروز تصمیم گرفتم کیفت صداها رو با گیتار c40 و ak. 45 مقایسه کنم.. هنوز باورم نمیشه صدای گیتار دیاموند من با این دو گیتار کاملا رقابت میکرد. و این مسئله رو استاد تایید کرد حالا به نظر شما گیتار دیاموند چطور گیتاری هست.. در ضمن نوع سیم هام لا بلا 2001 فیک هست

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام آرین تجربه خیلی خوبی رو به اشتراک گذاشتی. ما خودمون تا حالا این گیتار رو تست نکردیم و نمی تونیم دقیق دربارش نظر بدیم ولی خب با تجربه ای که تو کرده ای و فیدبک خوبی که داری ظاهرا این گیتار م برای شروع به یادگیری می تونه گیتار خوبی باشه. یه نکته ای دیگه ای رو باید در نظر بگیری و اینکه این مارک در طول زمان و در شرایط مختلف جوی هم همچنان مقاوم هست یا نه اگر در این مورد هم تجربه ای رو داری برای ما به اشتراک بزار

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام آرین خیلی خوبه که این گیتار دیاموند انقدر خوبه و مرسی که تجربت رو درباره این برند با سایر بچه ها به اشتراک می زاری لطفا باز هم اگه از مشخصات این گیتار می دونی یرامون بنویس

  159. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام من هنوز وارد دنیای موسیقی نشدم و میخواستم با گیتار پا به این عرصه بزارم نه میدونم چه نوع گیتاری برام بهتره نه میدونم کدوم مارک ، قوی تره گیتار دست دوم هم قصد دارم خریداری کنم چون بودجم یاری نمیکنه لطفا راهنمایی های لازم رو مبذول بفرمایید تشکر

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام امیرعباس این خوشحالیم که می خوای پا به عرثصه موسیقی بزاری وگیتار زدن رو شروع کنی در مورد انتتخاب نوع گیتار یا مارک گیتار نکاتی وجود داره که باید بهش توجه کنی و بعد از اون بحث قیمت پیش میاد. در واقع تو باید اول بدونی که می خوای چه سبکی رو یاد بگیری و بعدش تصمیم بگیری که چه گیتاری رو انتخاب کنی و بعدش حالا بحث قیمت هست که می تونه برای اینکه در بودجه خودت صرفه جویی کنی از گیتارهای دست دوم هم استفاده کنی که اگه خواستی این کار رو بکنی بهت توصیه می کنیم مطلب راهنمای خرید گیتار دست دوم رو حتما یه نگاهی بکن مثلا اگه می خوای سبک پاپ رو شروع کنی خب گیتارهای کلاسیک برات گیتارهای مناسبی می تونند باشن و یک سری مدل های استاندارد هم برای شروع وجود داره که احتمالا دست دوم اون ها رو هم می تونی با قیمت مناسب پیدا کنی و بخری مثل مدل های معروف یاماها سی چهل یا هفتاد یا بعضی مدل های گیتارهای استگ که گیتارهای خوبی برای شروع هستند. اگر هم علاقه به سیک های دیگه ای موسیقی مثل فلامینکو یا حتی سبک های راک و بلوز و ... داری هم که یکم بحث و انتخاب هات برای شروع متفاوت میشه بهت توصیه می کنم حتما مطلب مسیر آموزش گیتار از صفر رو که در وبلاگمون هست بخون تا اطلاعات بیشتری رو در این باره و مسیری که پیش روت هست بدست بیاری

  160. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام.خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون.میخواستم تازه گیتار کلاسیک رو شروع کنم و سقف قیمتم 500 تومان است.چه مدلایی رو =یشنهاد میکنید؟ با این قیمتا میشه با این بودجه یاماها c40 گرفت؟ یا نه باید برم سراغ گیتار دست دوم؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام سروش بهم تبریک می گیم که تصمیم گرفتی گیتار زدن رو شروع کنی، اما برای خرید با قیمت های فعلی 500 هزار تومان مبلغ کمی هست و قیمت یاماها سی چهل در حال حاضر نزدیک به 1.100 هست. پیشنهاد می کنم دنبال خرید یه گیتار یاماها سی چهل کارکرده باش برای دنبال کردن قیمت یاماها سی چهل می تونی لینک زیر رو دنبال کنی آخرین قیمت یاماها سی چهل

  161. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام من چند وقت پیش مطالبتون رو خوندم و خیلی خیلی کمکم کرد... به کمک راهنمایی های خوبتون یه گیتارc70گرفتم الان هفته ی اوله که گیتار میزنم خواستم یه تشکرخیلی ویژه ازتون بکنم خیلی خیلی ممنون وقتی که پارسال مطالبتون رو خوندم خیلی کمکم کرد و به اطلاعاتم اضافه کرد❤

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام مهشید خوشحالیم که این مطلب تونسته به تو در مورد خرید گیتار مناسب کمک کنه مرسی از کامنتت

  162. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام من پیانو میزنم می خوام گیتار رو‌ هم شروع کنم ولی برا زدن پیانو ناخن باید کوتاه کوتاه بشه اصلا میتونم حرفه ای بشم تو گیتار کلاسیک بدون ناخن

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام کامیاب عموما برای زدن گیتار کلاسیک وجود ناخن پیشنهاد میشه ولی رویکردهایی هم همستن در گیتار کلاسیک که از پوست سر انگشت استفاده می کنن و در این حالت دیگه احیتاج به ناخن نیست پس می تونید بدون ناخن هم گیتار کلاسیک رو بزنید البته استادتون هم باید با این رویکرد از نوازندگی آشنایی داشته باشن چون این رویکرد نسبتا جدیدی در گیتار نوازی است . همچنین شما می تونید به صورت پیک استایل و با کمک پیک گیتار بزنید که اون هم خیلی جذاب دو دوست داشتنی هست

  163. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    مگه Cuenca گیتار الکتریک هم داره؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      تا حالا الکتریک از این برند ندیدیم و فک کرده بودم منظورتون گیتار کلاسیک بوده - همون گیتارهای ibanez مدل های خوب و منتوعی دارند که برای شروع استاندارد و مطمئن هستند

      • کاربر مهمان

        5 سال پیش

        سلام وقتتون بخیر. بین این گیتارها کدوم با کیفیت تر و به صرفه تره .ممنون Guitar Ibanez Gio GRG140-BKN 2200000 تومان گیتار الکتریک ایبانز ibanex gio grx qa ۱,۶۵۰,۰۰۰ تومان پکیج کامل گیتار الکتریک Ibanez GRX70 Package شامل : آمپلی فایر ، بند ، کاور ، تیونر ، 5 عدد پیک ، ابزارهای تنظیم ، کیف گیتار ibanez grg170DX ۲,۱۵۰,۰۰۰ تومان گیتار الکتریک فرناندز ساستنر اصل ژاپن ۱,۵۸۰,۰۰۰ تومان گیتار الکتریک ایبانز ibanez gio grxqa bkn ۱,۶۷۰,۰۰۰ تومان همه هم تمیز هست .

        • جلال برآبادی ( مدیریت )

          5 سال پیش

          سلام و وقت به خیر خب گیتارهای های ibanez گیتارهای بسیار خوبی هستند البته باید دقت کنید که این برند در ایران با ساخت کشورهای مختلف مثل اندونزی، کره و .. غیره موجود هست و این موضوع هم در کیفیت و قیمت این گیتارها تاثیر گذار است. grx70 رو من خودم داشتم و ساز استاندارد خوبی هست، ماشین خوبی داره و به خوبی می تونید از دسته ویبره بدون نگرانی به آسیب یا در روفتن کوک استفاده کنید. البته من ترجیح می دم اگه بخوام ibanez بگیرم از مدل های DX بگیرم چون شکل فرت هاش رو خیلی دوست دارم

  164. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    با سلام مجدد. اگه لطف کنید یه گیتار الکتریک خوب با قیمت از 1 تومن تا 2.500 بگین ممنون میشم .من خودم طبق بررسی هایی که کردم برند ibanz نزدیک ترین و بهترین برند به این قیمته.شما هم اگه لطف کنین راهنمایی کنین ممنون میشم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      با سلام اره گیتارهای ibanz هم گیتار های خوبی هست. پیشنهاد می کنیم توی این رنج قیمت گیتارهای مدل Cuenca رو هم یه چک بکنید اون ها هم می تونن انتخاب های خوبی برای این قیمت باشند

  165. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام چه مطالب خوبی گفتین.ممنونم من هم به گیتار خیلی علاقه دارم.به نزدیکترین جایی که آموزش و فروش گیتار دارن مراجعه کردم.ایشون گیتار ایرانی با مارک الماس داشتن و ۳۵۰ هزار تومان قیمتش بود و تودشون هم آموزش میدن به نظر شما میتونم از این مارک استفاده کنم؟؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام این مدل گیتار رو که جدیدا ما هم اسمش رو داریم میشنویم ما هنوز تست نکردیم. قیمت خیلی مناسبی داره ولی باید دقت کنید که گیتارباید استاندارد باشه و صدای با فرکانس درست رو به صدا دربیاره و درضمن دسته اون برای افراد مبتدی مناسب باشه و خیلی اونها رو به دردسر نیندازه. به خصوص در مراحل اولیه گیتار زدن اگر گیتارتون غیر استاندارد باشه ممکن هست که علاقه شما رو برای ادامه کم کنه. در مورد اینکه خودشون هم آموزش میدن دقت کنید که مدرس خودتون رو خیلی با دقت انتخاب کنید و در این مورد با کسی رو دربایسی نداشته باشید. اینکه مدرس حتما سبک مورد علاقتون رو درس بده و بتونه کمک کنه که شما از گیتار زدن لذت ببرید خیلی مهم هست در این مورد می تونید مطلبی رو که ما با عنوان مسیرآموزش گیتار برای مبتدی در وبلاگمون نوشتیم رو مطالعه کنید. مطالعه مسیر آموزش گیتار برای مبتدی ها

  166. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    نظرتون راجع به المانزا 401cedro رو اعلام بفرمائید لطفا"

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام بهروز این گیتار آلمانز مدل 401 گیتار خوبی هست. البته از سری گیتارهای متوسط هست و برای افرادی مناسب هست که تازه دوره های مقدماتی گیتار رو گذروندن و حالا می خوان گیتار بهتری داشته باشن. فقط در هنگام خرید از فروشگاه ههای معتبر خریداری کنید

  167. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام استاد یه گیتار خوب برای حرفه ای شدن معرفی کنید لطفا"

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام بهروز نکته مهمی که باید در نظر بگیری این هست که نوع گیتار قرار نیست به کسی کمک کنه که حرفه ای بشه. این خودت هستی که با درست تمرین کردن و متمایز کردن خودت از بقیه می تونه پله های پیشرفت رو در یادیگری گیتار طی کنی. ولی خب اگه می خوای بدونی چه برندهایی رو در ایران می تونی بخری که سازهای حرفه ای هستند بهت مارک های مارتینز، گودین پیشنهاد می کنم

  168. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    با سلام.سوال من اینه که بامبلغ حدود500هزارتومن چه گیتاری برای خرید مناسب هستش؟گیتار کلاسیک میخوام بخرم و میخوام درهمین رنج قیمت500تومن گیتار نسبتا خوبی خریده باشم.ممنون از شما

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      محمد جان با توجه به تغییراتی که در قیمت های درماه های اخیر صورت گرفته خرید یه گیتار نو با قیمت 500 هزار تومان سخت شده و پیشنهاد می کنیم اگه سقف بودجه ای که برای خرید گیتار قرار دادید همین قدر هست به دنبال گیتارهای کارکرده و سالم باشید

  169. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    با عرض سلام و خسته نباشید. بنده میخوام نوازندگی گیتار رو شروع کنم و هدف آخرم ویولن هست.چون یادگیری آکورد توی گیتار راحت تر از ویولن هست برای همین میخوام از گیتار شروع کنم و علاقه زیادی هم به گیتار الکتریک دارم .ممنون میشم یه مدل تا قیمت 1 تا 1.500 نهایتا 2 تومن برای گیتاری که هم الکتریک باشه هم بشه باهاش آکوستیک زد معرفی کنین.ممنون

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      با سلام برای شروع می تونید یه گیتار یاماها c70 رو تهیه کنید. گیتارهای استانداری هستند و با همون قیمتی که گفتید می تونید تهیه کنید.

  170. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام من حدود ۳.۴ ماهه گیتار شروع کردم با یه گیتار ۴۰۰ تومنی حالا قصد دارم یه گیتار خوب بخرم که عمری بشه شما چه گیتاری پیشنهاد میکنید هزینه هم تا ۳ سه و نیم میلیون میخوام بکنم.

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام - خب 3-4 ماه هنوز مدت کمی هست و پیشنهاد می کنیم که اگر گیتارتون مناسب هست با همین تمرینات رو ادامه بدید تا به مرور که سبک مورد علاقتون رو به صورت قطعی پیدا کردید خیلی دقیق تر بتونید گیتار مورد علاقتون رو انتخاب کنید. اما در مجموع در تاریخ فعلی یعنی مهر ماه 97 شما می تونید با 3 میلیون تومان گیتارهایی مثل مدل های مختلف الحمرا یا مدل هایی از کوتینکو رو انتخاب کنید. البته اگر گیتار کلاسیک می خواهید اگر هم آگوستیک یا الکترونیک می خواهید هم در جواب این ایمیل پیام بدید تا درباره اون ها هم به شما پیشنهاد هایی رو بدیم

  171. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    مطلب خیلی خوبی بود و جای یه نوع از گیتار ها اینجا خلی هست و اون هم گیتار های دوبل نک هست double neck لطفا یه مطلب هم درباره ای نوع از گیتارها بنویسید چون من همیشه گیج میشم که چطوری میشه که یه نفر از این گیتارها استفاده می کنه و مگه این گیتارها چه فرقی با بقیه گیتار ها دارد مرسی

  172. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    با سلام مرسی از مطلب خوبتون - من می خواهم تازه گیتار بخرم ولی نمی دونم باید آگوستیک بخرم یا کلاسیک خیلی علاقه دارم که سبک های لاتین رو بخونم ولی خب موسیقی ایرانی هم دوست دارم مثلا کارهای سیروان رو یا محسن یگانه لطفا اگه میشه من رو راهنمایی کنید

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      با سلام یکی از سخت ترین کارها در هنگام شروع به آموزش گیتار انتخاب ساز هست. همیشه بچه ها در این مورد شک دارند. اگر تصمیم دارید آهنگ های لاتین و راک رو بخونید پیشنهاد می کنیم که گیتار آگوستیک بخرید

  173. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    سلام مرسی بابت مطالب خوبتون من میخوام سبک پاپ کار کنم از نظر بودجه هم مشکلی ندارم چه گیتاری بهتره خاهش میکنم کمکم کنید

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      سلام و درود اگه هزینه براتون خیلی مهم نباشه می تونید انتخاب های خوبی داشته باشید مثلا برند آنجلولوپز برای سبک پاپ مدل های خوبی رو داره

  174. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    سلام . خسته نباشید . من امسال برای اولین بار میخوام که گیتار رو شروع کنم . میشه که بهم بگین که صدای کدوم گیتار لذت بخش تره و به دل میشینه ؟ بهتره که کدوم گیتار رو برای شروع انتخاب کنم ؟ چه نوع گیتاری برام مناسب تره ؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      با سلام این بستگی به سبک مورد علاقتون و بودجه ای که می خواهید برای خرید گیتار اختصاص بدید داره و هر کدوم از این عوامل در انتخاب گیتارتون تاثیر گذار هست. اگه در این موارد توضیحات بیشتری بدید می تونیم بهتر شما رو برای خرید یک گیتار برای شروع آموزش گیتار کمک کنیم

  175. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    سلام ،خسته نباشید ، من عشق گیتارم ولی معلولیت جسمی دارم و دستم کوتاهه یکم ،تسلط کامل ندارم اگع بخوام سفارش بدم سایز متناسبم و رو کیفیت گیتار تاثیری داره صدا و غیره ،بیشتر هم باید کناره ی گیتار کم شه تا راحت دستم ب سیم ها برسه امکانش هست راهنمایی کنید

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      سلام خیلی خوبه که با یه گیتار ساز کار درست مثل آقای شعبانی تماس بگیرید و از ایشون بخواهید که راهنمایتون کنند

  176. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    سلام من تازه میخواهم شروع کنم به گیتار یاد گرفتن ولی یک مبحثی که وجود داره اینه چه گیتاری رفیقام میگن گیتار c40 و c70 یاماها گیتار خوبیه و تا مدت طولانی میتونی استفاده کنی و یک بحث دیگه اینه از کجا بفهمم گیتار اصل هستش؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      سلام عرشیا جان برای خرید گیتار سعی کن از فروشگاه های معتبر خرید کنی مثلا همین ساز یاماها چند تا نمایندگی داره که بعضی هاشون فروش اینترنتی هم دارن که خب اونها مطمئن تر هستد

  177. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    سلام.مرسی از مطالب بسیار خوبتون . من برای اولین بار کارم رو با ساز دوتار شروع کردم . دوتار رو تقریبا خیلی کامل یاد نگرفتم . الان که تابستون شده میخوام کلاس موسیقی برم . هم علاقه شدیدی به گیتار و هم دوتار دارم .موندم که کدوم کلاس رو برم . به نطر شما دوتار رو ادامه بدم یا برم سراغ گیتار ؟ میخوام یه سازی باشه که در آینده به دردم بخوره . از یک طرف الان گیتار رو بیشتر دست مردم میبینیم و انگار این ساز همگانی شده ولی دوتار مثلا به عنوان یک ساز خاص در استان خراسان به کار میره و تعداد کسانی که در کشور دوتار رو به طور کامل بلدن خیلی کمتر از کسایی که گیتار رو بلدن هستش . از طرف دیگه کاربرد های موسیقیایی گیتار خیلی بیشتر از دوتاره و همچنین بیشتر در مراسم ها و ... به کار میره . موندم الان چیکار کنم ؟ یه سوال دیگه .اگه من بخوام آیا میتونم ساز گیتار رو بدون رفتن به کلاس یاد بگیرم ؟ با همین مطالبی که مثلا در سایت ها قرار گرفته ؟ تا الان با سایت شما تونستم مطالب زیادی از جمله طرز خوندن آکوردها و ... رو یاد بگیرم اما آیا واقعا رفتن به کلاس لازمه یانه ؟ امیدوارم که بتونم در یادگیری موسیقی موفق بشم با کمک و راهنمایی های شما ....

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      سلام دوست عزیز استفاده از گیتار و فراوانی افرادی که به این ساز علاقه دارند بیشتر از ساز دوتار هست ولی همه چی بسته به سلیقه و علاقه شخصی شما هست و اینکه با هر سازی لذت بیشتری می برید همون رو دنبال کنید. در مورد کلاس گیتار یا آموزش آنلاین گیتار هم باید عرض کنیم که بله می تونید تا حدودی زیادی آموزشها رو به صورت آنلاین و از طریق ویدیو دنبال کیند و جاهایی که خیلی براتون نامفهوم بود رو به صورت جلسه ای به مدرسان نزدیک خودتون مراجعه کنید و رفع اشکال کنید ولی به صورت کلی شما می تویند آموزش گیتار رو به صورت ویدیو و آنلاین یاد بگیرید

      • کاربر مهمان

        6 سال پیش

        مرسی بابت کمکتون ...

  178. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    سلام من میخوام توی همین چند روز آینده برای شروع گیتار یاماها c70 بگیرم آیا بنظر شما گیتار خوبیه من یک گیتار دیگه هم دیدم که خیلی قشنگه و صداشم عالیه ولی نميتونم مارکشو تشخیص بدم شما میتونید برای من مارکشو تشخیص بدین لطفا

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      سلام گیتار یاماها مدل c70 از گیتارهای مناسب برای شروع هست فقط در هنگام خرید از فروشگاه های معتبر خرید کنید تا از اصل بودن جنس هم اطمینان حاصل کنید در مورد اون یکی مدل باید عرض کنم که باید ساز دیده بشه می تونید عکس رو برای ما ایمیل کنید و در صورت اطلاع بتونیم در مورد خرید این گیتار به شما کمک کنیم

      • کاربر مهمان

        5 سال پیش

        سلام خته نباشین میشه فروشگاه معتبر واسه خرید گیتار داخل مشعد و معرفی کنید ممنون میشم

        • جلال برآبادی ( مدیریت )

          5 سال پیش

          سلام و وقت به خیر راستش فروشگاه خاصی رو در مشهد نمیشناسیم ولی از دوستانمون در مشهد سوال می کنیم و در مورد خرید سیم بهتون اطلاع میدیم

  179. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    سلام. من می خام گیتار رو یاد بگیرم چه جور گیتاری بدرد تازه کار هامی خوره؟ راستی تا 600 700 تومن هم می تونم هزیته کنم . لطفا کمکم کنید!

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      با این قیمت هم می تونید گیتارهای مدل استگ رو ببیند هم مدل یاماها که می تونن مفید باشه

  180. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    سلام گیتار الکترو کلاسیک stagg c546 چطور هست؟ تا یک میلیون میخوام یه ساز بخرم میخوام بدونم عرض کم کاسه این گیتار روی حجم صداش خیلی تاثیر داره؟(بدون استفاده از پیکاپ)

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      بله قطعا وفتی قراره صدا به صورت آگوستیک و بدون پیکاب خارج شه از گیتار، عرض و طراحی بدنه گیتار تاثیر بسیار زیادی بر صدا داره و خب اصلن تغییرات در طراحی و اندازه کاسه ها به همین خاطر هست که صداهای متفاوتی از اون بدست بیاد و شما می تونید بنا به سبک مورد نظرتون از این طراحی ها استفاده کنید

  181. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    سلام خیییلی خیییلی به خاطر مطالب مفید وخوبتون ممنون? راستش من تازه میخوام شروع وبرای همین خیلی سردرگم و نگران هستم اما مطالب مفیدتون خیلی کمکم کرد ولی بازهم نگرانم میشه یه خورده راهنماییم کنید کنید که چه گیتار و چه کارهایی برای شروع کار من خوب هستش ممنون میشم❤ بازهم به خاطر مطالب مفید و خوبتون❤??

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      سلام مرسی از شما اگه به ایمیل ارتباط با ما در سایت میل بزنید می تونیم بهتر در این باره راهنماییتون کنیم

  182. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    ببخشید نظر شما در مورد گیتار استگ c547 و یاماها c70 چیست؟ کدامشان برای یادگیری مناسب تر است من تازه می خوام یادگیری گیتار را شروع کنم.

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      جفتشون گیتارهای خوبی هستند و برای شروع مناسب هستند و با خیال راحت می تونید هر کدوم رو انتخاب کنید و برای شروع به آموزش گیتار استفاده کنید

  183. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    سلام ممنونم از مقاله عالیتون بنده میخوام گیتار رو به صورت self learn یعنی خودم یاد بگیرم برا همین در پی یه گیتار خوب هستم متاسفانه بودجه زیادی ندارم در حد 300 تومن ممنون میشم راهنماییم کنید بنده علاقه زیادی به سبک های داخلی ندارم و بیشتر سبک خارجی رو میپسندم برا همین با توجه ویدئو هایی که تو یوتویب دیدم حس میکنم گیتار اکوستیک صدای قشنگ تر و دقیقا اون چیزی که میخوام رو تولید میکنه ولی گفتن برای شروع کلاسیک بهتره، ولی من چیزی میخوام که از صداش لذت ببرم لطفا اگر امکانش هست راهنمایی بفرمایید

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      سلام بله برای سبک های خارجی که بیشتر راک، بلوز و ... هستند گیتار آگوستیک صدای خیلی خوبی داره ولی با توجه به قیمت این روزهای گیتار و با توجه به اینکه اکثر گیتارها خارجی هستند بعید به نظر می رسه با این قیمت بتونید گیتار مناسبی رو تهیه کنید

  184. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    ببخشید واسه تابستون یه گیتار میخوام بخرم. چون والدین زیاد راضی نیست حداکثر میتونم ۶۰۰ هزار تومن هزینه کنم. به نظرتون چه گیتاری بخرم? مدل c40 و c70 چقدر در میاد?

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      خیلی خوبه که تصمیم گرفتید گیتار بگیرید و به دنیای موسیقی وارد شید با این قیمت که گفتید می تونید احتماالا یک گیتار مدل یاماها c40 رو خریداری کنید

  185. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    سلام خسته نباشید من میخوام گیتار بزنم و واقعااا دوست دارم این ساز رو اما اطرافیانم میگن ساز خیلی ساده ایه و بهتره یه چیز خاص تر بزنی نظر شما چیه ؟و چه گیتاری بگیرم واسه شروع؟.....ممنونم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      سلام خوشحالیم که می خواهیدبا گیتار وارد موسیقی بشید. و اینکه ساز گیتار ساز ساده ای نیست و هر چقد که شما بخواهید می تونید در اون مهارت یادبگیرید و پیشرفت کنید

    • کاربر مهمان

      5 سال پیش

      گیتار انقدر ساز گسترده ای هست که اصلا ازش خسته نمیشید و اگر بخواین پیوسته کار کنید حتما باید روز به روز خودتونو بروز کنید والبته گیتار برای بعضی ها ساده و بعضی ها سخت هست اون دیگه بستگی به توانایی شما داره

  186. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    ....

  187. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    سلام آقای برآبادی من یکی از شاگرده های قدیمی شما در نیشابور بودم. قبلا پیشتون میومدم برای یادگیری فلوت و کامل یاد گرفتم اما بعد از مدتی فلوتم رو دزدیدن و من خیلی دل سرد شدم و گزاشتمش کنار الان هم بعد از مدت ها از اونجایی که وارد موسیقی سنتی شدم میخوام نی رو یاد بگیرم نظر شما چیه؟

  188. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    من برای تابستون می خوام یه گیتار بخرم و شروع کنم به یادگیری - میشه بگید چه گیتاری میتونم بخرم نهایت می خوام تا یک میلیون تومان هزینه کنم

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      خب بهتون تبریک می گیم که می خواهید گیتار بخرید و وارد دنیای گیتاریست ها بشید. اگه می خواهید تا یک تومان هزینه کنید پیشنهاد ما گیتار های مدل c70 یآما و سری بیگینر گیتارهای استگ هست که این گیتار ها برای شروع و خرید استاندارد خوبی دارن و می تونن پیشنهاد خوبی برای خرید گیتار برای کسایی که می خوان تازه گیتار رو شروع کنن باشه

    • کاربر مهمان

      6 سال پیش

      یاماها بخر

      • کاربر مهمان

        5 سال پیش

        XD

  189. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    سلام ممنون بابت توضیحاتتون. این امپیفایر ک گفتین امکانش هست روی گیتار کلاسیک نصب بشه و ما جوری تمرین کنیم که فقط خودمون صداشو بشنویم نه اطرافیان؟ میشه درموردش یه توضیح بدین ممنون

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      توضیحاتی که در بالا نوشته شده مربوط به گیتار الکتریکه. به این دلیل که گیتار الکتریک در حالت عادی تقریبا بی‌صداست و تنها از طریق امپلیفایر میشه صدای اون رو شنید. برای کمتر کردن صدای گیتار کلاسیک می‌تونید حفره‌ی صدای اون رو بپوشونید. اما وصل‌کردن به امپلیفایر تنها صدای گیتار رو بلندتر می‌کنه. ;)