آکورد می ماژور چیست و از چه نت هایی تشکیل شده است ؟

این نوشته کوتاه  با عنوان « آکورد می ماژور چیست » این  آکورد و نت‌های تشکیل دهنده آن را معرفی می‌کند.

به نواختن هم‌زمانِ چند نت آکورد گفته می‌شود و به دانش شناسایی آکوردهای مختلف و وجه تمایز و وجه تسمیه آنها آکورد شناسی گفته می‌شود.

ساده ترین آکورد، آکورد سه صدایی است که از یک نت به نام نت پایه به عنوان «پایه آکورد» و نت دیگری به نام نت میانی به عنوان «سوم آکورد» و نتی که با پایه فاصله پنجم دارد به عنوان «پنجم آکورد» تشکیل شده است و اگر یک فاصله سوم به آخرین نت اضافه شود آکورد چهار صدایی تشکیل می‌شود.

با اضافه شدن فاصله‌های سوم دیگر آکوردهای پنج صدایی، شش صدایی و هفت صدایی تشکیل می‌شود .

آکوردهای سه صدایی از دو گروه اصلی ماژور و مینور ساخته می‌شود. برای ساخت آکورد ماژور ابتدا از نت پایه، دو پرده، سپس یک و نیم پرده بالا می‌رویم که سه نت بدست می‌آید و آنگاه این سه نت را باهم شروع به نواختن می‌کنیم. در این نوشته به بررسی آکورد می ماژور نت‌های تشکیل دهنده ی آن می‌پردازیم .

نت‌های آکورد می ماژور چیست و چگونه ساخته می‌شود؟

نت‌های تشکیل دهنده آکورد می ماژور نت های G#، E و B هستند. در آکورد می ماژور فاصله اول بین نت‌های می و سل دیز یک فاصله دو پرده و فاصله دوم بین سل دیز و سی یک فاصله یک و نیم پرده است. به عبارت دیگر گام می ماژور از یک فاصله «سوم بزرگ» و یک فاصله «سوم کوچک» تشکیل شده است.

نت‌ها و فواصل آکورد می ماژور :

E chord Scale intervals: 1 - 3 - 5 -

E chord Notes : E - G# - B -

E chord Various names: E - E Major - E maj -

نحوه گرفتن آکورد می ماژور بر روی دسته گیتار :

در تصاویر زیر می‌توانید نحوه گرفتن آکورد می ماژور بر روی دسته گیتار را مشاهده کنید :

پوزسیون اول آکورد می ماژور پوزسیون دوم آکورد می ماژور پوزسیون سوم آکورد می ماژور پوزسیون چهارم آکورد می ماژور پوزسیون پنجم آکورد می ماژور پوزسیون ششم آکورد می ماژور

 

 

دیدگاه ها(0 دیدگاه)

دیدگاهی برای این پست موجود نیست. اولین نفری باشید که نظر خود را در رابطه با این ویدئو بیان میکند!