بهترین گیتار الکتریک برای شروع به یادگیری

گیتار الکتریک در دهه‌ی ۶۰ تا ۹۰ میلادی محبوبیت بی‌نظیری داشت و امروزه نیز از یکی محبوب‌ترین سازهای جهان است. در این مطلب با بهترین گیتار الکتریک برای شروع به یادگیری آشنا خواهید شد. 

بیشتر بخوانید: کاربرد پیچ کنترل تن ،‌ ولوم و سوییچ پیکاپ در گیتار الکتریک

امروزه (نسبت به دهه‌‌های قبل) گزینه‌های بسیار بیشتری برای شروع به یادگیری گیتار الکتریک در بازار وجود دارد. اکثر این گیتارها استاندارد هستند و توسط شرکت‌های بزرگ تولید تجهیزات موسیقی ساخته می‌شوند. هرچند گیتار الکتریک (مخصوصا در رده‌های پایین‌تر) تا اندازه‌ای گران‌قیمت‌تر از گیتارهای کلاسیک و آکوستیک است. گیتارهای حاضر در این لیست، همگی نزدیک به ۱ میلیون تومان قیمت دارند.

به یاد داشته باشید که باید در کنار خرید گیتار الکتریک، مبلغی را هم برای تهیه‌ی امپلیفایر کنار بگذارید. پس اگر بودجه‌ای نزدیک به ۱/۵ میلیون تومان دراختیار ندارید بهتر است با گیتار کلاسیک یا آکوستیک یادگیری خود را شروع کنید. چون با هزینه‌ای کمتر تجربه‌ای بهتر از نوازندگی گیتار (در مقایسه با گیتارهای الکتریک ارزان قیمت) به دست خواهید آورد. برای راهنمای خرید گیتار کلاسیک و آکوستیک می‌توانید مطالب دیگر ما را مشاهده کنید.

در ادامه ۵ انتخاب ما از گیتارهای الکتریک موجود در بازار را مشاهده می‌کنید. به یاد داشته باشید که قیمت این گیتارها ممکن است در طی زمان تغییر کند.

۱/ Cort X2

بهترین گیتار الکتریک برای شروع به یادگیری

کورت یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های تولید گیتار الکترونیک و آکوستیک است. این شرکت گیتارهای خود را در کره، اندونزی و چین تولید می‌کند. به همین دلیل قیمت این گیتارها (نسبت به گیتارهای ساخت آمریکا) بسیار مناسب هستند. یکی از محبوب‌ترین سری‌های گیتار الکتریک کورت، سری X است که با گیتار ارزان‌قیمت Cort X1 شروع می‌شود. هرچند برای حضور در این لیست ما گیتار باکیفیت‌تر X2 را انتخاب کرده‌ایم.

Cort X2 بدنه‌ای از جنس بیس‌وود، صفحه‌ی انگشت‌گذاری روزوود و دسته‌ی افرا دارد. این گیتار همچنین دارای سیستم ترملو و دو پیکاپ هام‌باکر در بریج و دسته است. اکس ۲ امروز با قیمتی نزدیک به 2 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.

۲/ اسکوایر Bullet Strat

بهترین گیتار الکتریک برای شروع به یادگیری

محصولات چینی شرکت فندر با برند اسکوایر به فروش می‌رسند. این گیتارها کیفیت قابل قبولی دارند هرچند هنوز با گیتارهای ساخت شرکت فندر قابل مقایسه نیستند. محصولات اسکوایر مناسب افرادی هستند که به دنبال صدایی مشابه گیتارهای فندر استرتوکستر و تله کستر اما با قیمت ارزان‌تر می‌گردند. برای حضور در این لیست، ما گیتار Bullet Strat را انتخاب کرده‌ایم که پایین‌ترین رنج محصولات اسکوایر است.

طراحی این گیتار مشابه گیتارهای استرتوکستر فندر (انتخاب بسیاری از نوازندگان بزرگ از جمله کلپتون و هندریکس) است.  این گیتارها  اکثرا با پیکاپ‌های HSS عرضه می‌شوند. به این معنی که دو پیکاپ سینگل کویل و یک پیکاپ هام‌باکر دارند. این طراحی به هنرجویان اجازه می‌دهد که صدای هردو پیکاپ را بشنوند و آن‌ها را با هم مقایسه کنند. گیتارهای اسکوایر بولت استرت نیز امروز با قیمتی نزدیک به 300 دلار (به دلبل ناموجود بودن محصول در فروشگاه های ایرانی در زمان نگارش این مقاله ، قیمت به دلار محاسبه شده است) به فروش می‌رسند.

۳/ آیبانز GRG121DX

بهترین گیتار الکتریک برای شروع به یادگیری

آیبانز یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های تولید گیتار و انتخاب هنرمندانی از جمله جو ستریانی و استیو وای است. این شرکت نه تنها گیتارهای حرفه‌ای بسیار باکیفیتی تولید می‌کند بلکه گیتارهای پایین‌رده‌ی بسیار محبوبی نیز دارد. بدنه‌ی این گیتار از چوب ماهون تهیه شده است و دسته‌ای از جنس افرا و فرت‌برد روزوود دارد. این گیتار همچنین دارای دو پیکاپ هام‌باکر و بریج ثابت است. مانند گیتارهای قبل، برای خرید آیبانز GRG121DX نیز باید حدود 2 میلیون و 520 هزار میلیون تومان هزینه کنید.

۴/ Cort G200

بهترین گیتار الکتریک برای شروع به یادگیری

یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین برای بولت استرت، Cort G200 است. این گیتار مشابه گیتارهای استرتوکستر طراحی شده و قیمت بسیار مناسبی دارد. G200 دارای سه پیکاپ سینگل کویل (مشابه فندر استرتوکستر)، دسته‌ی افرا و فرت‌برد روزوود است. این گیتار همچنین مانند محصولات فندر دارای سیستم ترملوی وینتج است. کورت جی ۲۰۰ را می‌توانید با قیمت 3 میلیون و 250 هزار تومان خریداری کنید.

۵/ یاماها PAC112J

بهترین گیتار الکتریک برای شروع به یادگیری

گیتارهای کلاسیک یاماها از جمله C40 محبوبیت بسیاری در ایران دارند. هرچند این شرکت گیتارهای الکتریک بسیار با کیفیتی نیز در محدوده‌های قیمت مختلف تولید می‌کند. یکی از محبوب‌ترین گیتارهای پایین‌رده‌ی این شرکت، یاماها پاسیفیکا 112J است. این گیتار نیز مشابه گیتارهای استرتوکستر طراحی شده و معمولا به صورت پک (به همراه امپ و تجهیزات دیگر) عرضه می‌شود.

پاسیفیکا 112J دارای بدنه‌ی توسکا، دسته‌ی افرا و فرت‌برد روزوود است. پیکاپ‌های این گیتار HSS هستند (دو سینگل کویل و یک هام‌باکر) و ترمولو سیستم آن وینتج است. پاسیفیکا را می‌توانید با قیمت 200 دلار (به دلبل ناموجود بودن محصول در فروشگاه‌های ایرانی در زمان نگارش این مقاله ، قیمت به دلار محاسبه شده است) خریداری کنید.

این گیتارها انتخاب لامینور از میان محصولات موجود در بازار ایران بودند. اگر گیتار محبوب شما در این لیست نیست، آن را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید برای دیدن سایر مطالب و آموزش تصویری گیتار ،‌ بر روی لینک کلیک نمایید.

 

دیدگاه ها(33 دیدگاه)

  1. ali Abedini

    3 سال پیش

    سلام. وقت بخیر برای نواختن سبک بلوز چه گیتار هایی پیشنهاد میدین

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام برای سبک بلوز گیتارهای آگوستیک و الکترونیک رو بهتون پیشنهاد میدم اگه بودجه و تایم محدودی دارید با همون آگوستیک شروع کنید

  2. amir Hpr

    3 سال پیش

    سلام خسته نباشید،برای نواختن گیتار الکتریک بجز امپ به چیزای دیگه ای هم نیازه؟ چون تو یکی از کامنتا یک سری توصیه کردین و داشتن کیس اجباریه؟ من به موسیقی هارد راک و گروو متال و... علاقه دارم،چه گیتاری رو پیشنهاد میکنید؟ خوشحالم با سایت تون آشنا شدم.

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      3 سال پیش

      سلام وقت به خیر بله برای گیتار الکتریک یسری سری تجهزیات جانبی هم در ادامه مسیر باید تهیه کنید به عنوان مثال کارت صدا یا انواع کابل ها و افکت هایی که لازم باهاش ساز بزنید و سبک های هاردراک و متال هم که بهشون علاقمنند هستید سبک هایی هستند که با گیتارهای متفاوتی می تونید اون ها رو بزنید و بستگی به بودجه می تونید یک گیتار استارتر و استاندارد رو انتخاب کنید و استارت بزنید به عنوان مثال گیتارهای آیبانز برای شروع پیشنهاد خوبی هستن

  3. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام و وقت‌به‌خیر، می‌خواستم بپرسم گیتاری هست که توی همین حدود قیمت، بتونه سبک‌های بیشتری رو ساپورت کنه؟؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      سلام وقت به خیر نوع سبک گیتاری که می خواهید داشته باشید و گیتارتون یه رابطه کاملا مستقیم باهم دارند و اگه بخواهید یک سبکی رو تخصصی کار کنید باید گیتار مناسب با اون رو تهیه کنید ولی در مجموع وقتی یه گیتار الکتریک می گیرید می تونید تمام سبک ها رو تمرین کنید ولی صدای تخصصی و ویژه اون سبک با گیتار و تجهیزات مختص به خود بدست میاد

  4. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    سلام. من می خواهم گیتار الکتریک شروع کنم. تا الان هم گیتار نداشتم. اگر امکانش هست راهنمایی بفرمایید با هزینه کم چه مدل گیتاری بگیرم و همینطور آمپ چی بگیرم که مناسب شروع باشه؟ سبک مورد نظر من پراگرسیو راک هست.

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      سلام گیتارهای مدل استارتر برند آیبانز می تونن پیشنهاد خوبی باشن برای شروع برای امپ هم برند vox یا مارشال رو می تونید انتخاب کنید

  5. کاربر مهمان

    4 سال پیش

    ممنون که دیدگاه هارو خیلی با صبر و حوصله جواب میدین. ببخشید من توی گیلان زندگی میکنم، به نظرتون آب و هوای مرطوب باعث خراب شدن گیتار یاماها مات نمیشه؟ یا گیتار های فاقد لاک.

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      4 سال پیش

      درود بر شما بله رطوبت تاثیری زیادی در خراب شدن گیتارها در مکان های پررطوبت مثل شمال داره

  6. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام میخوام ببینم گیتار cort x100 خوبه برا شروع ؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام بله گیتارهای کورت برای شروع گیتارهای استانداردی هستند و برای خرید دقت کنید با توجه به سبکی که می خواهید انتخاب کنید بهترین گیتار رو بگیرید

  7. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام مرسی بابت سایتتون من میخواستم گیتار الکتریک بگیرم و تازه هم میخوام شروع به یادگیری کنم برای سبک پست راک و پراگرسیو چه گیتاری پیشنهاد میشه و حدود قیمتی چقدر مدل گیتار رو بیشتر میخواستم بدونک چون آشنایی چندانی ندارم مرسی

  8. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    راسی و اینکه بنظرتون چه امپلی فایری بخرم؟

  9. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام قیمت زیاد برا من مهم نیست فقط اینکه من تازه میخوام گیتار الکتریک رو شروع کنم و برای اینکار کورت ایکس دو رو انتخاب کردم اما با مدل های cort x2 bk-cort x250-cort x250bk-cort x250kb آشنا شدم فرق اینا چیه؟کدوم بهتره؟

  10. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام خدمت شما و تشکر بابت مقاله خوبتون. میخواستم بپرسم یک گیتار الکتریک مبتدی و برای شروع حد اکثر تا 2 میلیون چی چیزیو پیشنهاد میکنید؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام گیتارهای استارتر یاماها مثل مدل ل Pac112J گزینه های بدی نیست با قیمت بین 2-3 تومان

  11. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام من میخوام نوازندگی گیتار الکتریک را شروع کنم و با توجه به اینکه مدت زیادی موسیقی راک بخصوص پراگرسیو راک را گوش میدم میخوام سازی مناسب این سبک بخرم چه مدل سازی را پیشنهاد میدید؟ تجهیزات جانبی چی لازم داره؟ کلا چقدر هزینه اش میشه؟ سپاس

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام امید برای شروع باید یه گیتار بخری و در کنارشه یه کیس خوب هم باید داشته باشی همچنین به احتمال زیاد لازم داری که بعد از خرید گیتار سیم های اون رو هم عوض کنی چون سیمهایی که روی گیتارها هست معمولا سیم های تست هست. در کنار این ها باید یه آمپلی فایر هم داشته باشی که تمرین کردن با گیتارت رو شروع کنی . برای شروع همین هایی که گفتم خوب هست ولی برای ادامه باید انواع افکت ها، کارت های صدا، اسپیکر مانیتور و سایر تجهیزات مربوط به استفاده از گیتار الکترونیک رو داشته باشی برای قیمت هم که گفتی بستگی به بودجه خودت داره اگه عددی رو مدنظر داری بگو تا ما بهت پینشهاد بدیم

  12. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام من چند سالیه که گیتار کلاسیک میزنم و تصمیم بع گیتار الکتریک دارم . مدل ibanex rg370pbz tgf برای خرید چطوره به نظرتون؟

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام امیر سام برای شروع گیتار الکترونیک، این گیتار ساز خوبی هست و می تونه مورد خوبی باشه و این نکته رو هم در نظر بگیر که با گیتارت می خوای چه سبکی رو بزنی و یه نگاهی هم به مدل های فندر با همین رنج قیمت داشته باش

  13. کاربر مهمان

    5 سال پیش

    سلام و عرض تشکر برای مطالب مفید و کاربردیتون.لطفا در مورد تست گرفتن در هنگام خرید هم راهنمایی هایی ارایه کنید.چون برند و مدل معرفی میشه اما در نهایت لحظه خرید تستهایی هم باید انجام بشه.

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      5 سال پیش

      سلام مهران نمی دونم که می خوای اولین گیتار الکترونیک ت رو بخری یا نه ولی برای خرید اولین گیتار فقط داشتن اطلاعات کافی نیست اول اینکه باید بدونی چه گیتاری می خوای بگیری و چه سبکی رو می خوای انتخاب کنی و حالا که اینارو اکی شدی و به این نتیجه رسیدی که چه نوع گیتاری برات مناسب هست می تونی برای خرید اقدام کنی در ضمن اگه تو این مرحله هنوز دچار شک هستی پیشنهاد می کنیم که مطلب انواع گیتار برای شروع رو در سایت لامینور مطالعه کنی حالا در قدم بعد برای خرید گیتار2 انتخاب مفید می مونه : 1- می تونی با یه فردی که وارد تر هست اینکار رو بکنی که این فرد می تونه از یکی از اطرافیانت باشه یا یه فرد غریبه تر باشه که ازش راهنمایی بخوای و ازش خواهش کنی که برای خرید اولین گیتارت راهنماییت کنه و می تونی برای تشکر ازش یه دست سیم گیتار هم بهش هدیه کنی 2- می تونی خیلی دقیق اطلاعات اولیه رو جمع آوری کنی و از فروشگاه های اینترنتی معتبر خریداری کنی که اگه تهران یا شهر های بزرگ نیستی و دسترسی به فروشگاه های فروش ساز برات سخت هست این گزینه رو بهت پیشنهاد می کنیم. و در نهایت یه نکته مهم هست :‌اگه تازه کار هستی و می خوای گیتار الکتریک بخری پیشنهاد می کنیم از گیتارهای استانداردی که برای مبتدی ها هست انتخاب کنی و بعدا گیتارت رو عوض کنی چون ممکنه به هر دلیل بعدا نخوای این سبک رو ادامه بدی و با این روش لازم نیست پول زیادی رو خرج کنی (‌مخصوصا با این قیمت های دلار) و اگه به این نتیجه رسیدی که از گیتار های استاندارد برای شروع استفاده کنی دیگه خیلی نگران انتخاب نباش چون مدل های گیتارهای استارتر خیلی محدود تر هستند و اکثر با کیفیت مشابه ارایه میشن و اینجا خیلی راحت و با دغدغه کمتری می تونی اقدام به خرید حتی از نوع اینترنتیش کنی باز هم اگه در این مورد سوال داری می تونی برامون بنویسی تا ما بهت کمک کنیم

      • کاربر مهمان

        5 سال پیش

        خیلی خیلی ممنونم از شما که همیشه خیلی کامل به سوالاتم پاسخ دادین.در واقع من تازه میخوام گیتار الکتریکو شروع کنم و لیست گیتارهایی که برای شروع گذاشتین در حال حاضر خیلی گرون شدن و حداقل 3میلیون هزینه دارن و من نمیخوام تا کشف علاقه اصلیم (که بعداز نواختن متوجه میشم) نمیخوام زیاد هزینه کنم.دو مورد با قیمت پایین تر دیدم که ممنون میشم بفرمایید کدوم برای شروع به استاندارد نزدیک تره.یکی aria stg series و دومی yamaha eg 112 gp که قیمتشون زیر 2 میلیون هست.

        • جلال برآبادی ( مدیریت )

          5 سال پیش

          مرسی مهران به نظر من هم همین کار رو بکن و برای شروع از همین گیتارهای استانداری که گفتی استفاده کن تا بعد از شناخت کامل و در سالهای آینده انتخاب بهتر و حرفه ای تری رو با بودجه بهتر انجام بدی

  14. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    سلام. قصد یادگیری گیتار الکتریک دارم و البته سوالات بسیار زیادی هست که تابحال کسی جواب درستی به من نداده، شاید چون هنوز با فرد مناسبی که اطلاعات کافی در این مورد داشته باشه، برخورد نکردم، اما بعد از دیدن این گیتارها و قیمتها، تصور میکنم قیمتها مربوط به چند سال قبل باشه بخصوص بعد از این نوسانات و افزایش شدید قیمت ارز، به نظر نمیرسه که با 1 میلیون تومان گیتار الکتریک وجود داشته باشه. اگر غیر از این هست لطفا بفرمایید . تشکر

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      با سلام خدمت شما بله این پست برای 8-9 ماه قبل هست و به زودی ما قیمت های جدید رو در این پست بروزرسانی می کنیم. ممنون بابت نکته ای که گفتید

  15. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    با سلام و خسته نباشید اون گیتار هایی که روش زده فندر ساخت کجا هستند؟ و قیمتشون تو چه رنجه مدل stratocaster با تشکر

    • کاربر مهمان

      6 سال پیش

      سلام . نمیدونم ...

  16. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    سلام مطالب خوب و مفید بود . برای سبک های خشن در حد 1 تا 2 میلیون چه گیتاری خوبه ؟ و آمپلی فایر های 1 میلیونی کارایی خوبی دارند ؟ برای آمپلی فایر چه مارکی بهتره ؟ ممنون

    • جلال برآبادی ( مدیریت )

      6 سال پیش

      اگه از سبک های خشن منظورتون موسیقی راک یا متال هست باید برای اون سبک گیتار الکترونیک خریداری کنید و با توجه به قیمت دلار این روزها همون بین 1.5 الی 2 میلیون برای یک گیتار استاندار باید هزینه بشه و بعد از اون پروسه آموزش گیتار رو شروع کنید. آمپلی فایر ها هم انواع مختلفی داره ولی با همون یک میلیون میشه مدل هایی از آمپلیفایر vox رو خریداری کنید که خب کیفیت استانداردی داره و قیمت های منصفانه ای هم داره

  17. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    عالی. واقعا مفید بود مرسی.

  18. کاربر مهمان

    6 سال پیش

    سلام ..عالیییی....دنبال هم چین مطلبی بودم.امیدوارم هرگز تو مشکل نمونین الهی آمین