پیش از خرید ساز یا امپلیفایر باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

سازهای موسیقی نسبتا گران‌قیمت هستند و در عین حال تنوع بسیار بالایی دارند. در این پست از بخش آموزش گیتار، قصد داریم به نکات مهمی اشاره می‌کنیم که باید در خرید ساز به آن‌ها توجه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین گیتار کلاسیک برای شروع

خرید سازهای موسیقی معمولا سرمایه‌گذاری بزرگی است. اولین قدم پیش از خرید ساز، تحقیق صحیح درباره‌ی آن است. تا جایی که می‌توانید درباره‌ی کیفیت و جزئیات ساز مورد نظر پرس‌وجو کنید.

در دسترس‌ترین مکان برای انجام چنین پژوهش‌هایی اینترنت است. سایت‌های زیادی هستند که محصولات مختلف موجود در بازار را آزمایش و نقد می‌کنند. همچنین می‌توانید صدای ساز را در سایت‌هایی از جمله آپارات و یوتوب بشنوید و از امکانات آن به خوبی مطلع شوید. در صورتی که در کلاس‌های موسیقی شرکت می‌کنید، حتما نظر استاد خود را نیز درباره‌ی ساز جویا شوید.

اگر به دنبال خرید ساز دست دوم هستید حتما صاحب ساز را به صورت حضوری ملاقات کنید. از او بپرسید که چرا قصد فروش ساز را دارد و چه مدت از آن استفاده کرده است. همچنین شرایط ظاهری و صدای ساز را به شکل کامل بررسی کنید. اگر ساز را از فروشگاه‌های آنلاین می‌خرید مطمئن شوید که فروشگاه در بین کاربران خود محبوب است و نظرات مثبتی دریافت کرده است. همچنین بهتر است از سایت‌هایی خرید کنید که شرایط بازگرداندن کالا را داشته باشند.

یکی پیشنهاد دیگر همراه داشتن یک فرد کارشناس در زمان معامله است. اگر دوستی دارید که تجربه‌ی بیشتری در زمینه‌ی نوازندگی دارد، از او بخواهید که شما را برای بازدید و خرید ساز همراهی کند.

همچنین در صورتی که ساز و امپلیفایر خود را به صورت دست دوم می‌خرید، از مناسب بودن قیمت آن اطمینان حاصل کنید. بهتر است در صورت امکان، قیمت فعلی کالا در بازار را به دست آورید. همچنین در سایت‌های فروش کالای دست دوم به دنبال سازهای مشابه بگردید و محدوده‌ی قیمت آن‌ها را به دست آورید.

برای مشاهده آخرین قیمت گیتارهای محبوب را به این لینک مراجعه نمایید.

اگر تجربه‌ای در زمینه‌ی خرید ساز دارید می‌توانید آن را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Do Re Mi Studios

دیدگاه ها(0 دیدگاه)

دیدگاهی برای این پست موجود نیست. اولین نفری باشید که نظر خود را در رابطه با این ویدئو بیان میکند!